Skip to content

יריד צבע טרי 2020 יתקיים השנה במהדורה דיגיטלית

היריד הותיק לאמנות "צבע טרי" שסוחף אליו 30,000 מבקרים מידי שנה, יציג הפעם מהדורה דיגיטלית לצפייה ורכישה. החל מה-28.10 בקישור המצורף לכתבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המהדורה המיוחדת 2020 תציג את הפעילות החברתית של "צבע טרי", אשר תחשוף לראשונה את האמניות והאמנים של חממה העצמאים לשנת 2020. עבודותיהם של 38 האמנים והאמניות, יוצגו באמצעות סרטון אישי, הצהרת אמן.ית וקטלוג מכירה מלא של גופי העבודות שלהם.

מייסדות צבע טרי יפעת גוריון ושרון טילינגר מסבירות על ההחלטה לקיים את היריד גם במתכונת אחרת מותאמת המצב: "ירידי צבע טרי מושכים אליהם מדי שנה קהל סקרן של יותר מ-30 אלף מבקרים. לתחושתנו, השנה, כשאנו בעיצומו של משבר הקורונה, הכמיהה של הקהל לאמנות ולתרבות לא שככה, והיא גבוהה מתמיד. לכן חשוב לנו להמשיך את המסורת, על אף ההגבלות והאתגרים, ובכל פורמט שיאפשרו לנו".

מריה סאלח מחאמיד, יונת השלום, פחם על קנבס, 61×91 ס"מ, 2020, צילום באדיבות צבע טרי

מה ביריד?

\\ פרויקט הגלויה הסודית: הפרויקט החברתי המוביל של יריד צבע טרי. במסגרת הפרויקט, מעל 1,000 עבודות אמנות מקוריות בגודל גלויה – יצירותיהם של אמניות בעלות שם, אמנים מבטיחים, מאיירות ומעצבים, סטודנטיות לאמנות, איור ועיצוב, וגם תלמידי ביה"ס לאמנויות, מוצגות בעילום שם למכירה ביריד במחיר אחיד של 190 ש"ח לגלויה. רק לאחר הרכישה, מקבלים הקונים לידיהם את הגלויה, ומגלים – האם על יצירת האמנות שתשמח מעתה את לבבם ושאותה רכשו במחיר תרומה סמלית, חתום יוצר בעל שם או יוצר צעיר ומבטיח. בין האמניות שתרמו השנה גלויות סודיות: מיכל נאמן, יאיר ברק, טלי בן בסט, גלעד כהנא, פיליפ רנצר, דגנית ברסט, זויה צ'רקסקי, ציבי גבע ועברי לידר. השנה, פרויקט הגלויה הסודית הוא בשיתוף קמפוס אריסון לאמנויות – בית הספר לאמנויות, תל-אביב. כל ההכנסות ישמשו להמשך קיום וביסוס לימודי האמנות בבית הספר, ולתמיכה בתלמידים מרקעים מוחלשים.

\\ תערוכת Don’t dis my ability: יוזמה של ישראל מעבר למגבלות – Friending, שותפות אסטרטגית של ג'וינט ישראל, ממשלת ישראל, קרן משפחת רודרמן והקרן המשפחתית על שם תד אריסון. לקראת מהדורת צבע טרי 2020 הפגישו יזמיות הפרויקט אנשים עם מוגבלות עם סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל לתהליך יצירתי משותף, באמצעות מרחב ייחודי של "ארטיביזם" המשלב ביו אמנות ואקטיביזם, במטרה לנפץ סטיגמות לגבי אנשים עם מוגבלות. היוצרים תיעדו והמחישו את המפגשים האישיים שחוו באמצעות צילומי פורטרט. הם מיקדו את העדשה ביסודות החושניים שמניעים כל אחת ואחד מאתנו, ומעצבים את מי שאנחנו. בעולם המערבי העכשווי, אנשים מציגים את מיניותם לראווה כחלק מזהותם האישית והחברתית. לעומת זאת, כשמדובר באנשים עם מוגבלות נראית, קיימת בציבור רתיעה מכך שישתמשו בה. מדוע זה טאבו? הסטודנטים בחרו להתמודד עם אתגר זה דווקא משום שקל להתעלם ממנו ולדחוק אותו לשוליים. הם כיוונו זרקור אל החושניות הטבעית שיש בכל אדם, באשר הוא אדם. התערוכה נוצרה בהנחיית איתי רון גלבוע, אמן ובוגר המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, וזאב אנגלמאיר, אמן, אקטיביסט ומרצה במחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל.

המהדורה הדיגיטלית המיוחדת של צבע טרי 2020 בכתובת: >>

קרדיט תמונה ראשית:

נועה פיין – צילום מיכאל מזרחי. המוצרים בתמונה:

כד צהוב, ניפוח זכוכית איור וליטוש, 10x21x25 ס"מ, 2020.

כד מנטה, ניפוח זכוכית איור וליטוש, 105 ס"מ, 2020.

כד כתום, ניפוח זכוכית איור וליטוש, 13x22x28 ס"מ, 2020.

כד ירוק, ניפוח זכוכית איור וליטוש, 10x22x25 ס"מ, 2020.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן