Skip to content

25 עצורים בשבוע ה- 21 להפגנות המחאה

עשרות אלפים בגשרים, כאלפיים בקיסריה, מאות עם מחאת הצוללות, 1500 בכיכר רבין, מספר דומה בקיסריה וכ 7000 בבלפור הפגינו כנגד נתניהו. המשטרה עצרה ב25 מפגינים, מתוכם 24 ממחאת הצוללות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

25 בני אדם נעצרו הערב (מוצאי שבת) לאחר שמאות צעדו עם דגמי ענק של צוללות הקוראים לפתיחת חקירת ראש הממשלה ב"פרשת הצוללות". על פי המשטרה נעצרו תחילה 18 בני אדם, אך עד מהרה עלה מספר העצורים מקהל מחאת הצוללות ל 24 בני אדם. אדם נוסף, ככל הנראה קטין, נעצר מאוחר יותר לקראת סיום ההפגנה בבלפור.
מהמשטרה נמסר כי "בשעות הצהריים, כוחות המשטרה פעלו לבלום תהלוכה בלתי חוקית שהחלה על כביש 1 לכיוון ירושלים, תוך שעשרות מפגינים הולכים במרכז עורק התנועה הראשי, בניגוד לתנועה, משבשים את תנועת הרכבים ומהווים סכנה לעצמם ולמשתמשי הדרך, דבר שאילץ את המשטרה לחסום את התנועה עד לפינוי המפגינים מהכביש, תוך שחלקם מתעמתים עם השוטרים ולא נשמעים להוראותיהם"
בהקשר למחאה בבלפור נמסר כי "בשעות הערב, התקיימה מחאה בכיכר פריז בירושלים, שהסתיימה לפני זמן קצר (23:40) עם פיזור כלל המפגינים" . עוד נמסר כי "במהלך המחאות שהתקיימו לאורך היום, עוכבו / נעצרו לחקירה 25 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי וחסימת הכבישים".
קודם לך הותקפו פעילי מחאה באבנים ובקללות. בצומת מורשה שליד רמת השרון הושלכה אבן לעבר מפגינים שהמתינו לשיירה שהגיעה מכיוון צפון. האבן פגעה באחת המכוניות וניפצה את השמשה האחורית בזמן שבעלת הרכב ישבה בפנים.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
מעצרים (צילום: ציפי מנשה)
מעצרים (צילום: ציפי מנשה)


מעצרו של מוביל מחאת הצוללות רועי פלג (צילום באדיבות עו"ד גונן בן יצחק)

הנהגת, ורד צנג מרעננה, סיפרה לתקשורת כי היא שמעה "מכה חזקה", וכשיצאה מהרכב הבינה שרכבה נפגע. גם בכביש 4, בין טירת כרמל לעתלית, המפגינים דיווחו על פעיל שהיה בצומת ונפגע מפחית שהושלכה לעברו ופגעה בראשו. מחוץ לקיבוץ הגושרים עצר רוכב אופנוע סמוך לקבוצת מפגינים והטיח בהם: "אם ישימו אתכם דקה בעזה או בלבנון ישמידו אתכם, יא בוגדים".


האפנוען עצר וקילל (צילום באדיבות הדגלים השחורים)


קיסריה (צילום באדיבות הדגלים השחורים)

שיירת מכוניות מחאה נכנסת לקיסריה (צילום: תמי אלמוג)


"אנחנו אחד בשביל השני וכולנו בעד כולם" – ד"ר שקמה שוורצמן מובילת מחאת הדגלים השחורים בקיסריה (צילום באדיבות הדגלים השחורים)

מישהו צריך לקחת אחריות על האלימות שלצערי קורת רק מצד אחד

הלית אוליאמפרל שהפגינה בצומת אבן גבירול ספרה: "עכשיו חזרתי מההפגנה השכונתיות בצומת אבן גבירול רוקח , הפגנה בה תושבי השכונה שאוהבים את המדינה ומודאגים מהשחיתות והעומד בראשה. הפגנה בה אנחנו לא מקללים אף אחד, אלא מוחים על ראש ממשלה מושחת ועל זה שהמדינה שלנו מדרדרת …יש לומר שהרוב תומכים מצפצפים ומחזקים.
לעומתם משבוע לשבוע תומכי נתניהו שעוצרים ברמזור מגבירים את הקללות , יורקים ושוב מקללים , כתשובה אני עונה להם שכולנו אחים ושאני מפגינה גם בשבילם שתהיה פה מדינה  ואסור לנו לתת לדיקטטור להנות מהשנאה והפילוג שהוא מחדיר בעם ושאני אוהבת אותם .

היום קרה משהו שטלטל אותי , בעודי עומדת בצומת עם דגל ישראל שלי עברה מכונית ואז הבחור שליד הנהג שלף אקדח שחור ( שנראה אמיתי לחלוטין ) צעק ביבי המלך וירה עלי מים על כל החולצה. מיותר לציין שאני בשוק כשכואב לי על המדינה שלי והכי חשוך עכשיו. אוהבת את המדינה שלי , לא אוותר על הדמוקרטיה , מישהו צריך לקחת אחריות על האלימות שלצערי קורת רק מצד אחד של המפה הפוליטית".

בלפור (צילום: ציפי מנשה)

נתניהו: אירן מתדלקת את הפגנות השמאל

ראש הממשלה המשיך בהסתה ופרסם את הודעת הליכוד לפיה יו"ר כחול לבן יאיר לפיד וחבר הכנסת עופר שלח "חייבים להסביר לציבור מדוע הם ממשיכים להוביל את הפגנות השמאל האנרכיסטיות אחרי שחברת פייסבוק חשפה שאיראן מתדלקת את אותן הפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו". נתניהו לא נותן לעובדות לבלבלו. מדובר בדו"ח רגיל של פייסבוק שהוגיעה בין השאר כי חסם גם פרופילים מזויפים שהשתילה אירן בפייסבוק ובהם קראה כביכול למחאה נגד נתניהו.
מתנועת הדגלים השחורים נמסר בתגובה: " הלחץ ממהפגנות, מבית המשפט, מהקריסה בסקרים, הכל מביא לשתי הודעות דוברות הזויות. אבל ביבי, אתה לא לגמרי טועה, זה אנחנו שנמצאים מחוץ לבית שלך עכשיו ומפגינים, נמשיך להפגין נגדך בכל מקום, שבוע אחר שבוע, עד שתלך!״
מתנועת קריים מיניסטר נמסר בתגובה כי "במקום להציל המדינה ממחדליו ומהאסון הכלכלי והבריאותי שהמיט על אזרחיה, נתניהו עסוק בשיסוי, הסתה ופייק ניוז. מחזור הספין האירני ההזוי מעיד על ההיסטריה בה שרוי הנאשם שממשיך לעסוק באובססיביות בהפגנות. ביבי, כמו טראמפ, גם סיום שלטונך קרב!"

ההסתה (צילום מדף הפייסבוק של נתניהו)

לקראת ההפגנה בבלפור משטרת ירושלים חסמה לתנועה רחובות סביב מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקראת ההפגנה הערב. הרחובות הם בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.

ח"כ משה (בוגי) יעלון ורועי פלג (צילום: ציפי מנשה)

קודם לכן המשטרה הודיעה כי היא ערוכה לקראת המחאות הערב וציינה כי החל בשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעים נוספים – והחל בשעה 23:00 ייאסר גם בשימוש באמצעי הגברה כמו מגפון או רמקול.

מהמשטרה נמסר כי היא "פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין. משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה".
בבלפור הפגינו זה השבוע ה 21 ברציפות אלפי בני אדם כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, צעדה שהחלה מביתו ה"סודי" של ראש הממשלה ברחוב הפורצים הגיעה לכיכר פריז ושם הוצג סוס טרויאני שהוקם בידי קבוצת אומנים שהמציג בא לשאול: "מה ייעשה עם שמנהיגיו נטשוהו?"; וגם: "מדינת ישראל כמו הלנה, שבויה בידי פוליטיקאים ועסקנים המשרתים את תאוותם. אנחנו אומרים עד כאן!"

בסה"כ הפגינו הערב בשלושה אירועי מחאה במקביל. בהפגנה המרכזית שמתקיימת מול מעון ראש הממשלה בירושלים, בכיכר רבין, בה התנועה לאיכות השלטון הפגנה בנושא פרשת הצוללות ובהפגנה נוספת שהתקיימה מול בית משפחת נתניהו בקיסריה. למעלה מ- 7 אלפי בני אדם. כל זאת בנוסף לעשרות אלפי מפגינים שהפגינו משעות אחר הצהרים בצמתים, כיכרות וגשרים מהצפון ועד הדרום.
מהתנועה לאיכות השלטון סיכמו את המחאה בכיכר ואמרו: "חובה עלינו להישבע שהמחאה לא תיסוג לאחור. מי שנמצא כאן אלה האנשים החזקים. אנחנו חייבים להמשיך. העתיד של כולנו נמצא בידיים שלכם. נמשיך ביחד עד שננצח״.

בלפור (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
הסוס הטרויאני (צילום: ציפי מנשה)
כיכר רבין (צילום: דן בר דב)
כיכר רבין (צילום: דן בר דב)
כיכר רבין (צילום: דן בר דב)

כשנתניהו זלזל באפשרות למגיפה, פנתה עו"ד קסלר ודרשה בדיקות לבאים מסין  ו"נזרקה מכל המדרגות"

עורכת הדין סיגלית קסלר, אחת ממובילות המחאה חשפה בראיון למגפון כי עוד בתחילת משבר הקורונה כשנתניהו ביטל בבוז את "השמועה על מגיפת הקורונה", היא פנתה לפרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות שהתפטר לפני כ-6 ימים מתפקידו ודרשה ממנו לפעול מידית ולבדוק מטוסים שהגיעו מהמזרח הרחוק ומסין. זאת על מנת לבודד אפשרות שחלק מהבאים יתגלו כנשאי נגיף הקורונה. "גרוטו זרק אותי מכל המדרגות" היא אומרת. "כיום צריך לכתוב על כל מצבה באחריות משרד הבריאות, בנימין נתניהו וגרוטו". (צפו בראיון)

עו"ד סיגלית קסלר בחשיפה על משבר הקורונה (צילום: ציפי מנשה)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן