Skip to content

הרוצח "שכח" את הטבח

ערב משפטו, החייל שרצח 16 אזרחים אפגאיים בבתיהם, אינו זוכר את מעשיו מאת גרשון גירון רוברט ביילס אינו זוכר מה קרה לו. כל עניין הטבח שביצע ב-16 אזרחים אפגאניים, חלקם ילדים, נמחק לחלוטין מזכרונו. כך, לפחות, הוא טוען. לטענה הזו יש משקל רב כשהיא מועלית ערב תחילת משפטו. עורך דינו, ג'ון הנרי בראון, מאשר שזה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערב משפטו, החייל שרצח 16 אזרחים אפגאיים בבתיהם, אינו זוכר את מעשיו

מאת גרשון גירון

רוברט ביילס אינו זוכר מה קרה לו. כל עניין הטבח שביצע ב-16 אזרחים אפגאניים, חלקם ילדים, נמחק לחלוטין מזכרונו. כך, לפחות, הוא טוען. לטענה הזו יש משקל רב כשהיא מועלית ערב תחילת משפטו. עורך דינו, ג'ון הנרי בראון, מאשר שזה אכן מצבו של לקוחו.

ביילס - איבד את הזיכרון
איבד את הזיכרון? ביילס

"אין לו שום זיכרון", אמר בראון לחדשות CBS. "הוא זוכר דברים מראשית הערב ומסופו, אבל כל מה שבאמצע נמחק".

בראון אמר שביילס, בן 38, לא הודה ברציחות. והוסיף שהסמל שרוי "בהלם".

"הוא מקובע על החיילים שנותרו בשטח ובמה שמאשימים אותו שעשה ועל ההשפעה השלילית שעלולה להיות למעשה על חבריו ועל הפטריוטים", אמר בראון.

בראון הוסיף שלקוחו לא היה שיכור בליל הטבח אולם לגם "שתי לגימות של משהו".

נוסף על אירועי האלימות שנחשפו בעברו של ביילס – תקיפת חברה ב-2002 ותאונת פגע וברח ב-2008 – צצו אתמול דיווחים על עברו הבעייתי כיועץ השקעות. מתברר שסמל ביילס הואשם במרמה ובגניבת כסף מלקוחותיו טרם גיוסו לצבא, ועל הוצאת יותר ממיליון דולר במרמה מזוג מאוהיו בשנת 2002.

ביילס ואשתו קרילין  היו נתונים בקשיים כספיים ותכננו למכור את ביתם במדינת וושינגטון בפחות מהסכום שבו רכשו אותו. אתמול פרסמה אשתו הודעה שבה כינתה את הטבח שערך בעלה ב-11 במרס: "טרגדיה נוראה ושוברת לב". "מה שדווח אינו עולה בקנה אחד אם אופיו של הגבר שאני מכירה ומעריכה", כתבה, והוסיפה: "אני מתפללת למען הקורבנות ומשפחותיהם, כמו גם למען בעלי שאותו אני אוהבת מאוד".

עורך הדין בראון אמר שלא יגן על לקוחו באמצעות טענת אי-שפיות, אך יטען לאחריות מופחתת בגין התמוטטות נפשית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן