Skip to content

פעם אחת ולתמיד. ביבי לא מסית. ביבי נהג להגיע לפיגועים כשהדם עדיין רותח ולאמר בראש חוצות שיאסר ערפאת הוא גדול ״מרצחי ישראל, יותר מהיטלר״. אחר כך אמר, או נהג להגיד, שרבין וממשלתו משתפת איתו פעולה.  תתפלאו ימניים, אבל אפילו אתם יודעים חשבון פשוט. אחרי שהיה אומר את הדברים האלה, הקהל היה צועק ״רבין בוגד״ ואז […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעם אחת ולתמיד. ביבי לא מסית.

ביבי נהג להגיע לפיגועים כשהדם עדיין רותח ולאמר בראש חוצות שיאסר ערפאת הוא גדול ״מרצחי ישראל, יותר מהיטלר״. אחר כך אמר, או נהג להגיד, שרבין וממשלתו משתפת איתו פעולהתתפלאו ימניים, אבל אפילו אתם יודעים חשבון פשוט.

אחרי שהיה אומר את הדברים האלה, הקהל היה צועק ״רבין בוגד״ ואז הוא "הצדיק המסית", היה מהסה אותם בתנועת יד המלווה במלל: "רק טועה״ ככה זה התנהל אז.לא זוכרים? עשו גוגל ותחזו במו עיניכם. 

היום יש לו מארג של משרוקיות שצווחות במקומו. כמו ריקלין, כמו הבן של המחבל, כמו שרה, הפסיכולוגית החנונה, כמו יאירגאון הדור וכמו ממשלת החוטים שלו, שהתייצבה איתו כמו ממשלת הגנראלים בארגנטינה עטויי מסכות.

אז ביבי ערמומי ונוכל והוא יודע כיצד להפעיל את הקהל המשולהב שלו.

כמעט שכחתי את הכסות האינטלקטואלית בדמותם של מפיסטו אב״ח והשני והשלישי.

ובלי שום קשר לביבי חלילה וחס, בעצם, אין גם מסמך אחד שעליו חתום היטלר בקשר ל״פיתרון הסופי״, או לרצח שיטתי של יהודים הומואים וצוענים ועוד כאלה שלא באו לו סתם לא טוב בעין. 

לא שאני חלילה משווה בין ביבי להיטלר. אני לא משווה אותם מבחינת הרצונות או האישיות. רק על דמיון בדרכי פעולה והתבוננות מתוך סקרנות היסטורית וצמא לידע בסיסי. ההשוואות הן בין פעולות דומות של מנהיגים שונים בתכלית שלקחו את השלטון לדיקטטורה חסרת גבולות, בצעד אחרי צעד, מתוך הדמוקרטיה עצמה ומה שהיא מאפשרת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן