Skip to content

בית המדרגות בטוקיו מחבר 3 דורות ב-3 קומות

עיצוב אדריכלי מיוחד של סטודיו NENDO היפני, זוכה למקום מיוחד ברשימות 20 הבתים המרשימים של שנת 2020 בכל מגזיני האדריכלות המובילים כי האסתטיקה המינימליסטית מנצחת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סטודיו ננדו NENDO הקים את הבית התלת דורי, בקצה צפוני של מגרש הדחוק בין בתים צפופים, תוך הקפדה של שימור עץ האפרסמון הבוגר שניטע ע"י הדיירים הקודמים. העיצוב המאופק משתמש בצבעי שחור, לבן ואפור, זכוכית וברזל.

הבית הפרטי החדש הנמצא בשכונת מגורים שקטה, מיועד לשתי משפחות: ההורים, זוג מבוגר בגיל השלישי, ובני משפחתם זוג צעיר וילדם. החזית הדרומית הגדולה מזכוכית מאפשרת לבית להיראות גדול ומואר וגרם המדרגות שגולש החוצה מתוך המבנה הוא האלמנט המרשים של הבית.

PHOTO BY DAICI ANO

החדרים לזוג המבוגר נמצאים בקומה הראשונה . הזוג הצעיר וילדם מתגוררים בקומות 2 ו -3. כדי למנוע את הפרדה מוחלטת של שני משקי הבית בחלקו העליון והתחתון, תוכנן בחצר הדרומית מבנה "דמוי מדרגות", שנמשך כלפי מעלה לתוך הבניין וחדר לקומות 1 עד 3. בתוך "גרם המדרגות" סגורים אלמנטים פונקציונליים, כמו חדרי אמבטיה וגרם מדרגות לשימוש בפועל, כאשר החלק העליון מקבל מראה של חממה חיצונית למחצה עם צמחייה בשפע להנאת החתולים. גרם מדרגות מחבר בעדינות את הקומות העליונות והתחתונות לאורך קו אלכסוני, ויוצר מרחב בו כל שלושת הדורות יכולים להתכנס יחדיו. המדרגות נועדו לחבר את הפנים לחצר, להתרחב החוצה ולהצטרף לחיבור הכביש המשתרע דרומה במפלס הקרקע.

צילום מסך מתוך דף האינסטגרם של סטודיו ננדו

אוקי סאטו, מייסדו ובעליו של סטודיו ננדו, הוא אדריכל ומעצב יפני, יליד קנדה (1977) שגדל ביפן, בוגר בית הספר לאדריכלות ובעל תואר מוסמך ( M.A) מאוניברסיטת WASEDA  הנחשבת בטוקיו. סאטו אמנם מתגורר רשמית ביפן אך פועל ברחבי העולם. סאטו עוסק בכל תחומי העיצוב: עיצוב מוצר, רהיטים, מלונות, חנויות, מסעדות, עיצוב גרפי ומוצגים לתערוכות נחשבות (מילאנו, פריז ועוד), למוזיאונים ולגלריות. תערוכה רטרוספקטיבית של עבודותיו הוצגה במוזיאון העיצוב בחולון בשנת 2016.

2 Comments

  1. אחת שיודעת
    27 בדצמבר 2020 @ 21:13

    לא מגיע להם תקציב

  2. אחת שיודעת
    27 בדצמבר 2020 @ 21:12

    מגיע להם שקיר ו עסקיהם שילמדו להיות נורמטיביים גם בזמן הסגר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן