Skip to content

משכנתא חוץ בנקאית – כל מה שצריך לדעת

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משכנתא חוץ בנקאית לפושטי רגל- מה צריך לדעת? מרטין בוקסדורף מסביר!

משכנתא חוץ בנקאית היא אופציה רעה מאוד שאמורה למנוע אופציה גרועה. בדיוק ככה צריך להסתכל על זה. זה מענה נקודתי לבעיה מורכבת ותו לו. מרטין בוקסדורף מסביר על משכנתא חוץ בנקאית לפושטי רגל.

מתי זה מתאים משכנתא חוץ בנקאית?

צריך להבין- משכנתא חוץ בנקאית היא מוצר רע מאוד. הסיטואציה שבה זה מתאים היא כאשר צריכים לגשר בין מצב רע מאוד לבין מצב טוב.

דוגמה:

נניח שאדם נמצא בהליך פשיטת רגל והוא צריך 300 אלף שקל כדי לקבל הפטר. זה מצב רע מאוד שבו אתה באמת תקוע. מה זה המצב הטוב שאנחנו רוצים להגיע אליו? עוד שנה או שנתיים אחרי פשיטת הרגל, ניתן יהיה להמיר את המשכנתא החוץ בנקאית במשכנתא בנקאית רגילה.

לכן בין לבין נכנסת משכנתא חוץ בנקאית שסוגרת את פשיטת הרגל ומאפשרת לנקות ולסדר את הכול, כדי להתחיל דף חדש ולהגיע למצב שבו ניתן להעביר את המשכנתא הזו לאחד הבנקים. לכן משכנתא חוץ בנקאית היא בדרך כלל "הלוואת גישור" כדי לעבוד ממצב רע למצב טוב.

מרטין בוקסדורף (צילום: יח"צ)

איך עובדת משכנתא חוץ בנקאית?

הרעיון במשכנתא חוץ בנקאית הוא פשוט- תיקח עכשיו את הכסף שאתה צריך כדי לסיים את הבעיה, הכסף הוא במתכונת של הלוואת גישור- כדי לא לשלם החזר חודשי ענק, ברגע שתסיים את הבעיה שלך- תיקח משכנתא בבנק ותחזיר את הכסף הזה.

חייבים להבין, הריביות הן מאוד גבוהות ( בעיקר בגלל רמת הסיכון הגבוהה) ולכן התשלום החודשי המלא יוצא מאוד גבוה. היות ואף אחד לא יכול לשלם את התשלום הגבוה הזה, נהוג לתת את הכסף במתכונת של הלוואת בלון לשנה או שנתיים, כך שיהיה מספיק זמן כדי לסיים את פשיטת הרגל או את הבעיות הקיימות האחרות ולהתחיל דף חדש באחד הבנקים.

מה בודקות החברות החוץ בנקאיות?

עד עכשיו דיברנו מתי לוקחים משכנתא חוץ בנקאית ואיך עובדת משכנתא חוץ בנקאית. עכשיו בואו נדבר על מה רוצות החברות החוץ בנקאיות.

מכירים את הביטוי "הכי קל לקחת כסף, השאלה איך מחזירים"? אז כל החברות מכירות את זה מצויין. הדבר הראשון אשר שואלים אותי כאשר אני מגיש בקשה למשכנתא חוץ בנקאית הוא: איך אתם הולכים להחזיר את הכסף. זה בעצם מה שמעניין את החברות, איך הן הולכות לקבל את הכסף שלהן בחזרה?

מה הכוונה איך הולכים להחזיר את הכסף?

כבר אמרנו שלקחת כסף זה קל, אבל להחזיר אותו זה הרבה יותר מסובך. הרי האדם שלוקח את הכסף נמצא בנקודה בעייתית בחיים שלו וככל הנראה מסורב לחלוטין בכל הבנקים למשכנתאות, כך שהשאלה היא מאוד לגיטימית.

דוגמה: אדם שהתחיל עכשיו הגבלה חמורה, אשר נמשכת שנתיים ולאחריה יש עוד שנתיים בדרך כלל שבהן הבנקים מקשים מאוד בקבלת משכנתאות וכל דבר אחר- אדם כזה לא יוכל להחזיר משכנתא חוץ בנקאית בתוך שנתיים, גם אם יתהפך על הראש.

דוגמה נוספת: אדם מבוגר שזקוק בצורה דחופה לסכום כסף אבל כאשר ירצה לקחת את הכסף בבנק, תהיה לו בעיה בגלל הגיל. לכן החברות החוץ בנקאיות רוצות לדעת מראש איך הכסף הולך לחזור אליהם? זה מה שמדאיג אותם הכי הרבה.

מה הריביות במשכנתא חוץ בנקאית?

חשוב להבין שהריביות במשכנתאות חוץ בנקאיות הן גבוהות מאוד. חשוב להבין אלו גופים שנותנים כסף לאנשים שנמצאים בסיכון הכי גדול שיש והסיכוי לא לקבל מהם את הכסף בחזרה הוא מאוד גבוה. לכן הריביות הן בהתאם לרמת סיכון. כל הריביות סביב השוק החוץ הבנקאי הן בסביבות 10 אחוז שנתי פלוס עמלות פתיחת תיק וטיפול משפטי.

בדרך כלל ניתן לשלם את הריבית כולה בתשלומים חודשיים או רק ריבית חלקית כל שהיא בהתאם ליכולת ההחזר באותה התקופה המסוימת.

מרטין בוקסדורף– 0508116397 או [email protected]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן