Skip to content

ל-FBI היה מידע מוקדם על קבוצות אלימות שעולות ל"מלחמה" בוושינגטון – אבל לא עשו דבר

עיתון הוושינגטון פוסט חושף מסמך של ה-FBI ולפיו המשרד בווירג'יניה התריע יממה לפני המהומות בקפיטול כי הגיע אליו ציתות לשיחות מקווננות של קבוצות קיצונים מהימין הקיצוני ולפיהן הן הודיעו לחבריהן: "תפסיק לקרוא לזה צעדה, או עצרת, או מחאה. לך לשם מוכן למלחמה. אנחנו מקבלים את הנשיא שלנו או שאנחנו מתים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יממה לפני שהפורעים הסתערו על הקונגרס האמריקאי בוושינגטון די.סי, משרד ה- FBI  בווירג'יניה, הוציא התראה פנימית לפיה קיצונים מתכננים להגיע לוואשינגטון לביצוע אלימות ו"מלחמה", כך על פי מסמך פנימי שהגיע לידי כתב הוושינגטון פוסט האמריקאי שסותר את הצהרתו של בכיר בלשכה כי בידי ה-FBI לא היה מידע מודיעיני המצביע על כך שאף אחד במחאה הפרו-טראמפית בשבוע שעבר תכנן לפגע.
דו"ח מידע מצבי שאושר לפרסום יום לפני מהומות הקפיטול של ארה"ב צייר דיוקן נוראי של תוכניות מסוכנות, כולל אנשים שחולקים מפה של המנהרות של המתחם, ונקודות ראליות אפשריות לקושרים לעתיד להיפגש בקנטאקי, פנסילבניה, מסצ'וסטס ודרום קרוליינה ולעמוד בראש הקבוצות לוושינגטון. כך פרסם העיתון היום (שלישי).

פורע חוק מתיז גז על השוטרים (צילום מסך)
צילום מסך מסרטון ווידאו

על פי המסמך, נכון ל-5 בינואר 2021, ה-FBI ב-נורפולק קיבל מידע המצביע על קריאות לאלימות בתגובה ל"סגרים בלתי חוקיים" שיתחילו ב-6 בינואר 2021 בוושינגטון. די.סי", נכתב במסמך. הFBI עלה על "שיחה מכווננת  שדנה בקריאות ספציפיות לאלימות כולל הקביעה 'להיות מוכן להילחם. הקונגרס צריך לשמוע זכוכית נשברת, דלתות נבעטות פנימה, ולראות דם נשפך מחיילי העבדים שלה- BLA (Black Lives Matter) ופנטיפה.  בנוגע לאלימות, נאמר בשיחה בין הקיצונים: "תפסיק לקרוא לזה צעדה, או עצרת, או מחאה. לך לשם מוכן למלחמה. אנחנו מקבלים את הנשיא שלנו או שאנחנו מתים. שום דבר אחר לא ישיג מטרה זו", ידיעה זו העביר משרד הFBA  בווירג'יניה למשרד הראשי.  שתי התנועות הללו: פאנטיקה ובלאק לייב מטר, נמצאות במוקד האלמות המופנית כלפיהן על ידי  הימין הקיצוני בארצות הברית. התנגשויות אלימות שנשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ סירב לגנות.

יחד עם זאת, אפילו עם מידע זה ביד, המחבר הלא מזוהה של הדו"ח הביע חשש כי ה-FBI עלול להיות פולש לזכויות חופש הביטוי (בגלל הציתות לשיחה). האזהרה היא הראיה החמורה ביותר עד כה לכישלון המודיעיני הגדול שקדם למהומה, אשר גבתה את חייהם של חמישה אנשים, למרות שפקיד אכיפת חוק אחד, שדיבר על מצב האנונימיות כדי להימנע מפעולה משמעתית, אמר כי הכישלון אינו של מודיעין אלא של פעולה על המודיעין.
בכיר ב-FBI המכיר את המסמך אמר לוושינגטון פוסט כי בתוך 45 דקות מהבנת תוכן השיחה המקוונת המדאיגה, משרד ה-FBI נורפולק כתב את הדו"ח ושיתף אותו עם אחרים בתוך הלשכה. לא היה ברור מיד לכמה סוכנויות אכיפת חוק מחוץ ל-FBI נאמר על ההודעה החמורה, אבל המידע תודרך לפקידי ה-FBI במשרד השטח של הלשכה בוושינגטון יום לפני ההתקפה, אמר פקיד זה. הפקיד, שדומה לאחרים דיבר על מצב האנונימיות משום שלא היו מוסמכים לדון בחקירות מתמשכות, הוסיף כי הדו"ח היה מודיעין גולמי ושנכון לפרסום, וכי ה-FBI לא ידע את זהותם של אלה שמסרו את ההצהרות המקוונות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן