Skip to content

קריים מיניסטר / חוזה חדש מתכוננים לתביעת דיבה שטרם קבלו (לדבריהם)

לפני כשבוע תבע יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי (מכלוף) זוהר את עמותת חוזה חדש וראשי בגין לשון הרע. העמותה החלה בגיוס המונים לצורכי המשפט, אלא שראשיה טוענים כי עד כה לא קבלו או חתמו על שום כתב תביעה או מכתב התרעה. פרקליטו של זוהר, עו"ד שחר אגמון: "מדובר בטענות שקריות. כל הנתבעים קיבלו מכתבי אזהרה עם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קרוב ל 140 אלף שקל, גייסה עד כה (רביעי) תנועת קריים מיניסטר לטובת תביעת הדיבה בגין לשון רע שתובע יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי (מכלוף) זוהר את עמותת חוזה חדש המוכרת גם כתנועת המחאה קריים מיניסטר  וראשיה בגין פרסום פוסט בו לדברי זוהר, העמותה ביזתה אותו כשתיארה אותו כ"חייל בכיר בארגון הפשע של נתניהו". אלא שלדברי ראשיה כתב התביעה לא הגיע לידיהם עד כה.
מגפון שוחח אמש (שלישי) עם ישי הדס ממובילי תנועת המחאה לברר באם התנועה וראשיה הגישו כתב הגנה כנגד התביעה. "אני יודע מהתקשורת שיש תביעה כזו", אמר הדס, "אבל אנחנו לא קיבלנו עד לרגע זה לא מכתב התראה בו מתריע הגורם את הגורם שלדעתו הכפישו כי הוא עומד להגישה כנגדו כתב תביעה בגין לשון הרע, כמו גם לא קיבלנו את כתב התביעה עצמו". "לא קבלנו ולא חתמנו על שום מסמך אישור קבלה" הוסיף הדס.
– יכול להיות שח"כ זוהר רק מאיים?
"שאלה זו תפנה אליו, אני לא יודע"
בא כוחו של ח"כ מיקי זוהר עו"ד שחר אגמון מסר בתגובה: "מדובר בטענות שקריות. כל הנתבעים קיבלו מכתבי אזהרה עם שליח ואישרו מסירה. כל הנתבעים גם קיבלו את כתב התביעה וחלקם אף הגיבו אליו".
לשאלה האם חבר הכנסת מתכוון לוותר על התביעה ענה עורך הדין: "אין בכוונת ח"כ זוהר לבטל את התביעה".
מעמותת חוזה חדש נמסר כי "למרות דברים אלו טרם התקבל אצלנו כל מכתב אזהרה או תביעה, נשמח לקבל מעורך הדין שחר אגמון את צילומי אישורי מסירת מכתבי האזהרה, כמו גם את כתב התביעה גופו".

מיקי זוהר (צילום אתר הכנסת)

"לו יש כוח כסף וכבוד, לנו יש אתכם!", פרסמה תנועת המחאה בדף לגיוס המונים. "חבר הכנסת מיקי זוהר תובע אותנו תנועת קריים מיניסטר (עמותת 'חוזה חדש') ואת אנשינו, תביעות השתקה בסך כולל של 380 אלף שקלים, במטרה למנוע מאיתנו ומכם, האזרחים שמתנגדים לשחיתות, למתוח ביקורת על נתניהו ואנשיו ולומר את האמת שלנו בחופשיות. הצטרפו אלינו למאבק נגדו למימון ההגנה המשפטית כדי שיחד ננצח את ח"כ מיקי זוהר בבית המשפט!
תביעות אלה, מתווספות לניסיונות של משטרת ירושלים לחבל במחאה באמצעות כתבי אישום מופרכים המוגשים בימים אלה נגד אנשי קריים מיניסטר ופעילי מחאה בולטים נוספים, כחלק מהרדיפה הפוליטית שאנו חווים – כי יצאנו למחות. אחרי שמחאת בלפור הצודקת והנחושה הביאה להפלת הממשלה המושחתת והכושלת, מנסים כוחות גדולים לחסל אותה. לכן אנחנו צריכים את התמיכה שלכן ושלכם היום יותר מתמיד, וזאת כדי שנמשיך למחות כל מוצ"ש בלי פחד, שנוכל לייצר פעולות בשטח יחד עם הכוחות הצעירים, לקדם רעיונות חדשים ולהביא לשינוי המיוחל".

ישי הדס (צילום: בן כהן)

מדובר בתביעת דיבה בסך 140 אלף שקל נגד עמותת חוזה חדש, המוכרת כמי שמארגנת את הפגנות "קריים מיניסטר" נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ותומכיו, שהגיש לפני כשבוע יו"ר הקואליציה. לדבריו העמותה ביזתה אותו כשתיארה אותו כ"חייל בכיר בארגון הפשע של נתניהו".

שבועות ספורים לפני כן הגיש זוהר תביעת דיבה בסך 840 אלף שקל נגד הפעיל החברתי במחאה ובקריים מיניסטר סדי בן-שטרית וגורמים נוספים בגין "מסע הכפשות בזוי, גס ומתלהם", כהגדרתו, שכלל פרסומים בדבר היותו "מאפיונר", "עבריין" ו"מושחת". בן-שטרית, בסך הכל תובע זהר מפעילי המחאה פיצוי בסך 980 אלף שקל בגין הוצאת דיבה מטעם מארגני המחאה נגד נתניהו ומשתתפיה.

במוקד התביעה כנגד העמותה עומדת תגובתה שמסרה לתקשורת  לאחר שח"כ זוהר צייץ בעקבות הסתערות המוני מעריצי טראמפ בימין הקיצוני  על הקפיטול בוושינגטון בניסיון למנוע את בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארצות הברית הנבחר על ידי הסנט. "שאלה שמטרידה אותי: מה יותר חמור ופוגע בדמוקרטיה? הסתערות אלימה של אזרחים אמריקאים על בניין הקפיטול בוושינגטון, או הסתערות אלימה של אזרחים ישראלים על בית רה"מ בירושלים? אובייקטיביות היא תכונה חשובה, אני מציע לתקשורת וליריבים הפוליטיים שלנו לנסות ולאמץ אותה מדי פעם", צייץ זוהר.

תגובת "קריים מיניסטר" (עמותת חוזה חדש) לא אחרה לבוא: "מיקי זוהר הוא חייל בכיר בארגון הפשע של נתניהו שלא מפסיק להסית ולשקר. ההשוואה בין הימין האמריקאי האלים למפגינים שומרי חוק מופרעת אפילו בסטנדרטים המעוותים של טופז לוק. המפגינים מעולם לא ניסו לפרוץ למעון, אך נראה שהעיסוק האובססיבי של מכונת התעמולה של בלפור בהפגנות הולידו שיא חדש של הזייה ופייק ניוז. ביבי, לא יעזרו ההסתה והשקרים. אנחנו נחושים ולא נעצור עד שתלך", נאמר בתגובה ועל כך הגיעה התביעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן