Skip to content

קרוב למאה מיליון שקל פיצויים למספר משפחות מנפגעי הפיגוע במסעדת מקסים

כ-91.5 מיליוני שקלים פסקה היום שופטת המחוזי בחיפה לטובת משפחות נפגעות הפיגוע במסעדה בו נהרגו 21 בני אדם ו - 51 נפצעו, חלקם קשה מאוד. השופטת חייבה את הרשות הפלסטינית לשלם את הפיצוי יחד עם 2 המחבלים שסייעו למתאבדת וקבעה כי הרשות תחת מנהיגותו של יאסר ערפאת תמכה בדרכים שונות בארגון הג'יהאד האיסלאמי ששלח את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

18 שנה אחרי הפיגוע הנוראי הגיעה תביעת הנזיקין כנגד הרשות הפלסטינית, ארגון הג'יהאד האיסלאמי ומחבלים שסייעו לביצוע לסיומה. קרוב ל-91.5 מיליון שקל, פיצוי למשפחות ונפגעי הפיגוע במסעדת "מקסים" שאירע  ב- 2003, פסקה היום (חמישי) שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה רבקה פוקס לטובת 33 נפגעי הטבח הקשה.
מדובר בתביעת פיצויים שהגישו חלק מהפצועים וחלק מבני משפחות הנרצחים  באירוע הטרור שאירע ב – 4 באוקטובר 2003, שבת הקודמת ליום כיפורים, במסעדה השוכנת במבואותיה הדרומיים של חיפה. " מסעדת מקסים, האמורה, ידועה במשך שנים כסמל לשותפות ולדו קיום בעיר חיפה, בבעלות משותפת 5 של יהודים וערבים – בה התארחו מבקרים רבים מכל גווני הקשת", ציינה השופטת בפתח דבריה בעת הקראת פסק הדין.  את התביעה הגישו בני משפחות מטאנס, חנה פ, ושארבל.
הפיגוע הקשה אירע כשהפלסטינית הינאדי תייסיר ג'ראדאת, הגיע אל מרכז המסעדה כשהיא חגורה בחגורת נפץ ופוצצה את עצמה בפיגוע התאבדות. 21 בני אדם נהרגו ועוד 51 נפצעו ברמות פציעה  שונות, חלקן חמורות וקשות אותן יישאו לאורך כל ימי חייהם. התביעה הוגשה נגד הרשות הפלסטינית וארגון השחרור הפלסטיני, וכן נגד ארגון הג'יהאד האסלאמי, כמו גם נגד עיזבון המחבלת  המתאבדת הינאדי תייסיר ג'ראדאת, ואמג'ד עבידי עביד ו סאמי ג'רדאת שפעלו וסייעו למחבלת להוציא את הפיגוע לפועל, וכן נגד ג'מאל מחאג'נה, תושב ישראל שהסיע את המחבלת מאזור ברטעה לחיפה.
אמג'ד עבידי עביד וסאמי ג'רדאת זומנו למתן עדות בהליך זה כאסירים, לאחר שהורשעו על פי הודאתם בבית משפט צבאי ונידונו לעונשים של 21 מאסרי עולם ועוד מספר שנות מאסר נוספות לכל אחד מהם, בגין חלקם במעשה הנפשע. ארגון הג'יהאד האיסלאמי וג'מאל מחאנג'ה לא הגישו כתב הגנה למרות שנתבעו.

צילום עליון: זק"א, צילומי האנדרטה: עיריית חיפה

"הרשות הפלסטינית אינה נהנית מחסינות משיפוט בתיק הנ"ל", פסקה השופטת  וקבעה כי טענה נוספת של הרש"פ עניינה בטענה לאי שפיטות התביעה כי שמדובר במעשה מלחמה נדחית היות ומעשי טרור הנם בניגוד גמור לדיני מלחמה. "אלא הם פעולות הנכנסות בגדר פשעי מלחמה ופגיעה באוכלוסייה אזרחית חפה מפשע – שאינן פעולות לחימה לגיטימיות. מדובר, אם כן, בהפרת נורמה בינלאומית שאין מניעה מלדון בה בהליך זה בהתאם לדיני הנזיקין", פסקה פוקס.
השופטת קבעה כי לרשות הפלסטינית תחת שרביטו של נשיא הרשות דאז, יאסר ערפאת היה  קשר של עזרה או תמיכה או העלמת עין מכוונת ממעשי פשע של ארגוני הטרור וביניהם לג'יהאד האסלאמי  ומשום כך היא נושאת באחריות למעשיהם ותפצה את התובעים.
הפיצויים ישולמו לפי המפתח שלהלן: תובע 1 האיג ב' אשר נפגע בפיגוע יפוצה בסך של 3 מיליון ₪ , תובע 2 אליאס נ' אשר נפגע בפיגוע יפוצה בסך של 3 מיליון ₪, תובע 3 עזבון המנוח ג'ורג' מ' ז"ל יפוצה בסך של 3 מיליון ₪, תובעת 4 אלהאם מ', אלמנתו והיורשת של המנוח ג'ורג' מ' ז"ל תפוצה בסך של 5.1 מיליון ₪, תובעת 5 מרלין מ' ד', בתו של המנוח ג'ורג' מ' ז"ל תפוצה בסך של 5.1 מיליון ₪, תובעת 6 קלייר מ' ח', בתו של המנוח ג'ורג מ' ז"ל תפוצה בסך של 5.1 מיליון ₪, תובע 7 ו-33 פייר מ', בנו של המנוח ג'ורג' מ' ז"ל, אשר גם נפגע בפיגוע יפוצה בסך של 5.4 מיליון ₪, תובע 8 עזבון המנוח מטאנס כ' ז"ל יפוצה בסך של 3 מיליון ₪, תובעת 9 סמר כ', אלמנתו והיורשת של המנוח מטאנס כ' ז"ל תפוצה בסך של 5.1 מיליון ₪, תובע 10 ג'ירייס כ', אביו ויורשו של המנוח מטאנס כ' ז"ל יפוצה בסך של 5.1 מיליון ₪, תובעת 11 עטאף כ', אמו והיורשת של המנוח מטאנס כ' ז"ל תפוצה בסך של 5.1 מיליון ₪, תובעת 12 פאתנה כ' ג', אחות המנוח מטאנס כ' ז"ל תפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובעת 13 ג'קלין כ' ע', אחות המנוח מטאנס כ' ז"ל תפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובע 14 :עפיף כ', אחיו של המנוח מטאנס כ' ז"ל יפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובע 15 מילאד כ', אחיו של המנוח מטאנס כ' ז"ל יפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובע 16 עיזבון המנוח חנא פ' ז"ל יפוצה בסך של 3 מיליון ₪, תובעת 17 ופא פ', אמו של המנוח חנא פ' ז"ל תפוצה בסך של 5.1 מיליון ₪, תובע 18 פרנסיס פ', אחיו ויורש העיזבון של המנוח חנא פ' ז"ל יפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובעת 19 מהא פ' ס', אחות המנוח חנא פ' ז"ל תפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובעת 20 מרתא פ' ע', אחות המנוח חנא פ' ז"ל תפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובע 21 עזבון המנוח שרבל מ' ז"ל יפוצה בסך של 3 מיליון ₪, תובע 22 נימר מ', אחיו ויורשו של המנוח שרבל מ' ז"ל יפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובעת 23 לינא מ', אחות והיורשת של המנוח שרבל מ' ז"ל תפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובעת 24 סנא מ', אחות והיורשת של המנוח שרבל מ' ז"ל תפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובעת 25 אלזה מ', אחות והיורשת של המנוח שרבל מ' ז"ל תפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובע 26 עזבון המנוח אוסאמה נ' ז"ל יפוצה בסך של 3 מיליון ₪, תובעת 27 קרולין נ', אלמנתו והיורשת של המנוח אוסאמה נ' ז"ל תפוצה בסך של 5.1 מיליון ₪, תובעת 28 נתלי נ', בתו והיורשת של המנוח אוסאמה נ' ז"ל תפוצה בסך של 5.1 מיליון ₪, תובעת 29 רוזית נ', אמו של המנוח אוסאמה נ' ז"ל תפוצה בסך של 5.1 מיליון ₪, תובע 30 ג'סאן נ', אחיו של המנוח אוסאמה נ' ז"ל יפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובע 31 נסים נ', אחיו של המנוח אוסאמה נ' ז"ל יפוצה בסך של 1 מיליון ₪, תובע 32 חוסאם נ', אחיו של המנוח אוסאמה נ' ז"ל סך של 1 מיליון ₪.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן