Skip to content

הערב בירושלים: אלפי מפגינים מול בית ראש הממשלה

ההפגנות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמשכו גם הערב עם כ-4,000 מפגינים בבלפור; הבשורה החדשה, היוצאת ממתחם ההפגנות, שייכת לצעירים, שהגו את רעיון "כיכר העיר"; פעילי תנועת "אין מצב": "עיריית ירושלים מפלה את אוהל הליכוד לטובה, ומנסה לחסל את המאהל שלנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחאת בלפור – לא רק שלא מתה, היא לא מפסיקה להתחדש ולהמציא את עצמה מחדש. למרות הקור הירושלמי, והשבת השמשית – שהוציאה אלפים לטייל ברחבי הארץ – התייצבו הערב בבלפור 4,175 מפגינים, שגם בשבוע ה-35 למחאה, לא הפסיקו להשמיע את קולם אל מול הווילון השחור.

לפנות ערב יצאה צעדה של כ-1,500 מפגינים, מלווים במיצגי צוללות וכדורים בצורת וירוס קורונה – המסמלים את כישלון הטיפול במשבר הקורונה – מגשר המיתרים עד לכיכר הדמוקרטיה, בסמוך למעון ראש הממשלה.

בניגוד לחודשים הקודמים, החל מהשבוע שעבר, שינתה משטרת ירושלים את המדיניות שלה כלפי מתחם ההפגנות בבלפור. זה לא שאין כוחות משטרה מוגברים באזור. דווקא יש. אוטובוס העצורים כמו גם המכטזית, עומדים בהיכון, אלא שבמקום מחסומי הלחץ שתחמו את הרחובות, החל משבוע שעבר, הכביש נסגר לתנועה על ידי ניידות, ולא על ידי מחסומי לחץ, שבעבר גררו עימותים רבים עם המפגינים.

בובת קורונה בבלפור. צילום: רפי מיכאלי

הבשורה החדשה, היוצאת ממתחם ההפגנות, שייכת שוב לצעירים, שהגו את רעיון "כיכר העיר". מדי שבוע הם מזמינים מתמודדים לכנסת ה-24, להגיע לבמה הניצבת ברחוב קינג ג'ורג', לא רחוק מבית הכנסת הגדול ולא רחוק ממעגלי המפגינים, ולענות על שאלות הקהל. הרעיון פשוט: הקול צף תמורת קול האמת. לא עוד נאומים והבטחות של פוליטיקאים, אלא, תשובות לשאלות שמטרידות את הצעירים, וזאת אל מול הקהל, בזמן מוגבל.

בשבוע שעבר התארחו מעל לבימת כיכר העיר חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת, ומועמדת מפלגת העבודה, אמילי מואטי, והמועמד הבדואי מהמפלגה הכלכלית פרופ' עליאן אלקרינאווי.

מחאת בלפור. צילום: ציפי מנשה

השבוע התייצבו על הבימה חברי הכנסת יאיר גולן ממרצ, חבר הכנסת אלי אבידר מ"ישראל ביתנו", וחבר הכנסת יואב סיגלוביץ מ"יש עתיד". המועמדים נשאלו בנוגע לסוגיית החיסונים והדרכון הירוק, הסגרים, לימודי הליבה, השוויון בנטל, האלימות המשטרתית, ושיתוף הפעולה העתידי בין המפלגות המשתייכות למחנה ה"רק לא ביבי".

לקראת סיום הכריז חבר הכנסת אלי אבידר כי היה שמח לשבת באותה מפלגה עם שני המתמודדים האחרים, וכי הבחירות יוכרעו על ידי כמות המצביעים שיגיעו או לא להצביע בקלפי.

למרות שני פרובוקטורים קבועים ומוכרים, שנכנסו למתחם ההפגנות בניסיון לייצר עימות עם המפגינים, לא נרשמו כל מקרי אלימות, ולא היו מעצרים.

פעילי "אין מצב": "עיריית ירושלים מנסה לאחרונה לחסל את מאהל התנועה בבלפור, זאת בניגוד להחלטות בית משפט המחוזי והעליון"

"אנו כאן כדי להדגיש שזכות ההפגנה היא זכות יסוד", אומרים פעילי "אין מצב". "אנו דורשים מעירית ירושלים לכבד פסקי דין של בתי המשפט ולא לעבוד בשירות הנאשם מבלפור".

אלפי מפגינים בבלפור. צילום: ציפי מנשה

 

דמות אסיר מטילה בובת קורונה על המפגינים. צילום: ציפי מנשה

לטענת פעילי "אין מצב", עיריית ירושלים מנסה לאחרונה לחסל את מאהל התנועה בבלפור, זאת בניגוד להחלטות בית משפט המחוזי והעליון. "דווקא מאהל מפלגת הליכוד, התומך בראש הממשלה, זוכה ליחס מפלה לטובה", טוענים הפעילים. "אנו דורשים מראש עירית ירושלים לנהוג על פי החלטות בית המשפט המחוזי והעליון ולדאוג כי עירית ירושלים תכבד את זכויות המחאה ואת החלטות בית המשפט ולא תיתן לשיקולים זרים להוביל את ההתנהלות מול מאהל המחאה והמוחים".

השבוע ה-35 למחאה. צילום: רפי מיכאלי

 

לא נרתעים מהקור. מפגיני בלפור. צילום: בן כהן

 

ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה נערכה לקיומן של המחאות הערב, סמוך למתחם בית ראש הממשלה. כוחות המשטרה נפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור.

המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. עם סיום ההפגנה חזרה התנועה לסדרה.

התנועה לאיכות השלטון: ״ראש ממשלה המואשם בפלילים אינו כשיר להנהיג את המדינה״

גם בקיסריה לא ויתרו היום על ההפגנה השבועית. פעילי התנועה לאיכות השלטון הפגינו הערב בייישוב, סמוך לביתו הפרטי של נתניהו.

מפגינים בקיסריה. צילום: התנועה לאיכות השלטון

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: ״נתניהו מצוי בניגוד עניינים מובנה יום יום, שעה שעה, ולמרות זאת, מסרב לחתום על הסכם ניגוד עניינים ומהתל במערכת המשפט והאזרחים.

"לא ניכנע למציאות הבלתי נסבלת בה ראש הממשלה, הנמצא בעיצומו של הליך פלילי חמור על שלוש פרשות שחיתות שונות, מחזיק במדינה שלמה כבת ערובה בניסיונו להימלט מאימת הדין. מצער שבעיצומו של משבר כלכלי-חברתי חמור, אנו שומעים חדשות לבקרים על החלטות הרות גורל, המתקבלות ממניעים פוליטיים, ללא שקיפות ועל חשבון הציבור. חובתנו להתאחד ולהמשיך לצאת לרחובות, כי רק כך נוכל להביא את השינוי שהמדינה זקוקה לו״.

 

צפו בסרטונים מההפגנה.

צילום: ציפי מנשה

במה פוליטית בבלפור. צילום: ציפי מנשה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן