Skip to content

שבועיים לבחירות – שרת הקליטה מבטלת קבלת פנים לעולים חדשים

מחר אמורה לנחות בארץ טיסה אחרונה של עולים מאתיופיה במבצע שיזמה שרת הקליטה ח"כ פנינה תמנו-שטו. הסיבה לביטול, הודעת רגב ובעקבותיה לשכת ראש הממשלה כי הוא יגיע לטקס. היועץ המשפטי לממשלה: הדבר יבחן "לפי אמות המידה המשפטיות שנקבעו בדין, בדגש על פסיקת יו״ר ועדת הבחירות המרכזית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו-שטה, הודיעה היום (רביעי) כי היא מבטלת את הטקס לקבלת פני עולים חדשים מאתיופיה, זאת בעקבות מחלוקת שפרצה בין מפלגות כחול לבן והליכוד בנושא. "הליכוד שכח ציונות וממלכתיות מהן, ומחרב כל חלקה טובה ובעיקר קבלת פני עולים שהמתינו שנים ארוכות רק בשם פוליטיקה זולה וקישוש קולות יוצאי אתיופיה. אקבל את אחינו ואחיותנו בחום ובאהבה, ואדאג שלא רגב ולא נתניהו יעשו מהם ניצבים בקרקס הפוליטי שלהם", תמנו-שטה מסרה הסרה. הסערה פרצה אתמול כששרת התחבורה מירי רגב פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט ולמשנה שלו רז נזרי בבקשה שימנע את השתתפות שר הביטחון בני גנץ בטקס קבלת הפנים ל-300 עולים חדשים שיגיעו מחר (חמישי) מאתיופיה. לאחר המהלך שגרר חילופי האשמות בין רגב לתמנו-שטה, הודיעה לשכת ראש הממשלה כי בנימין נתניהו יגיע לטקס בעצמו. מדובר בטקס קבלת עולים שיגיעו במטוס התשיעי והאחרון כחלק ממבצע "צור ישראל".
היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט הודיע הבוקר כי בעניין השתתפות ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי באירוע קבלת הפנים לעולים חדשיםהוא מבקש להבהיר כי הנושא עודנו נמצא בבירור בינמשרדי, וטרם גובשה חוות דעת משפטית בעניינו, שכן עדיין לא התקבלו כל ההתייחסויות הנדרשות מאת המשרדים הנוגעים בדבר. "ממילא היועץ המשפטי לממשלה לא הנחה דבר בעניין. ככל שבסופו של יום, תעמוד על הפרק השתתפות של מי מחברי הממשלה באירוע,  הדבר ייבחן כמקובל לפי אמות המידה המשפטיות שנקבעו בדין, בדגש על פסיקת יו״ר ועדת הבחירות המרכזית", כתב היועץ.

צילום: מדף הפייסבוק של שרת הקליטה, פנינה תמנו-שטה

מדובר במסגרת החלטת ממשלה 429 שקידמה כחול לבן ואושרה באוקטובר 2020, לפיה הממשלה אישרה לראשונה אחרי שנים רבות מבצע להעלאת 2,000 ממתינים במחנות המעבר בגונדר ובאדיס אבבה. בזכות המבצע, שאותו הובילה השרה תמנו שטה, יתאחדו 2,000 משפחות שנקרעו לפני עשרות שנים. עד כה הגיעו שמונה טיסות מאתיופיה במסגרת המבצע, ועליהן 1,700 עולים והטיסה הזו הנה האחרונה במבצע העלאתם ארצה של העולים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן