Skip to content

נאומו של נתניהו נועד לאוזניים ביבסטיות ואלו כרויות ומחכות ליום פקודה

בתום היום הראשון למשפטו הפלילי של נתניהו עוד בטרם הספיקו דברי מנכ"ל וואלה לשעבר לשקוע וכבר יצא ראש הממשלה כנגד מערכות המשפט והחוק שהוא עומד בראשן בנאום פוגעני, מתלהם ודמגוגי בלי שום ערך משפטי. קהל נאמניו, כך נראה, מחכים ליום פקודה (מאמר מערכת)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

2.5 כתבות בוואלה, כפי שתיאר ראש ממשלת המעבר, בנימין נתניהו בפמפמו בלעג את הבדותה הזו פעם אחר פעם בשנים האחרונות בהן יצא כנגד הפרקליטות וההאשמות בקבלת שוחד מבעלי וואלה, איריס ושאול אלוביץ', הפכו לתיאור מפלצתי של אילן ישועה שהחל להעיד אתמול (שלישי) בבית משפט השלום בירושלים בתיק האלפים – בו מואשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

"נאמר לי במילים ברורות 'השבוע הוא צריך לחתום לי', או 'השבוע הוא צריך לאשר לי'", תיאר ישועה איך הסבירו בני הזוג אלוביץ' את הסיבה ללחצים עליו להטות את הסיקור באתר כרצונם של בני הזוג נתניהו. "כל גוף תקשורת מחדשותי מקבל כל הזמן פניות ממושאי הסיקור. היו כאלה, אבל לא בצורה כזו. מה שקיבלתי מכל הפוליטיקאים האחרים יחד ב-13 שנים של כהונה, זה אולי שבוע של בקשות שקיבלתי מראש הממשלה ואשתו. בלי השוואה", העיד ישועה.
נתניהו לא המתין זמן רב מידי. שעות ספורות לאחר סיום היום הראשון בעדותו של ישועה בבית המשפט הוא יצא בנאום  דמגוגי, שקרי ומתלהם נגד הפרקליטות, על כך שהפרקליטות מחפשת להפילו מהשלטון. בכלל, על כך שהעזה להעמידו לדין. בנאום שנשא לא הייתה שום תוחלת משפטית. הרכב שופטי השלום בוודאי שלא קונה את הדמגוגיה השקרית ומתלהמת בהסתה. מילות הנאום כוונו לאוזני הביביסטים בלבד. כבר שנים שהוא מטפח בהם את השקרים וההסתה והשנאה היוקדת נגד המערכת.
נראה כי בדומה לחברו הטוב המפסידן דונלד טראמפ שנחסם בגלל שקריו וההאשמות השווא ברשתות החברתיות ובטוויטר.  מוכן הקהל הביבסטי לקריאת קרב סופית וקטלנית, כמו זו של טראמפ, שקרא לחוליגנים שהפגינו בעדו מחוץ לבית הלבן, לצעוד ולעלות על בית הנבחרים לכלותו. "תראו מה נעשה לכם", אמרה אתמול מפגינה ביביסטית, "מלחמת אזרחים, אתם תתפללו לחיזבאללה", היא איימה.

צילום פול: אורן בן חוקון

מחוץ לאולם בית המשפט נערכו הביבסטים עם בימה ומערכות סאונד חזקות לתמיכה רועשת שתחדור אל תוך כותלי בית המשפט. חברת הכנסת החדשה שתושבע היום בכנסת, גלית דיסטל אטבריאן, ששוריינה במקום ה-10 ברשימת הליכוד לאחר שהיטיבה להגן בכל מצב על נתניהו בתקשורת. סיפקה את הסחורה המצופה ממנה. כשבתוך האולם הבהירה התובעת בן ארי כי "כתב האישום מונה עובדות ברורות, ומייחס לנאשמים המנויים בו, ורק להם, ביצוע עבירות פליליות", זעקה דיסטל-אטבריאן במערכת ההגברה שבחוץ: "מי שעומד היום למשפט זה לא ראש הממשלה. זה אני. זה אבא שלי", זעקה דיסטל וקראה להעמיד לדין את התביעה ואת היועץ המשפטי לממשלה.

צילום: ציפי מנשה

"כשמפכ״ל המשטרה לשעבר מעליל עליי ששלחתי חוקרים פרטיים נגד חוקרי המשטרה, כשמי שמוביל את החקירות נגדי מעליל עליי ששלחתי קצינה להתלונן נגדו על הטרדה מינית, כשמנהלים מעקבים בניגוד לחוק וללא כל סיבה אחרי הבן שלי, כשבאים לצוד אותו, לא כי הוא עשה משהו – אלא רק משום שהוא הבן שלי, כשעורכים מסע-ציד נגדי ונגד משפחתי, כשמחפשים את האדם, ולא את העבירה – זה קשה מאוד. איני יכול להבליג, ולכן אני אומר את הדברים", פרסם נתניהו את ההתלהמות חסרת הרסן בחשבון הפייסבוק שלו ומי שחזה אמש בקהל הביביסטים יכול היה לחוש שאלו מוכנים ליום פקודה. נתניהו שיודע כי את ראשות הממשלה הבאה הוא לא ירכיב, מתמקם ונאחז היטב בממשלת מעבר ובבלפור ובינתיים ממשיך להלהיט את קהל נאמניו בהשתלחו ללא רסן במערכות המשפט והחוק עליהם הוא אמון ואשת ראשיהם הוא מינה. אבל גם נתניהו יודע היטב,  את משפטו הפלילי שיצא לדרך, לא ניתן יהיה לעצור. וכפי שזה נשמע ונראה, סופו יהיה בעסקת טיעון או בכלא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן