Skip to content

מרצדס EQS החדשה, יוקרה חשמלית

מרצדס EQS פותחה על פלטפורמה חשמלית חדשה וגמישה, מציגה טווח נסיעה חסר תקדים של 770 ק"מ, דור חדש של סוללות, שפותחו באופן בלעדי על ידי מרצדס, מכוניות ראשונות יגיעו לישראל בחודשים הקרובים, לקראת שיווק במחצית השנייה של השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרצדס מציגה בהשקה בינלאומית את ה-EQS החשמלית החדשה, המצטרפת לסדרת ה-S CLASS. מדובר בארכיטקטורה חדשה שנועדה להנעה חשמלית מלאה. על בסיס הארכיטקטורה החדשה של ה-EQS תוצג בהמשך גם ה-EQE. מכוניות הסלון וגרסאות SUV של EQE ו-EQS שירחיבו עוד יותר את מערך דגמי היוקרה החשמליים של מרצדס.

מרצדס EQS לאילת וחזרה בטעינה אחת (צילום באדיבות היצרן)
מרצדס EQS לאילת וחזרה בטעינה אחת (צילום באדיבות היצרן)

מרצדס EQS מציגה סטנדרטים גבוהים ביותר של יוקרה ובטיחות. היא תאפשר ללקוחות היוקרה ליהנות מכל היתרונות של ההנעה החשמלית עם טווח נסיעה מירבי של 770 ק"מ. כשהיא מציבה שיא חדש ביעילות אווירודינמית. טווח נסיעה מירבי של 770 ק"מ מאפשר למרצדס EQS לנסוע ללא הפסקה ממינכן לברלין, או מאולם הרצליה לאילת ובחזרה. יחידת הנעה עם הספק מרבי של עד 385 קילוואט (516 כ"ס) מספקת ביצועים ברמה הגבוהה ביותר המקובלת בסגמנט מכוניות היוקרה. כל דגמי EQS מצוידים בשני מנועים חשמליים על הציר האחורי. בדגמי 4MATIC ישנו מנוע חשמלי נוסף המניע את הגלגלים הקדמיים ויוצר הנעה כפולה.

מרצדס EQS, נבנתה על בסיס פלטפורמה גמישה, המאפשרת שינוי בכל האספקטים בהתאם לדגם המיועד לדוגמת בסיס הגלגלים, מפשק הסרנים ומיקום הרכיבים השונים ברכב, ובפרט מיקום וצורת מכלול יחידת הסוללות. ה-EQS מגיעה עם הספקים שבין 245 ל-385 קילוואט. בהמשך יצטרפו גרסאות חזקות עוד יותר לתמהיל הדגמים. ה-EQS מתאפיינת גם באחזור אנרגיה מיטבי – מערכת אחזור האנרגיה (בלימה רגנרטיבית) מוצעת  עם הספק בלימה של 290 קילוואט.

צללית נמוכה התורמת ליעילות אירודינמית (צילום באדיבות היצרן)
צללית נמוכה התורמת ליעילות אירודינמית (צילום באדיבות היצרן)

מרצדס EQS מוצעת עם דור חדש של סוללות, שפותחו באופן בלעדי על ידי מרצדס במפעל הסוללות המתקדם שהקימה החברה בשטוטגרט. הסוללות החדשות בעלות קיבולת וצפיפות אנרגיה גבוהה משמעותית מהמקובל. ה-EQS מציעה סוללות בשני גדלים, הגדולה בהן היא בעלת קיבולת של 107.8 קילוואט/שעה, (26% יותר מאשר בסוללה שב-(EQC. הסוללה החדשה מציגה פריצת דרך בהרכב התאים עם צמצום שיעור הקובלט ל-10% בלבד .

אלמנטים עיצוביים רבים ב-EQS תורמים ליעילות האווירודינמית וכוללים צללית גג נמוכה בסגנון קופה, ספוילר קדמי מחודד בצורת חץ, ידיות דלתות נשלפות הנבלעות בדופן הדלת בזמן נסיעה, תכנון רצפה שטוח לזרימת אוויר חלקה מתחת לרכב ועוד. בנוסף מוצעים ב-EQS חישוקי גלגלים בעיצוב מפחית התנגדות.

ה-EQS ממשיכה ליישם את תוכנית "Ambition 2039" של מרצדס ששמה לה למטרה להפוך את כל צי הרכבים לנקי מפליטת מזהמים תוך פחות מ-20 שנה. כבר בשנת 2030 למעלה ממחצית מהמכוניות אותן תמכור מרצדס יהיו בעלות הנעה חשמלית מלאה או הנעה היברידית. המחשבה על איכות הסביבה בתוכנית החברה נשען גם על שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים, אפילו עד הבד המשמש את שטיחי הרכב. ה-EQS מיישמת את החזון הזה כבר עתה, עם 80 ק"ג מהרכיבים מהם נבנתה המכונית עשויים מחומרים ממוחזרים.

ישראל צפויה להיות בין המדינות הראשונות שמקבלות את מרצדס EQS, עם מכוניות ראשונות שצפויות להגיע לכאן בחודשים הקרובים, זאת לקראת תחילת השיווק במחצית השנייה של השנה.

שילוב של יוקרה וטכנולוגיה (צילום באדיבות היצרן)
שילוב של יוקרה וטכנולוגיה (צילום באדיבות היצרן)

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל "מרצדס EQS היא המכונית החשמלית המתקדמת בעולם עם חווית נסיעה המשלבת יוקרה וטכנולוגיה פורצת דרך. היא גם הראשונה בישראל שתוכל להגיע מתל אביב לאילת ובחזרה ללא צורך בטעינה"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן