Skip to content

מהומות ביפו – 3 מתושבי המקום נעצרו

בעקבות מעצר 2 חשודים בתקיפת הרב אליהו מאלי הגיעו מפגינים ליפו עם דגלי ישראל כשמולם התייצבו תושבי המקום. במקום התפתחה מהומה שכללה ירי זיקוקים ועימותים עם המשטרה. 3 חשודים בגין הפרת סדר נעצרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

3 בני אדם נעצרו הערב (ראשון) במהומות שהתפתחו ביפו עקב תקיפתו של הרב אליהו מאלי על ידי שני תושבי העיר שתועדה בצילום והופצה ברשתות החברתיות. בעקבות התקיפה נעצרו 2 חשודים בתקיפתו. מאלי, ראש ישיבת ההסדר "שירת משה" שבשכונת עג'מי ביפו, הותקף כשהלך ברחוב דונולו בשכונה. בעקבות כך המשטרה הודיעה כי עצרה שני תושבי יפו בשנות השלושים לחייהם בחשד לתקיפתו. מלבד מאלי, בשנות השישים לחייו, הותקף גם מנהל הישיבה – ושניהם הגישו תלונה. עדי ראייה אמרו כי כי שני התוקפים קראו לעבר הרב ומנהל הישיבה: "אסור לכם לעבור".

צילום: משטרת ישראל

לאחר שנודע דבר התקיפה הגיעו ליפו פעילי ימין כשהם נושאים דגלי ישראל ושרים "עם הנצח לא מפחד". לעומתם יצאו תושבי יפו שקראו: "יפו ליפואים, מתנחלים החוצה". במקום התפתחו עימותים עם שוטרים ולפי המשטרה שלושה מפגינים נעצרו ושני שוטרים נפצעו קל. שלושת העצורים יובאו מחר לבית משפט השלום בתל אביב שם צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרם או לשחררם בתנאים מגבילים.
האירוע הזין דלק לאש הפוליטית. ח"כ איתמר בן גביר יו"ר עוצמה יהודית במפלגת הציונות הדתית פרסם תגובה בה נאמר כי "על משטרת ישראל להתעשת ולהתחיל למנוע תקיפות יהודים". בן גביר הוסיף: "הטרור ביפו מצטרף לשורת התקיפות השבוע בעיר העתיקה בירושלים ולהפרות הסדר בעיר לוד. מול אוייבים שבחרו בטרור חייבים לטפל בנחרצות, עד להפסקת הטרור והשבת הביטחון לתושבי מדינת ישראל".

איגוד ישיבות ההסדר הודיע כי הוא מזועזע מאירוע הטרור החמור שכוון נגד הרב אליהו מאלי ראש הישיבה ביפו ומנכ"ל הישיבה משה שנדוביץ היום וקרא למשטרה למצות את הדין עם האחראים לתקיפה.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר כי תקיפת הרב מהווה "פגיעה חמורה בקיום המשותף שאנחנו כל כך מנסים לטפח ביפו. נמשיך בכל מאמץ כדי לפתח חברה מכילה שמסוגלת לחיות ביחד בעירנו". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את התקיפה, ומסר: "מודה לכוחות הביטחון על מעצרם המהיר של החשודים. אני מצפה למיצוי מלוא חומרת הדין איתם".
במקביל לכך משטרת ירושלים עצרה 3 חשודים בגין הפרת סדר ציבורי לאחר שבסמוך לשער שכם חלה התקהלות והפגנות שלטענת המשטרה כללה תקיפת שוטרים. בנוסף, סמוך למערת צדקיהו יודו אבנים ונורו זיקוקין לעבר כוחות המשטרה (אין נזק או נפגעים). בעקבות כך, החלה המשטרה בפעולות לפיזור ההתקהלות תוך שימוש באמצעים. ו – 3 חשודים נעצרו בגין הפרת סדר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן