Skip to content

הוארך מעצרה של הנאשמת מאשדוד בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות וסחיטה באיומים

בית המשפט סירב לראות ולשמוע את הערבים לשחרורה בערבות של הילה טל ודחה את הדיון בבקשת המדינה לעצרה עד תום הליכים לחודש הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוארך מעצרה של הילה טל תושבת אשדוד שהואשמה יחד עם בעלה לשעבר בעבירות של מרמה בנסיבות מחמירות וסחיטה באיומים. בנם בן 20 הואשם במעורבות בסחיטה באחד האירועים.
בדיון שנערך היום (שלישי) בפני שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, נסר אבו טהה, סירב בית המשפט לראות ולשמוע את הערבים לפיקוח על טל שבקשה להשתחרר למעצר בית שהוצעו על ידי פרקליטתה של טל, עורכת הדין איילת דואן,  וקבע דיון נוסף ל 09 במאי הקרוב על מנת לאפשר לנאשמת להביא בפני בית המשפט ערבים חדשים.
הילה ובן זוגה שלעבר שלמה טל הואשמו בחודש פברואר השנה ב- 13  מקרי מרמה ובתוכם גם מעשי סחיטה באיומים כשלפי כתב  הם ביצעו את אירועי המרמה כלפי מתלוננים רבים בתחכום רב תוך שימוש בפרופילים פיקטיביים בפייסבוק ובמצג שווא לפיו מדובר בבחורה צעירה ויפת מראה וכך הונו את המתלוננים והגיעו אל כספם במרמה. "כמו כן ביצעו הנאשמים עבירות סחיטה באופן אכזרי כלפי המתלוננים והכל למען בצע כסף", נכתב בכתב האישום. במעשיהם קיבלו הנאשמים במרמה בנסיבות מחמירות סכומי כסף  בסך כולל של כחצי מיליון ₪.

צילום אילוסטרציה – FLICKR picturexv לשימוש ציבורי

דואן טענה בבית המשפט כי מתסקיר שירות מבחן שערך ללקוחתה עולה דמות חלשה ותלותית בבן זוגה לשעבר ונטרול גורם הסיכון  יאיין את הסכנה שטל תפר את תנאי המעצר. עורכת הדין הוסיפה כי לגבי סחיטה באיומים, מיוחסת ללקוחתה עבירת סחיטה באיומים באישום אחד, כאשר הסחיטה התבטאה בשיחת טלפון שהיא קיימה לבית המתלונן. מנגד התנגדה עורכת הדין שלי אסף מפרקליטות מחוז דרום כי התסקיר שהתקבל משירות המבחן לא הגיע עם המלצה לשחרורה בערבות ולא רק בשל אי התאמת המפקחים, אלא בעיקר בשל דפוסיה השליליים. "בדרך כלל, תסקירים של שירות המבחן באים בהמלצה לשחרר נשים שהנן אם המשפחה. אולם במקרה זה שירות המבחן לא המליץ כל שחרורה " כלומר, כרגע היא מסוכנת ולא מטופלת ולכן ישנו חשש ממשי להישנות העבירות. באם תשוחרר כרגע בנקודה זו, היא מסוכנת.", אמרה התובעת והוסיפה כי "אין המדובר בחלופה שתוכל לאיין את מסוכנותה של טל משום שהמפקחים ממקדים את האחריות למעצרה במשיב (בן זוגה לשעבר י.ש) מציירים אותה כקרבן לו ומשמעות הדבר שלמפקחים יהיה קושי בהצבת גבולות ברורים עבורה באופן אסרטיבי ולכן יתקשו לדווח על הפרות מצדה וכן יתקשו לזהות מצבי קיצון בעניינה של הנאשמת.  כאמור בית המשפט אפשר לטל לנסות להביא מפקחים אחרים והותירה במעצר עד ה- 09 במאי אז יכריע באם לשחררה למעצר בית או להותירה במעצר עד תום הליכים כפי שדורשת הפרקליטות. הדיון בעניינו של שלמה טל, יתקיים בתחילתו של חודש מאי הקרוב.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן