Skip to content

שיח' גראח – הפגנות סוערות, עצורים ואזהרת משטרה מפני פרובוקציות

שיח' ג'ראח מהווה נקודה נפיצה בירושלים בפרט ובישראל בכלל. המשטרה מזהירה מפני פרובוקציות אבל המתנחלים וח"כ בן גביר בראשם ככל הנראה מצפצפים על התראות ואזהרות. "הסיפור של הנישול בשייח׳ ג׳ראח יתפוצץ לכולם בפנים", מזהיר ח"כ אחמד טיבי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפגנה סוערת התקיימה היום (שישי) בשיח ג'ראח. אך את הכותרת סיפקה דוברות המשטרה שהודיעה אודות ההפגנה עם שני עצורים, והדגישה: משטרת ישראל לא תיכנע לפרובוקציות,  ותמשיך לאפשר לכל אדם באשר הוא את חופש המחאה בגבולות החוק. יחד עם זאת, נמשיך לפעול ביד נוקשה במקרים בהם החוק מופר (ההדגשה במקור). כוחות המשטרה ומשמר הגבול דאגו לחסום את הגישה לבתי היהודים בשכונה, כמו גם לאפשר חיבור בין מפגיני מחאה שהגיעו להזדהות עם מפוני השכונה לשכונות הערביות בשיח' ג'ראח. האם המשטרה כוונה דבריה כל]י ח"כ איתמר בן גביר?, אותו זה לא מעניין.

אמש הגיע חבר כנסת איתמר בן גביר ופתח "לשכה" סמוך לבית 'שכונת שמעון הצדיק' בשיח' ג'ראח, סביב חבר הכנסת הגיעו פעילי ארגון הימין הקיצוני כהניסטי, בראשות בנצי גופשטיין. מפגינים תושבי השכונה זעמו והשליכו כסאות אל מאהל ה"לשכה" שפתח חבר הכנסת והוא נאלץ לנטוש את המקום כשהוא זועם על 'אוזלת ידה של המשטרה. היום פנתה אליו לשכת ראש הממשלה והתריעה בפניו כי המהומות שהוא מייצר יגררו ירי מעזה לעבר ישראל, כך ע"פ חדשות ערוץ 12, בן גביר העלה בתמורה לכך דרישות על נוכחות מסיבית של משטרה במקום.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

נוכחות בן גביר והציבור הכהניסטי, שבירור נעשה לתקיעת אצבע לעיניי התושבים הפלסטינים, ככל הנראה לא פורשה היום כמהלך פרובוקטיבי על ידי המשטרה. אבל הגעתם של כמה עשרות, אולי מאות מפגינים להביע הזדהות עם תושבי שיח' ג'ראח, פורשה כמהלך פרובוקטיבי על ידי המשטרה שפנתה אותם בכוח והזדרזה להודיע כי "כוחות משטרה ומשמר הגבול פועלים בשעה זו בשכונת שיח ג׳ראח שבמזרח ירושלים בעקבות מחאה בהשתתפות עשרות מפגינים, שהפכה במהרה להפרת סדר אלימה ויידוי אבנים לעבר כוחות  המשטרה", את הסיבה להוראה לפזר את ההפגנה בכוח הססבירה המשטרה כי זה נעשה "בשל הקריאות שהושמעו והפרת הסדר שהחלה", ולכן, "ניתנה הוראת פיזור על ידי המשטרה וזמן סביר לפיזור, שלא נענה על ידי המוחים. במהלך פיזורם של מפרי הסדר נזרקו  אבנים לעבר כוחות  המשטרה ועל כן נאלצו הכוחות לבצע שימוש באמצעים להשלמת פיזורם". וברור שלא ניתן לעבור לסדר היום בלי עצורים ולכן "במהלך פעילות המשטרה ומשמר הגבול במקום, נעצרו 2 חשודים בגין הפרת סדר, התפרעות ויידוי אבנים". אמש בשל ה"לשכה" שפתח חבר הכנסת, נעצרו "15 חשודים בגין הפרת סדר, התפרעות, יידוי אבנים וחפצים ותקיפת שוטרים ואזרחים". אגב, עובדה מעניינת, איש מעצורי אמש לא היה יהודי ואיש מהעצורים היום לא נמנה בין המתנחלים. ח"כ מהרשימה המשופת אחמד טיבי שנכח בהפגנה הזהיר: "פלסטינים מותקפים ע״י שוטרים בשייח ג׳ראח. גם מפגינים מהשמאל בישראל. גם עיתונאים פלסטינים, הסיפור של הנישול בשייח׳ ג׳ראח יתפוצץ לכולם בפנים".

צילום: ציפי מנשה


צילום מדף הפייסבוק של ח"כ אחמד טיבי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן