Skip to content

אלפים בהפגנות בבלפור ובבימה: יאללה ביבי לך, וכן לממשלת שינוי

אלפי בני אדם פעילי תנועות המחאה הפגינו בבלפור ובקביל הפגינו בבימה אלפים נוספים בהפגנת מרץ והרשימה המשותפת שקראו כנגד קרע בין יהודים לערבים ובעד חיים משותפים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

3500 פעילי מחאה הפגינו הערב (מוצ"ש) בבלפור מול מעון ראש הממשלה ועוד כ2000 איש הפגינו בכיכר הבימה.  כמה מאות בני אדם, פעילי תנועות הדגלים השחורים, אין מצב, קריים מיניסטר, קומי ישראל, חקירה עכשיו, הדמוקרטים, החזית הורודה, אמהות נגד אלימות המשטרה והדמוקרטים, כשאליהם הצטרפו ארגוני חברה אזרחית נוספים, הפגינו והודיעו כי ההפגנות מגיעות לאחר הפוגה בעת לחימה ולאחר ההסלמה מול החמאס והאירועים הקשים שהתרחשו בתוך ישראל, קוראים הארגונים לנבחרי הציבור לפעול יחד להקמת ממשלת אחדות ישראלית שתוביל שינוי ופיוס לאומי, ותציל את ישראל משלטונו המסואב והמסוכן של נתניהו. המפגינים התרכזו בבלפור ובכיכר פריז וקראו בין השאר: ביבי נתניהו, בכלא מעשיהו". עד לרגעים אלו לא נרשמו אירועי אלימות או חיכוכים בין המשטרה למפגינים.

צילום: בן כהן


צילום: בן כהן

מהארגונים נמסר לקראת ההפגנה: "זו שעת חירום. כמו מנהיג מושחת בסוף דרכו, הנאשם מוביל את ישראל לכאוס כדי לסכל את ממשלת השינוי. שוב הוכח שנתניהו מסוכן לישראל ואין קו אדום שהאיש לא יחצה. על נבחרי הציבור ההגונים מכל המחנות וכלל המגזרים לפעול יחד להקמת ממשלת אחדות  ישראלית שתחליף את שלטונו הרע והמסוכן של נתניהו. ממשלה שתשים סוף לאלימות הגואה, תחזק את הרשויות לאכיפת החוק, תפעל לפיוס בין המגזרים תפעל לחיים משותפים מכבדים, ותחתור לשלום. 'ממשלת תקווה' שתציל את הדמוקרטיה בישראל ותאבק בשחיתות. הרוב השפוי דורש שינוי".

צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


צילום: ציפי מנשה

מתנועת קריים מיניסטר נמסר: " נתניהו הבעיר את האזור כדי לסכל את ממשלת השינוי. אין מחילה למנהיגות צינית שמסכנת את ביטחון המדינה כדי לשרוד. אנו קוראים לנבחרי הציבור- הרוב השפוי דורש שינוי! הצילו את ישראל מנתניהו! זה הזמן לממשלת אחדות  ישראלית שתבריא את ישראל, תחזק את הרשויות לאכיפת החוק ותפעל לפיוס. יש לכם רוב בכנסת וגיבוי ציבורי. אל תפספסו את ההזדמנות".  חבר הכנסת עיסאווי פריג׳ (מרץ) אמר בהפגנה כי דרוש שיוני ושינוי מצריך אומץ לב ציבורי ומנהיגותי".

בבימה נערכה במקביל הפגנת אלפים של ערבים ויהודים אותה הובילו תנועות עומדים ביחד, מרץ והרשימה המשותפת  כנגד ההסתה והשיסוע בקרב הציבור הערבי והיהודי.  ״אני שומע פוליטיקאים וביטחוניסטים מדברים על סבב נוסף עוד כמה חודשים או שנים ולא רואים 7 מיליון פלסטינים שחיים בין הים לנהר. יש פה שני עמים ולשניהם מגיעה הזכות להגדרה עצמית.  ״הם אבודים – אנחנו יודעים את הדרך: דרכנו היא דרך משותפת של יהודים וערבים, שביחד ורק ביחד נוכל לצעוד בדרך לעבר סיום הכיבוש והמצור ולעבר שלום, שוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי״, אמר יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה.

הבימה (צילום הרשימה המשותפת)

מתנועת עומדים ביחד נמסר כי בהפגנה בכיכר קרה דבר מדהים – "הוכחנו שיש תנועת שלום, שוויון ושותפות בישראל! אלפי יהודים וערבים יצאו לדרוש שוויון ואת סיום הכיבוש. ביחד אנחנו הכוח לשינוי וגם התקווה לניצחון. במוצ"ש, כל התחושות של הימים האחרונים – הפחד, החשש, הכעס, הדיכאון, הבלבול, הבדידות, האי-ודאות – התנקזו לערב אחד, חזק ועוצמתי, של תקווה. כשעמדנו בכיכר הבימה בתל-אביב ביחד, אפשר היה להרגיש את הכוח שלנו. אפשר היה לראות איך העתיד של המקום הזה יכול להיראות, ולפגוש את אלפי האנשים שבזכותם הוא באמת יראה כך".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "הימים האחרונים הראו לנו איך יכולים להיראות החיים בארץ הזו – חלום בלהות. אנחנו לא רוצים להפוך את שעון החול ולחכות למלחמה הבאה, אלא לשנות כיוון לשלום. לחיות ביחד בשותפות אמת, ולא בשנאה ובפחד. זה לא מקרה שהאלימות הזו התפרצה דווקא כשהרגשנו שיהודים וערבים יכולים לשתף פעולה גם בפוליטיקה, כי היו מי שרצו להרוס את החזון הזה. אבל אנחנו אומרים להם: די!
גם עכשיו אפשר וצריך להקים ממשלה אחרת, שלא תסית ותפריד בין יהודים וערבים, אלא שתחליף את האווירה הרעילה", אמרה חברת הכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן