Skip to content

בנט: תהליך קבלת ההחלטות של נתניהו "עקום ומוכתב על יד שיקולים אישיים ופוליטיים"

יו"ר ימינה פרסם הבוקר גילוי דעת בו תקף קשות את ראש ממשלת המעבר ואת הממשלה שלו בה נתניהו ממנה אנשים בינוניים תוך "יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג" ומי שמתנגד לכך מותקף קשות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, מתח הבוקר (ראשון) ביקורת קשה על בנימין נתניהו והממשלה שהוא עומד בראשה. בדף הפייסבוק שלו כתב בנט כי איננו זוכר "תקופה כזו של חולשה, היעדר תיפקוד ומבוכה לאומית", "הכתובת הייתה על הקיר", הוא כתב  והוסיף כי תהליך קבלת ההחלטות במהלך המבצע בעזה היה "עקום ומוכתב על ידי שיקולים אישיים ופולחן אישיות". בנט כתב גם כי מינויי נתניהו לתפקידים השונים באים שיקולים פוליטיים ואישים. "נתניהו ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים", וכי "תהליך קבלת החלטות עקום. מוכתב על יד שיקולים אישיים ופוליטיים". יו"ר ימינה תקף את ראש ממשלת המעבר וכתב כי הוא עושה את מעשיו תוך "יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת מותקף קשות".
גם תומכי נתניהו החלו להבין "שהבטחון האישי שלהם ושל משפחתם התדרדר לרמה בלתי נסבלת", כתב בנט, ותקף את הממשלה כשהוא מציין כי "בממשלה יושבים שרים שעסוקים יומם ולילה בפוליטיקה, ובורחים ברגעים קשים". בנט: " זו ממשלה שעסוקה יומם ולילה בטפיחות עצמיות על השכם, וזריקת הכישלונות על האנשים שהם עצמם מינו לתפקידים".

ארכיון פול ידיעות אחרונות. צלם: אלכס קולומויסקי

יו"ר ימינה הוסיף "כי מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף – משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי", בנט קרא להפסיק עם חרמות ולהקים ממשלה מתפקדת. דברים אלו כותב יו"ר ימנה לאחר שלפני כשבוע וחצי הוא הוא הודיע כי האפשרות להקמת "ממשלת שינוי" ירדה מהפרק, וכי המגעים בין מפלגתו לליכוד חודשו. להחלטה של בנט קדמה פגישה שקיים עם שותפתו, איילת שקד, שנערכה בביתו ברעננה, אז הבהירה לו שקד כי החליטה שלא להצטרף לממשלת שינוי, אם תקום.
ליאיר לפיד נותרו עוד 11 ימים להקמת ממשלה, אז יפוג המנדט שניתן לו והוא יועבר לכנסת, שם כל מי שיוכל לגייס 61 חתימות של חברי כנסת יוכל להרכיב ממשלה, אך אם תוך 21 יום מהעברת המנדט לכנסת לא יצליח איש לגייס את החתימות, תפוזר הכנסת וישראל תיכנס למערכת בחירות חמישית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן