Skip to content

חוזרים לחיים: עידן רייכל העיף את הירושלמים במופע הצדעה לצוותים הרפואיים בבריכת השולטן

6000 איש מילאו את בריכת השולטן, במופע המשלהב של עידן רייכל וההצדעה לצוותים הרפואיים. "בזכותכם אני פה, יכול לחזור ולהופיע. אתם מלאכים! תודה!" - אמר עידן רייכל לצוותי הרפואה ולירושלמים שמילאו את בריכת השולטן. תחושת שחרור אמיתי מן המגפה, מוסיקה נהדרת, ושמחה מתפרצת בחגיגת פרידה נרגשת מן הקורונה ומן המסיכות, שעוד לא נראו כמותם בירושלים. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
למרות פציעה, חבלות וכאבים הצלחתי לדדות למופע ההצדעה לצוותים הרפואיים שנערך בשבוע שחלף בבריכת השולטן בירושלים.  הבחירה בעידן רייכל וחבורת הזמרים והנגנים שלו, לערב של חזרה לחיים לאחר הדיכאון והריחוק החברתי שהביאה מגפת הקורונה,  הוכיחה את עצמה.
בחזרה לחיים: עידן רייכל בבריכת השולטן בירושלים. הצילום באדיבות עיריית ירושלים
רייכל מתגלה כמי שיכול להעיף את הירושלמים לשמיים באנרגיות מתפרצות של שמחה אמיתית. הקהל הרגיש את הההתרגשות הכנה של הזמרים לחזור ולהופיע. עידן רייכל ירד מן הבמה לא פעם להתחבר עם הקהל. כל הזמרים והנגנים שהופיע נתנו את הנשמה על הבמה. הם הצליחו לשלהב את הקהל ששאג, ורקד, ושר יחד איתם. זה היה מפגש צוהל של שבת אחים גם יחד, שחוגג את היום שבו מותר היה כבר להוריד את המסכות. כמה אושר היה באוויר. כמה כיף היה להיפגש ולהתקהל ולהרגיש חופשי ומאושר בחגיגת סוף עידן הקורונה.
פוסט קורונה: אומרים תודה מקרב לב לצוותים הרפואיים מהדסה ומשערי צדק לרופאים, לאחיות, ולכל העובדים שתמכו והצילו חיים ונלחמו במגיפת הקורונה. צילום: סיגל גליל

זה היה ערב הצדעה יוצא מן הכלל, כשבריכת השולטן מלאה עד גדותיה והצלילים מקימים את כולם על הרגליים באקסטזה .ככה אומרים תודה מקרב לב לצוותים הרפואיים מהדסה ומשערי צדק לרופאים, לאחיות, ולכל העובדים שתמכו והצילו חיים ונלחמו במגיפת הקורונה. למוסדות החברתיים ורפואת הנפש שעבדו שעות נוספות בתקופת הבדידות, הדיכאון, החרדות, הריחוק החברתי, והסגרים.

עידן רייכל, הרוח החיה שהעיפה אתמול את הקהל בבריכת השולטן עם הפרוייקט המוסיקלי הנפלא שלו. הצילום באדיבות עיריית ירושלים

איזו חווייה מדהימה ומעצימה וכמה כיף היה להנות מן הכשרונות הנפלאים שלנו והמוסיקה הסוחפת של עידן רייכל. זה היה פשוט ערב מושלם, של חגיגת נצחון על הקורונה.

"בזכותכם אני פה, יכול לחזור ולהופיע. אתם מלאכים, תודה". – אמר עידן רייכל לצוותי הרפואה הירושלמיים שמילאו את בריכת השולטן.
6000 איש מילאו את בריכת השולטן במופע תודה לצוותים הרפואיים. הצילום באדיבות עיריית ירושלים
מסתבר שעיריית ירושלים יודעת גם להפתיע ולרגש את התושבים שלה. ביוזמה מבורכת היא אירגנה את מופע ההוקרה לצוותים הרפואיים הירושלמים שנלחמו באומץ לב במגפת הקורונה שפרצה בארץ במרץ 2020.  זו היתה שנת משבר אשר דרשה את התגייסותם של רופאים, אחיות ואנשי רפואה רבים.
וכך כתבה עיריית ירושלים בקיר הפייסבוק שלה לאחר המופע: "אומרים תודה מקרב לב לצוותים הרפואיים מהדסה ומשערי צדק לרופאים, לאחיות, ולכל העובדים שתמכו והצילו חיים ונלחמו במגיפת הקורונה".
הפרוייקט של עידן רייכל הוכיח את עצמו מעבר לכל הציפיות. החבורה היצירתית מלאת הכשרונות המוסיקליים חוללה נס, והציתה שמחת פתאום בלבבות. הצלילים המופלאים, הקולות המיוחדים, והמקצבים הסוערים תחת כיפה השמים הלהיבו 6,000 איש שהפכו לגוש אחד שר, מתנועע, רוקד ועף באחד המקומות האהובים בירושלים. בריכת השולטן אשר למרגלות הר ציון, בין הסינמטק ומשכנות שאננים בואכה חוצות היוצר – צהלה ושמחה כפי שמזמן ירושלים אינה זוכרת.
מאירים את הלב באלפי פנסים של תקוה, שנראים כמו מיליון כוכבים זוהרים בתוך כל השמחה של הלילה הירושלמי. פוסט קורונה. צילום: סיגל גליל

האמת היא שהופתעתי מאוד לטובה מן היוזמה המפתיעה של ראש העיר, משה ליאון, שדואג לרווחתם התרבותית של תושבי העיר.

"ערב ההוקרה נועד לשים במרכז התודעה הציבורית את תרומתם של אנשי הרפואה  ולהוקיר אותם על עשייה אצילית, חסרת פשרות ומצילת חיים במהלך שנת ההתמודדות עם המגפה". – אמר ליאון בדבריו בפתיחת האירוע.

עוד הוסיף ראש העיר : "באירוע מרגש זה נוקיר תודה לאנשי הרפואה שלנו, אשר הובילו את המלחמה בנגיף הקורונה, הצילו חיי אדם מידי יום ועשו זאת במסירות יוצאת דופן. עיריית ירושלים גאה להוביל אירוע ייעודי לאנשי הרפואה הירושלמים, הראויים ביותר לכך".

מאיה אברהם בצילומי ענק על המסכים , שרה ורוקדת יחפה על הבמה וסוחפת איתה את הקהל עם השירים בניחוח מזרחי. צילום: סיגל גליל
והקהל הירושלמי שהגיע בהמוניו, נהנה לצאת מן הבדידות שכפתה עלינו הקורונה, ושמח על ההתקהלות המוסיקלית ושבת אחים גם יחד, אחרי תקופה ארוכה של ריחוק חברתי.
אהובה זקן, שהיתה סמנכלית משרד התיירות בעבר, פיזזה יחד איתי וגם עם הרגל הכואבת שלי ויחד שרנו מכל הלב עם עידן רייכל, הנגנים והזמרים שלו שרקדו ושרו יחד עם עם הקהל המשולהב . בסוף המופע נהנינו מן הנוף הירושלמי הקסום בהליכה איטית כשאהובה תומכת בי כל הדרך עד למכוניתי בשבילים החשוכים והמפותלים מבריכת השולטן ועד לקינג דייויד.
איזה אושר: שירה וריקוד בציבור. שבת אחים גם יחד. הכי ישראליות שיש. צילום: סיגל גליל
בהפקת האירוע המיוחד חברו מינהל תרבות, חברה וספורט של עיריית ירושלים, חברת אריאל ורשות הצעירים. ביוזמה המבורכת השתתפו בתי החולים הדסה עין כרם, והדסה הר הצופים,  המרכז הרפואי שערי צדק, בית חולים הרצוג, ארגון איחוד הצלה, מד"א, ועדי האחיות והרופאים, המרכז הירושלמי לבריאות הנפש, בית חולים אלין ועוד. כן הוזמנו לאירוע במחירים סמליים גם נציגי הבניינים בשכונות העיר שהתנדבו בתקופת הסגרים לאתר משפחות ואנשים שנקלעו למצוקה אישית, נפשית, כלכלית או רפואית , וסייעו לעירייה להגיש להם סיוע בזמן אמת.
שאפו למורן באביאן רכזת קהילה צעירה במינהל פיסגת זאב, שהפיצה לנציגי הבניינים במחירים סימליים את ההזמנות לאירוע המופלא, והזמינה אותם לחגוג את סיום הקורונה , כאות הוקרה להתנדבותם בזמן המגפה ותרמו לרווחת הקהילה בזמן אמת בפסגת זאב.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן