Skip to content

מאחז אביתר – פלסטיני פצוע קשה מירי חי ושלושה פצועים מכדורי גומי

במהלך העימותים עם כוחות צה"ל בסמוך למאחז הלא חוקי השתמש צה"ל גם ברחפן שהטיל רימוני גז מדמיע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פלסטיני נורה היום (שישי) ונפצע קשה מאש צה"ל בעימותים בין צה"ל לתושבי הכפר ביתא הסמוך למאחז הבלתי חוקי אביתר בגדה המערבית. כך דיווח הסהר האדום אחר הצהריים. בזירה טופלו שלושה פלסטינים נוספים שנפצעו מירי כדורי גומי. תושבי הכפר מפגינים מזה שבוע ויותר במרחק של כקילומטר המאחז צפוי לפינוי בידי צה"ל לאחר שביום ראשון הקרוב מסתיימת הארכה שנתנה למתנחלים על ידי אלוף פיקוד צפון.
במקום להתקרב אל ההתיישבות הלא חוקית על אדמות פלסטיניות ולהתעמת עם כוחות משטרה וצבא, בחרו הפלסטינים להפגין במרחק  של כקילומטר ולא לתת לפעילי הימין מאחז מנוחה. ההפגנות נפרשות על פני מרבית היום והלילה וכוללות גם שריפת צמיגים.
צה"ל פיזר היום את ההפגנות בירי רימוני הלם, גז מדמיע ואף ירי חיי של קליעים בקוטר קטן. אמצעי נוסף שבו השתמש צה"ל הוא רחפן שהטיל רימוני גז מדמיע, ישר על המפגינים.

רחפן צה"לי להטלת רימוני גז (צילום: SK)
צילום: SK
צילום: SK
גז מדמיע סמוך לניידת הסהר האדום (צילום: SK)
מקבלת טיפול בסהר האדום (צילום: SK)

תוך כך נערכים במערכת הביטחון לפינוי המאחז לאחר שגורמים במשרד הביטחון טענו בדיון שנערך עם שר הביטחון כי להמשך קיום המאחז שאליו עברו לדברי המתנחלים 50 משפחות שבונות כעת מבני קבע תהיינה השלכות חמורות מבחינה ביטחונית.
הקמת המאחז והמחאה שקמה בעקבותיו גבתה עד כה את חייהם של ארבעה צעירים מירי של חיילי צה"ל. בשבוע שעבר מת מפצעיו אחמד זאהי בני שמסה, בן 16 תושב ביתא לאחר שנורה בידי חייל צה"ל יום קודם לכן. לפי דובר צה"ל, שמסה רץ לעבר חייל שעמד במקום והשליך לעברו חפץ שהתפוצץ, החשוד כמטען. הוא נורה בידי חייל אחר ופונה עם פגיעת ראש לבית החולים רפידיה בשכם.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן