Skip to content

קריים מיניסטר להרצוג: בטל מיד כוונתך למנות את דובר נתניהו לדובר בית הנשיא

תנועת המחאה פנתה לנשיא הנבחר בדרישה שלא ימנה את דוברו של נתניהו, נאור יחיא, לדובר בית הנשיא בשל פעילותו "במערך ההסתה, השקרים והפילוג שהוביל נתניהו", וכי "מינוי אדם, מוכשר ככל שיהיה, אשר לקח חלק פעיל בהסתה כנגד ציבור גדול בישראל, הוא פסול, ויטיל דופי כבד על כהונת הנשיא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תנועת המחאה 'קריים מיניסטר' פנתה הבוקר (ראשון) אל נשיא המדינה הנבחר יצחק הרצוג בדרישה שלא למנות את נאור יחיא, עד לא מזמן דוברו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו לתפקיד דובר בית הנשיא. מכתב התנועה שנשלח על ידי עורך הדין גונן בן יצחק הגיע על רקע מחאה שהתעוררה עקב כוונתו של הנשיא הנבחר יצחק הרצוג למנות את יחיא, לתפקיד דובר בית הנשיא.
במכתב ששלחה התנועה נכתב כי "הבחירה במר יחיא הינה בחירה שגויה, בעייתית ועלולה לגרום לפגיעה קשה במוסד נשיא המדינה". כשהתנועה מסבירה כי צריך לזכור ש"מר יחיא שימש בתפקיד רגיש ב"כוורת" של מר נתניהו בתקופה בה פעלו דוברי ראש הממשלה לשעבר נתניהו באגרסיביות הגובלת בפלילים כלפי מתנגדי שלטון. די להזכיר את הקמפיין המחליא נגד יריבו של מר נתניהו ח"כ ושר הביטחון בני גנץ בפרשה שכונתה "פרשת הנייד של גנץ" כולל רמזים שהופצו על ידי דוברי ראש הממשלה דאז כאילו תועד גנץ בסרטונים אינטימיים מביכים אשר נפלו לידיים אירניות", נכתב במכתב הדרישה. קריים מיניסטר מציינת כי בכוונתה לפעול בכל האמצעים על מנת למנוע את המינוי, לרבות פנייה לערכאות משפטיות.

צילום: חיים צח לע"מ

קריים מיסטר דורשת כי על רק מינויו יחיא לתפקיד דובר בית הנשיא, תצא הודעה מבית הנשיא ובה יודיע הרצוג כי  הוא "מנוע מלטפל בכל דבר שקשור בחנינה אפשרית למר נתניהו השקוע עד צוואר בפרשיות פליליות חמורות". התנועה מזכירה לנשיא כי "ערב ההצבעה בכנסת, עלו כנגדך טענות כי תמיכתו השקטה של מר נתניהו בך היא פרי של הסכם כלשהו הנסתר מהציבור ואשר נוגע לעתידו המשפטי של מר נתניהו. טענות אלה לא זכו לכל תגובה מצדך, גם לא להכחשה".
קריים מיניסטר מצביעה על "חשש אמיתי ליצירת ניגוד עניינים מובנה בין תפקידך כנשיא ומייצג הציבור לבין האינטרסים האישיים של הנאשם בפלילים נתניהו".   לסיום מכתב התנועה נכתב כי "נשיא חדש הנכנס לבית הנשיא, יהיה דוגמא ומופת לציבור הישראלי", וכי מינוי אדם, מוכשר ככל שיהיה, אשר לקח חלק פעיל בהסתה כנגד ציבור גדול בישראל, הוא פסול, ויטיל דופי כבד על כהונת הנשיא.
דוברו של יצחק הרצוג טרם הגיב לפניית מגפון בהקשר למכתב זה. אם תגיע תגובת הנשיא הנבחר היא תפורסם במלואה.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן