Skip to content

אש קודש: רכב מתנחלים התנגש ברכב מג"ב

השוטרים סמנו לרכב לעצור ביקורת, הוא ביצע פניית פרסה, ניסה להימלט והתנגש בג'יפ המשטרתי. בבית"ר עילית רוססו כתבות נאצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רכב ובו מתנחלים התנגש היום (ראשון) בצהרים בג'יפ של מג"ב בעת שניסה ככל הנראה להימלט מבדיקה בעת שחלף על פניהם בסמוך להתנחלות 'אש קודש' הסמוכה לכפר קוסרא שבשומרון.
בעקבות אירועי אלימות המתרחשת בין המתנחלים ובין תושבי הכפר קוסרא לאש קודש וליצהר, מסייר במקום כוח מג"ב. רכב פרטי ובו 6 מתנחלים שנסע במקום עבר ליד כוח מג"ב ושוטריו סימנו לו לעצור לביקורת. כל פי דיווח שוטרי מג"ב הרכב ניסה להימלט, ביצע פניית פרסה על מנת לחזור על עקבותיו לתוך אש קודש ותוך כך הוא התנגש ופגע ברכב משמר הגבול גרם לו נזק כשמפקדת הצוות שירדה מהרכב נפגעה קלות. חמישה מיושביו נמלטו ואחד מהם נשאר במקום לאחר שנפצע קל.

השריפה ליד אש קודש (צילום: כבאות האש)

האירוע התרחש על רקע כיבוי שריפה שפרצה ליד ההתחלות  בשעות הבוקר. ועל רקע עימותים בין המתנחלים לפלסטינים תושבי האזור. אתמול ירו חיילי צה"ל והרגו פלסטיני שלטענת צה"ל ניסה להשליך מטען צינור בעת שהפגנת הפלסטינים נגד המתנחלים. המתנחלים מצדם פרסמו הודעה בה האשימו את לוחמי מג"ב שהתנגשו ברכב המתנחלים וגרמו לפציעת אחד מנוסעיו. לטענת המתנחלים רכב משמר הגבול הוא זה שהתנגש ברכב הפרטי מתוך ניסיון לעצרו לביקורת. "למה תוך כדי אירוע של הצתה מה שחשוב ללוחמים זה לעצור את מתנדבי הכיבוי על "כניסה לשטח צבאי סגור" ולא, נניח, לעצור את המחבלים שהציתו את האש?", צייץ  המתנחל אריאל דנינו והוסיף: "האם יש תיעוד של האירוע ממצלמות הרכב המשטרתי, או ממצלמות הגוף של השוטרים או ש"במקרה" כולם נמחקו?".

במשטרה דחו טענות אלו מכל וכל ומסרו בתגובה: "בהמשך לפניות כתבים ולדיווחי הכזב מאש קודש: 'לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל פועלים בגזרה בכדי לשמור על ביטחון התושבים תוך טיפול בהפרות סדר ולמניעת חיכוך. במסגרת הפעילות שהתקיימה מוקדם יותר היום סימנו הלוחמים לרכב שחלף לידם, שנמצא בשטח צבאי סגור, לעצור לבדיקה. רכב ניסה לבצע פניית פרסה והתנגש בניידת הממוגנת של מג"ב. נגרם נזק לרכב ובנוסף נפגעה באורח קל מפקדת הצוות תוך שהיא מנסה לרדת מהרכב. הלוחמים זיהו כי ישנם שישה אנשים ברכב, חמישה מהם ברחו מהמקום ואחד מהם נשאר לקבלת טיפול רפואי, למקום הגיעו כוחות רפואה ופינו אותו".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

במקביל לכך עכבה היום המשטרה צרכי חקירה 6 חשודים בהשחתת פני מקרקעין והעלבת עובד ציבור. אמש עם צאת השבת התקבל דיווח במוקד המשטרה, אודות כתובות גרפיטי שרוססו בעיר ביתר עילית נגד שוטר שאותו "לא אהבו" האלמונים וכתובות "XXX בן זונה" ו"מוות לערבים".  בפעולות חקירה מהירות שבוצעו על ידי שוטרי תחנת בית"ר עלית הביאו להתחקות אחר זהותם של החשודים במעשה, בגירים וקטינים שפעלו יחדיו. עוד עלה בחקירה כי החשודים ככל הנראה פרצו קודם לכן לאחד מבתי הכנסת בעיר וגם שם ריססו כתובות גרפיטי. בסיום חקירתם שוחררו החשודים בתנאים מגבילים והמשטרה הודיעה כי החקירה נמשכת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן