Skip to content

תמיר שפר מציג אמנות צפופה, צבעונית ומלאה סימבוליות בתערוכה חדשה "הזעות יום"

גלריית החווה בחולון הפכה למסע בחלום צבעוני תלת מימדי, מהתקרה עד לטפחות, בו תהלכו בין ציורים צורניים עזים, פסלים מצוירים תלת מימדיים והקרנות וידיאו אינטראקטיביות. תחשבו לרגע שאתם נמצאים בחלל גרפיטי נועז שאינכם רוצים לעזוב. רוצו לבקר!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תמיר שפר אוהב להתגרות בסקרנות הצופה. הוא לוקח סמלים מוכרים שנלקחו מחיי היומיום שלנו בטקסים אנושיים אינטימיים משותפים ויוצר סיפור אישי דינמי ייחודי. "אני מאמין שהחברה היום צפופה וכאלו גם עבודות האמנות שלי צפופות, צבעוניות ומלאות בסמליות ודימויים". הסמלים המופיעים בעבודותיו חוזרים על עצמם שוב ושוב באובססיביות מדדטטיבית.

"תקופה אפורה עברה על העולם בשנה האחרונה ועל המדינה. הקורונה, הפוליטיקה, החברה, הכלכלה, יצרו קיפאון משתק כשכולנו סגורים בבתים עדי כי גבולות המציאות ופנטזיה היטשטשו ויצרו תחושה לא מוכרת סוריאליסטית שחייבה את כולנו להתכנס פנימה במחשבות וגם תקוות" מסביר תמיר שפר "המיצב לוקח את בניין החווה והופך אותו ליצירה אחת שלמה המספרת יומן תקופה, כאשר מבנה החווה המכוסה בציור מזמין את הקהל להיכנס לעולם אחר, עולמה של עליסה בעידן של ימינו" .

יש מין תחושת אנתיטזה כזו, בבחירה של בית החווה עתיק היומין, כבחירה לתצוגת פופ-ארט עכשווי. ואולי זה נכון ליצור את האנטיתזה הזו. לא פעם אנחנו מוצאים במבנים ישנים נטושים, אך שלמים, ציורי גרפיטי עזי צבעים, הממלאים את הקירות לאורכם ולרוחבם. כך גם כאן, מבנה הבית העתיק, בו אתה עובר מחדר לחדר בין דלתות פנימיות וחלונות פנימיים אשר דרכם אפשר להציץ לנעשה בחדר.

התערוכה

בחלל הראשון, הוא חלל הכניסה, אוסף של עבודות ציור ומיצב היוצרים תחושה של שיטוט בין קירות גרפיטי מוכרים ואכן, שפר חתום על לא מעט קירות בתל אביב יפו.

צילום: שרה פלד

שלושת החללים האחרים מיוצגים על יד שלושת האלמנטים של רוח אש ומים.

החלל השני- רוח, הוא חלל יומן קורונה המכוסה  טפט ייחודי מודפס על קנווס ובו כ-80 ציורי יומן, שחלקם פורסמו ברשתות ובעיתונות ומתארות בסיפור מאויר את תקופת הקורונה כאשר במרכז החדר במה ומעליה מצוירת דמות המביטה לתקרה במבט של תקווה משולב בחרדה כשמעליה כדור דיסקו מסתובב מפזר בתנועה נקודות אור אדומות על הטפט.

צילום: שרה פלד

החלל השלישי- אש הוא חלל יומן מלחמה ובו פסל עצום הבנוי קרטונים צבעוניים בדמות טנק דו ראשי הדחוס בתוך חדר שכל קירותיו מצוירים באדום. לזה מתווה סאונד של טנק בתנועה המובילה לשום מקום.

צילום: שרה פלד

החלל הרביעי –מים הוא חלל  שקירותיו מצוירים בדמויות ששוחות במרחב שחור לבן כשמעליהן  מוקרן  יומן מאויר כחול בתנועה מעגלית סביב החדר, מלווה סאונד של שחיה הנותנת תחושה של כניסה לבריכת מים. הצופה הנכנס הופך לחלק מן היצירה.

המאייר, הצייר, המעצב והאמן תמיר שפר, שעומד בראש המחלקה לתקשורת חזותית במכון טכנולוגי חולון, נולד (1963) בסן פרנסיסקו, קליפורניה, למד בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים. שפר הציג בישראל, אנגליה, הולנד, בלגיה, גרמניה וארצות הברית.

גלריית החווה, רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון,

שעות פתיחה: ימים ד', ה' – 17:00 – 20:00

ימים שישי ושבת – 10:00 – 14:00

הכניסה לגלריה ללא תשלום

1 Comment

  1. אביטל
    12 ביולי 2021 @ 14:20

    שלום רב
    עד מתי התערוכה מתקיימת?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן