Skip to content

חייל צה"ל לעבר פלסטינים: טפי פלסטין. טפי, כוס אמא שלך. על הזין שלי. אני צבא הגנה לישראל

תושבי חברון כמו ישובים פלסטינים אחרים, לא רק סובלים את הכיבוש, אלא נאלצים לספוג התנכלויות מילוליות ונאצות ממתנחלים ומחיילי צה"ל. במקרה אחד יידו מתנחלים אבנים לעבר תושבי חברון. כוח צה"ל לא הסתפק בכך וחדר לאחד הבתים בטענה שמישהו זרק משם אבן. מרגע זה מסיכת הקללות, ההתעללות המילולית וההשפלות לא פסקה ותוך כך גם שברו את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זרוק, יה הומו, זרוק, טפי פלסטין, עזה נשרפת, קרא לוחם צה"ל לעבר פלסטיני השוהה בביתו. "זרוק" הוא מתגרה בו על מנת שהאחרון ישליך אבן. "יה כאלב, יה חזיר, מוחמד מת " צועק מתנחל אחר בחסות צהל. "תמשיכי לצלם ואשבור לך את המצלמה", קורא חייל אחר לתחקירנית 'בצלם'. "את שמנה וגם מכוערת", הוא ממשיך. אלו רק חלק זעיר ממנת ההשפלות כלפי הפלסטנים, מצד חיילי צה"ל המשרתים בחברון. חיילי צה"ל מחד והמתנחלים העושים בעיר ככל העולה על רוחם מאידך. הפלסטינים שנמצאים בתווך הכיבוש למדו זה מכבר לספוג את מסכת ההשפלות, הקללות, הגידופים, הנאצות וידויי האבנים.

אחד החיילים שמנאץ (צילום מסרטון תחקירנית 'בצלם')
אחד מקלל והשני מכוון בכינון ישיר נשק עם חימוש חי (צילום מסרטון 'בצלם')

מסכת עינויים זו איננה רק נחלת חברון בלבד. זוהי מסכת העינויים שעוברים פלסטינים באשר הם בגדה המערבית בכלל ובסמוך להתנחלויות קיצניות ובחלקן שנתפסו בכוח הזרוע על קרקע פלסטינית פרטית.
כך לדוגמה: לפני כחודש וחצי, ביום חמישי -13.5.21, במהלך חג עיד אל-פיטר, הגיעו כעשרה מתנחלים, בסביבות השעה 16:00, לגדר שהציב הצבא סביב שכונת אל-חריקה שבמרכז חברון. המתנחלים יידו אבנים על עוברים ושבים פלסטינים ברחוב הצמוד לגדר ועל בתים סמוכים, לעיניי מספר חיילים, שהתעלמו ממעשיהם.


מזעזע

לא רק שהחיילים לא עשו דבר למניעת יידויי האבנים בידי הפורעים היהודים, אלא שבמהלך התקפת המתנחלים, פלשו כ-15 חיילים לבית משפחת דענא באותו רחוב, בתואנה שאחד מבני המשפחה יידה אבן מגג הבניין. במהלך החיפוש. תוך כך חיילי צה"ל שברו חלון בבית, התנהגו בגסות רוח וניסו למנוע ממאי דענא, תושבת הבית ומתנדבת בפרויקט המצלמות של בצלם, ומגיסתה מנאל אל-ג'עברי, תחקירנית של בצלם בחברון, לתעד את מעשיהם ואיימו לשבור את מצלמתה של אל-ג'עברי.
לאחר כשעה וחצי, החיילים יצאו מהבית מבלי לעצור איש ועזבו את הרחוב מבלי להרחיק את המתנחלים, שהמשיכו ליידות אבנים על הרחוב לסירוגין עד שעות הלילה, וגם בימים לאחר מכן, תוך שהם, וחיילים שהיו מוצבים באזור, גידפו והטרידו מילולית בקללות הומופוביות וסקסיסטיות את מי שתיעדו את מעשיהם.


חברון: החיילים מתעלמים מיידוי אבנים של מתנחלים והקללות, אבל פושטים על בית פלסטיני בתואנה שאחד מיושביו השליך אבן

תמלול הווידאו:
מתנחל: "בוא גבר, יא מנאייק.  יא מרגלים".
מתנחל (מאיים): "… לכם, יא מלשינים, יא זונות.
מתנחל: "אני אזיין את כל הכפר הזה. אההה… איך קוראים למשפחה המזדיינת הזאת?"
מתנחל: "רק אני, יא מנאייק".
מתנחל: "תשמע יא כלב, תשמע יא חזיר".
מתנחל: "אני מזיין אותך, יא כלב. אני מזיין את אימא שלך ואת אחותך".

בשלב זה [החיילים יורים רימוני גז מדמיע], והמתנחלים ממשיכים.

מתנחל: "מוות לערבים".
מתנחל: "יא כלב… יא כלב. מוחמד חזיר".
מתנחל: "מוחמד בן זונה".
מתנחל: "תבוא, תבוא אני אזיין אותך".
מתנחל: "מוחמד מת, יא מניאק".
בשלב זה אחד החיילים מבחין כנראה במתנחל שאיננו רעול פנים
חייל (קורא לעבר המתנחל): "או.קי. תעצור, תעצור".
חייל (ממשיך ומסביר): "תרים את החולצה, חולצה להרים" (כדי שזה יכסה את פניו למקרה ויצולם).
מתנחל: "מוחמד חזיר".
חייל: "אוווו…. החולצה. החולצה, זה. אין בעיה, תרים את החולצה, תרים את החולצה".
מתנחל (לעבר פלסטיני שעומד במרפסת עם בנו): "בוא, בוא".
ילד פלסטיני: "מה יש?"
מתנחל: "אתה מתחבא מאחורי ילדים, יא הומו. בוא אני אזיין אותך, בוא. יא קוקסינל, פחדן".
מתנחל: "בוא, אני אזיין אותך יא הומו".
מתנחל: "בוא, אני אפתח לך את התחת".
מתנחל: "אין עזה, עזה נשרפת".
מתנחל: "עזה עולה באש,  יא פחדן, יא הומו".

חייל (מצטרף לנאצות): "טפי פלסטין. טפי, כוס אימא שלך".
חייל: "על הזין שלי".
חייל: "אני צבא ישראל".
חייל: "זרוק, יא הומו" (מגרה את הפלסטיני לזרוק אבן לעברו)
חייל: "פלסטין, יא מניאק".
חייל: "זרוק, זרוק. היי, יא הומו".
חייל: "תביא את אימא שלך ….. יא הומו".
חייל: "בואו, תביא אותה אני אזיין אותה…בואו".

שכונת אל-חריקה נמצאת בחלקו הדרומי של מרכז העיר חברון) אזור (H2 וגרים בה כ-3,000 תושבים פלסטינים. בשנת 1972 הוקמה בצמוד לשכונה ההתנחלות קריית ארבע, שבה מתגוררים כיום כ-7,000 מתנחלים. בשל סמיכותה של ההתנחלות סובלים תושבי אל-חריקה יומם וליל מהתנכלויות המתנחלים בחסות הצבא, הכוללות קללות, יידוי אבנים ותקיפות גופניות אחרות. תקיפות אלה מתגברות במהלך סופי השבוע ובימי חג.

בין שכונת אל-חריקה להתנחלות חוצצת גדר רשת באורך של קילומטר וחצי. מתנחלים נוהגים לעמוד מאחוריה וליידות אבנים לעבר ארבעה מבני מגורים בשכונת אל-חריקה הצמודים לגדר. במבנים אלה גרה משפחת דענא המורחבת, המונה כ-200 נפשות בהן כ-60 ילדים. זה המקום לציין כי בתגובה מיידים גם תושבים מן השכונה אבנים לעבר המתנחלים ועימותים אלה מסתיימים דרך קבע בסיוע של הצבא למתנחלים, כשבתואנה להשלטת סדר, חיילים משליכים רימוני הלם וגז מדמיע והלם אל בתי השכונה. בצלם אף תיעד בעבר אלימות מילולית בוטה ומינית מצד המתנחלים נגד הפלסטינים תושבי השכונה.

בנוסף לתקיפות המתנחלים סובלים תושבי שכונת אל-חריקה גם מפשיטות יומיומיות כמעט של חיילים על השכונה, בתואנה של חיפוש אחר מידי אבנים.  במהלך 'פשיטה' כזו על בסיס "יראו וייראו", החיילים משליכים ברחובות רימוני הלם וגז מדמיע, לעיתים גם לתוך בתים, ובחלק מהמקרים מעכבים ילדים ברחוב ומתשאלים אותם על יידוי אבנים. במקרים אחרים החיילים נכנסים באישון לילה לבתים ומעירים את בני הבית משנתם כדי לתשאל ילדים על יידוי אבנים.

דוגמה נוספת להתעללות בפלסטינים אירעה ביום שישי ה-09/07/21 על פי הסהר האדום 379 פלסטינים נפגעו כשאלו הפגינו מול ההתנחלות הבלתי חוקית 'אביתר' שבסמוך לכפר ביתה הסמוך לשכם שבגדה המערבית. כוחות צה"ל ירו לעברם בכדורי גומי והמטירו עליהם פצצות גז מדמיע באמצעות רחפנים. המפגינים מצדם הבעירו צמיגים ויידו אבנים בכיוון החיילים. יתרה מכך, על פי דיווחי הסהר האדום, 31 מהפצועים הפלסטינים נפגעו מאש חיה.

תגובת צה"ל

לשאלות מגפון מה נעשה בחיילים שקיללו, שברו, העליבו והשפילו את הפלסטינים בחברון ומדוע לא פעלו הכוחות כנגד המתנחלים שעשו ככל שעולה בידם להעליב, לנאץ ולפגוע פלסטינים, נמסר מדובר צה"ל כי "בתאריך ה-13 במאי, במהלך מבצע "שומר החומות", הגיע כוח למרחב החטיבה המרחבית יהודה בתגובה להשלכת בקבוקי תבערה מהשטח הפלסטיני לקריית ארבע. במקום התפתחה הפרת סדר אלימה שכללה יידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה, וזיקוקים לעבר כוח צה"ל . בתגובה הכוח פעל לפיזור הפרת הסדר, ונכנס לבית שממנו זוהתה זריקת האבנים, ושבו צולם הסרטון הנ"ל. במהלך כניסת הכוח אל הבית, נשבר בשוגג חלון. בנוסף, תועד לוחם שהתנהל בצורה לא הולמת כלפי פלסטיני, הלוחם הורחק מהנקודה בעת האירוע. נדגיש כי התנהגותו של הלוחם אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל, על הלוחמים לנהוג בקור רוח ובשיקול דעת גם במצבים מסכני חיים ככלל.
עוד נודע למגפון כי בעקבות פניית המערכת הוחלט בצה"ל כי האירוע יתוחקר על ידי המג״ד וצעדים פיקודיים יינקטו בהתאם כנגד המעורבים ומפקדיהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן