Skip to content

שר הביטחון נחוש להקים ועדת חקירה ממלכתית בנושא פרשת הצוללות

לאחר שבית המשפט העליון דחה את העתירות שתבעו הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות וכלי השייט הודיע בני גנץ למגישי העתירות כי הוא מקדם הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשה ובכוונתו לקבוע לוועדה מנדט רחב ככל הניתן גם בנושאים שטרם נחקרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון בני גנץ הודיע הבוקר (שישי) כי למרות החלטת בית המשפט העליון שנתנה אתמול בעתירות שדרשו להורות על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט, כמו גם להורות ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בפרשת המניות. הוא מקדם הקמת ועדת חקירה ממלכתית בתאום עם שר המשפטים גדעון סער.
שופטי העליון שדחו את העתירות  עמדו תוך כך על שורה של תמיהות שלא ניתנה להן תשובה, וציינו כי התמונה הלכאורית הנוגעת לתהליכי קבלת ההחלטות בקרב הרשויות הרלוונטיות היא מדאיגה – ולספקות אלה ראוי כי יינתן מענה ציבורי.

לקריאת החלטת בית המשפט

"הגם שדחינו את העתירות על כל הסעדים שהתבקשו, אין לכחד כי שורה של תמיהות הנוגעות לתהליך קבלת ההחלטות בפרשת כלי השיט עדיין מרחפת כחשרת עבים ממעל", כתב השופט העליון יצחק עמית בפסק דינו, שאליו הצטרפו גם השופטים נעם סולברג וניל הנדל.
"בפסק הדין עמדנו על כך שראוי כי הדברים ייבחנו וייבדקו בדרך שלא תפגע בהליך הפלילי המתנהל בפרשת תיק 3000, ובאינטרסים ביטחוניים של המדינה. אנו תקווה כי כך ייעשה, ועד אז נותיר את הדברים למשפטו של הציבור". השופט סולברג סיכם את פסק הדין במילים: "תם ולא נשלם. הדיון המשפטי – תם. הדיון הציבורי – לא נשלם".


ציוצו של שר הביטון

ואכן, בהמשך לכך נפגש הבוקר שר הביטחון עם חברי הפורום הביטחוני שהם חלק ממגישי העתירות, יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא ובכירי מערכת הביטחון לשעבר: ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, אלוף במיל' עמוס גלעד, אלוף במיל' עמוס מלכא ואלוף במיל' אילן בירן, בנוגע ליוזמה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט.

גנץ ובכירי פורום הביטחון (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

במהלך הפגישה, סקרו חברי הפורום בפני שר הביטחון את החלטת בג"ץ שהתקבלה אתמול, שכללה ביקורת על ההתנהלות בנושא והציפה את הצורך לבצע בדיקה בנושאים שעלו במסגרת העתירה. שר הביטחון עדכן את הפורום כי השבוע החלה עבודת מטה עם משרד המשפטים לצורך הקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט וכי בכוונתו להוביל את הבאתה לממשלה. גנץ אמר כי כשר ביטחון, הוא רואה בוועדה כלי חיוני כדי לוודא שביטחון ישראל נשמר.
גנץ: "יש לי את האחריות ואני נחוש לממש אותה. בכוונתי לקבוע לוועדה מנדט רחב ככל הניתן גם בנושאים שטרם נחקרו, ולהביא להקמתה בהקדם האפשרי".
הבכירים פירטו בפני שר הביטחון את חשיבות הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית עצמאית ובלתי תלויה והציגו חזית אחידה וחד משמעית: ״אין דרך אחרת לגלות את האמת, ועדת חקירה ממלכתית היא הדבר היחיד שיכול לתת מענה. השחיתות פה עמוקה ומשפיעה על התעצמות צה״ל. המהלך הזה חשוב לעתידה של מדינת ישראל, חייבים לוודא שדברים שקרו ברכש כלי השיט והצוללות לא יתרחשו עוד."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן