Skip to content

הפלסטינים שולחים מפתח ענק לביאנלה לאמנות מודרנית בברלין

המפתח, הנושא את השם: "מפתח השיבה", מייצג לדברי יוצריו את כמיהתם לשוב לבתיהם שנגזלו מהם על ידי הכיבוש במלחמת 67' ובאסון הנקבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המפתח, הנושא את השם: "מפתח השיבה", מייצג לדברי יוצריו את כמיהתם לשוב לבתיהם שנגזלו מהם על ידי הכיבוש במלחמת 67' ובאסון הנקבה

מאת אליק מאור

מפתח השיבה לביאנלה (צילום: PNN)
"מפתח השיבה" לביאנלה (צילום: PNN)

מפתח ענק, ששוקל טון ואורכו עשרה מטרים, נשלח השבוע מבית לחם לביאנלה השביעית לאמנות מודרנית בברלין. המפתח, הנושא את השם: "מפתח השיבה", מיצג לדברי יוצריו, את כמיהתם לשוב לבתיהם שנגזלו מהם במלחמת 67' ובאסון הנקבה (הקמת מדינת ישראל – א.מ.),  על ידי ישראל.

"אנו תובעים את זכות השיבה", אומר מתאם הקמפיין הפרסומי והמשלוח האמנותי לברלין, מונסיר אמיר, תושב בית לחם, "המפתח הזה מייצג את סבל הפלסטינים וזכותם לזכות השיבה". עוד נודע, כי הייצור ומשלוח המפתח לגרמניה מומנו על ידי מוסד גואזה הגרמני.

"ברור לנו ששיבת פלסטינים לישראל תבטל את הרוב היהודי בישראל", אומרים יוצרי המפתח. לביסוס תביעתם הם מסתמכים על החלטת האו"ם מס' 194 מ-1974, בה נקבעה, להבנתם, זכותם של הפלסטינים לשוב לבתיהם. "המפתח, שרבים מאיתנו נושאים על לבותיהם, תמיד הפחיד את הישראלים", אומר מונסיר, "במיוחד עכשיו, כשאלפי בני אדם יראו אותו בתערוכה בינלאומית ברלין".

המפתח אמור להגיע ולהיות מוצג בברלין בתחילת החודש הבא. חאלד אל-הורנאני, מנהל האקדמיה לאמנות ברשות הפלסטינית, אמר כי המפתח הזה, מבחינת העם הפלסטיני, הוא אמירה אמנותית  באירוע חשוב בברלין, שמייצגת את שאיפת הפלסטינים לשוב לבתיהם וזכותם למולדתם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן