Skip to content

תינוקת בת 3 חודשים הושארה מחוץ לתחנת משטרה כשאמה נחקרה בחשד ליידויי אבן לעבר מתנחל

בשראת נג'יא עוכבה היום לאחר שמתנחל ממאחז לא חוקי בעליל התלונן כי הפלסטינית יידתה לעברו אבן. בתה התינוקת הושארה מחוץ לתחנת המשטרה ובכתה מרעב. לפעילים שבקשו לאפשר לאם להניק את בתה נאמר: "היא רעבה? לכו לרמי לוי וקנו לה מזון תינוקות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אישה פלסטינית כבת 30 נעצרה היום (שני) בשמורת הטבע אום זוקא הסמוכה לבקעת הירדן בחשד כי יידתה אבן לעבר מתנחל ממאחז לא חוקי  שהקימו מתנחלים ונוער הגבעות שלא כחוק. האישה הופרדה מבתה, תינוקת בת 3 חודשים ולא נתן לה להניקה. לפעילי זכויות אדם ששהו מחוץ לתחנת משטרת בנימין נאמר על ידי אחד החוקרים: "לכו לקנות עבורה סימילאק הרמי לוי".
נג'יא בשארת בת 30 הפגינה היום עם אחרים כנגד מאחז בלתי חוקי ובלתי מורשה, שנבנה סמוך ל-"מגמת נצח", מחנה אימונים של כפיר בצפון בקעת הירדן. המאחז הבלתי חוקי הקם כ'סוכה' וכבר אחרי כן  הושאר כסוכה מבלי שצה"ל יהרסה, כשהמתנחלים עזבו את המקום. בלילה שבין יום רביעי ליום חמישי בשבוע שעבר החלו המתנחלים ביישור קרקע ובהתחלות בנייה חדשות. איש מהמתנחלים לא נעצר או עוכב בשל כך. במהלך ההפגנה ניגשו אליה שוטרים ודרשו ממנה לעלות לניידת המשטרה לצרכי חקירה. היא אויימה כי במידה ולא תתלווה אליהם תיעצר. החשד לפי המשטרה, נעוץ בתלונה כנגדה שהגיש מתנחל מהמאחז הלא חוקי ולפיה ביום רביעי שעבר בשארת יידתה אבן לעברו שפגעה בצמיג הרכב שלו. בשל כך עוכבה היום לחקירה. הגר גפן, אחת מהפעילים המלווים רועי צאן פלסטינים שמותקפים בידי מתנחלים רק כדי להדירם משטח המרעה, ביקשה שוב ושוב מהשוטרים להתלוות לאישה בניידת עד תחנת בנימין המצויה באזור תעשיה בינימין. "ביקשתי, התחננתי שיתנו לי להתלוות לאישה", סיפרה גפן, "בסופו של דבר הסכימו כי אני דוברת ערבית. אבל כשהגענו לתחנה, אני נשארתי בחוץ והיא הוכנסה לתחנה בלי בתה התינוקת שנשארה בחוץ, רעבה וללא אפשרות לאם להניקה".

עודד פאפוריש עם התינוקת (צילום מהפייסבוק)

אלא שתחנת בנימין עם ירח ממעל איננה מקום רומנטי. במשך שעות ארוכות נשארה התינוקת בידי הפעילים ובכתה מרעב. "ביקשתי מאחד החוקרים שיאפשר לאם להניק את בתה", סיפר למגפון פעיל אחר, עודד פאפוריש שנותר עם התינוקת. "החוקר ענה לי: לך לקנות לה סימילאק ברמי לוי". לאחר פרסום הנושא ברשתות החברתיות הותר לאם להניק את בתה. בסופו של דבר לקראת 22:00 שוחררה הפלסטינית מחקירתה והועברה בידי המשטרה למשטרה הפלסטינית, על מנת שזו תשחררה.

ממשטרת ישראל נמסר כי "עם קבלת הדיווח אודות יידוי אבנים לעבר רכב סמוך לישוב חמדה, הגיעו כוחות משטרה למקום ועצרו חשודה במעשה. בשלב זה, מתנהלת חקירה שבמסגרתה הוזמן מתורגמן דובר השפה הערבית.  החקירה עודנה מתנהלת ובסיומה תתקבל החלטה בעניינה".
בכל הנוגע לתינוקת בת ה- 3 חודשים נמסר מהמשטרה כי: ברגע שהיא נעצרה התינוקת נשארה בהשגחת האב עד לסיום החקירה והטיפול". כאמור, לאחר חקירתה בשארת הועברה לידי המשטרה הפלסטינית, שם תשוחרר בסופו של דבר. האם המשטרה תנהג כך ותעכב בדומה את כל המתנחלים המיידים אבנים מידי שבוע בפלסטינים ברחבי הגדה המערבית?, כנראה שלא.

תחנת בנימין (צילום: עודד פאפוריש)

1 Comment

  1. גד
    19 באוקטובר 2021 @ 16:04

    מתוך הכתבה עולות מספר שאלות:
    אם הישוב לא חוקי, מותר לזרוק אבנים?
    אם באים לחקירה עם תינוק, אפשר לצאת כל פעם שהוא רעב ובוכה?

    בקיצור, הבנתי שמותר לזרוק אבנים על עבריינים ושתינוק זה ג'וקר שמחלץ מכל צרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן