Skip to content

המערב הפרוע שבשטחים הכבושים – מתנחלים תוקפים לעיניי חיילים

פורעי מתנחלים תקפו באבנים בית בבורין שבשומרון. צה"ל התערב בירי רימוני גז לעבר הפלסטינים כשאלו השיבו בידויי אבנים. דובר צה"ל: הכוח הצבאי היה קטן מידי בכדי למנוע את התקיפה ולאחר שהגיע תגבור, פעל לפזר את העימות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פורעים ממאחז רונן שבשומרון בגדה המערבית, תקפו היום (שבת) באבנים בית מגורים בישוב הפלסטיני בורין.  זו הפעם השנייה תוך שלושה שבועות שהמתנחלים תוקפים את אותו בית מגורים ביישוב בורין כשחיילי צה"ל עומדים בסמוך אליהם ולא עושים דבר.

בורין – מתנחלים תוקפים באבנים (צילום: יש דין)

על פי דיווח ארגון זכויות האדם 'יש דין', בסמוך לשעה 15:5הגיעה קבוצת מתנחלים מכיוון מאחז רונן והחלו בידויי אבנים וסלעים על בית משפחה בבורין. בני המשפחה הפלסטינית וילדיהם שהו בבית בעת שהותקף. לטענת הפלסטינים חיילי צה"ל עמדו בסמוך ולא עשו דבר. זמן קצר לאחר מכך הצטרפו לקבוצה מתנחלים נוספים שהגיעו מכיוון המאחז. במהלך התקיפה התאספו תושבים מבורין והחלו ליידות אבנים בתוקפים, בשלב זה החליטו חיילי הכוח הצבאי להתערב והחלו בירי רימוני גז לעבר הפלסטינים. על פי הדיווח נפצעו שניים מהפלסטינים וטופלו במקום. לפני פחות מחודש (16.10) תועדה תקיפה של מתנחלים על אותו הבית בבורין. גם בתקיפה הקודמת, חיילים עמדו בסמוך למתנחלים ולא עשו דבר על מנת לעצור את הפורעים בזמן שבני המשפחה שהו בבית. בצה"ל טענו כי הכוח הצבאי היה קטן מידי בכדי להתערב ולמנוע את בריונות המתנחלים ורק לאחר שהגיעו כוחות נוספים ומפקד בכיר, צה"ל התערב ופיזר את העימות.


מתנחלים מיידים אבנים וחיילי צה"ל עומדים מנגד (צילום: יש דין)

דובר צה"ל: מוקדם יותר היום התקבל דיווח על עימות אלים בין מתיישבים לפלסטינים באזור הכפר ״בורין״ והמאחז ״גבעת רונן״. העימות כלל אלימות פיזית וכן זריקות אבנים הדדיות בין המתיישבים לפלסטינים. כוח צה״ל שהגיע ראשון לנקודה לא כלל כמות מספקת של לוחמים על מנת לפזר את האירוע ולכן נאלץ להמתין להגעת מפקד בכיר ותגבורת נוספת. כאשר כלל הכוחות הגיעו למקום, פוזר העימות. התיעוד שהובא לידינו אינו מתאר את כלל חלקי האירוע ואת פעילות כוחות צה״ל אל מול כלל המעורבים שלקחו בו חלק."

1 Comment

  1. מיכאלמיכאל
    6 בנובמבר 2021 @ 20:17

    לסיפור הזה חסר רגליים. למה על הבית הזה? וזו הפעם השניה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן