Skip to content

"השליח האנגלי": יצירה תקופתית אותנטית

הצילומים מעוצבים למופת בסרט "השליח האנגלי" והם רק חלק ממראה מלוטש במיוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנדיקט קמברבאץ' מביא עוד הופעה איכותית כאיש העסקים הבריטי, גרוויל ווין, שהפך לסוכן חשאי של המלחמה הקרה במותחן הפוליטי "השליח האנגלי" מאת הבמאי דומיניק קוק. ווין מנהל חיים נוחים יחסית עם אישה חמה וראויה, שילה, בגילומה של ג'סי באקלי המתוקה. הכימיה בין השניים היא טבעית ומציאותית, שכן מערכת היחסים שלהם נמתחת עד לנקודת השבירה שלה, מכיוון שגרוויל לא יכול לשתף באופן אינטימי את ניסיון חייו הכפולים החדשים שלו.

הסרט התקופתי, שמתרחש בשלהי שנות השישים של המאה הקודמת, נפתח בנאום חריף שנשא ראש ממשלת ברית המועצות לשעבר, ניקיטה חרושצ'וב, המאיים בצורה חריפה למחוק את ארצות הברית מעל פני האדמה. נראה שהקליפ הוא סרט חדשותי ארכיוני ומספק אותנטיות מפחידה למה שהסוכן לוקח על עצמו. קצין צבא רוסי מעוטר, שמגולם על ידי מראב נינידזה בהופעה מרתקת במיוחד, ראה מספיק מן המשטר האדום ומושיט יד למערב כדי למנוע מהמטורף חרושצ'וב להרוס את האנושות, כפי שחיה בפחד בשנות ה-50 וה-60.

רייצ'ל ברוסנהאן ("גברת מייזל המופלאה"), מביאה הרבה כריזמה כפקידת ה-CIA – אמילי דונובן, בעוד אנגוס רייט מגלם בצורה קרה את סוכן הביון הבריטי דיקי פרנקס. שני קציני המודיעין מגייסים את ווין להיות שליח של מסמכים סודיים מחוץ לרוסיה. מה שנודע כמשבר הטילים בקובה נחשף על ידי ווין, בעודו מביא כ-500 מסמכים סודיים. למרבה הצער, לא הכל הולך כמתוכנן כאשר ההימור נלקח לקצה. עם זאת, מה שנחשף מזניק את הנרטיב לדרמה פוליטית מותחת ללא הרף.

מנקודת מבט בימוי, הצילומים מעוצבים למופת בסרט "השליח האנגלי" והם רק חלק ממראה מלוטש במיוחד. עיצוב ההפקה, התלבושות והסאונד ניחנים בכישרון אמנותי, ואתרי צילום בלונדון ובפראג מביאים יצירה תקופתית מאוד אותנטית.

השליח האנגלי | The Courier – עכשיו בבתי הקולנוע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן