Skip to content

מחכים לכרמל: עצים קרסו, עמוד תאורה נפל על מכונית, אנשים החליקו ברחובות

על פי התחזית עיקר הסופה תגיע בשעה הקרובה. בעכו קרסו 15 עצים, עמוד תאורה נפל על משאית ופצע שני בני אדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי התחזית עיקר הסערה "כרמל" תגיע אלינו בשעות הקרובות. אך הרוחות החזקות גרמו לקריסת עצים ברחבי המדינה. הבוקר החל לרדת שלג כבד במפלס התחתון בחרמון, הטמפרטורה במקום היא מינוס שתי מעלות. האתר סגור למבקרים ויישאר כך גם מחר. שיאה של הסערה יהיה בשעות הערב, אז צפויות לנשב רוחות עזות במהירות של 80 עד 100 קמ"ש. הלילה יירד גשם לפרקים מהצפון ועד לצפון הנגב, שלג יוסיף לרדת בחרמון ועדיין ייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי הגולן.

בעכו קרסו 15 עצים, לא דווח על נפגעים. מהעירייה נמסר כי צוותיה פועלים כדי לפנות את העצים שקרסו. בנהרייה ובעכו לא התקיימו היום הלימודים ובעיריית עכו הודיעה העירייה הודיעה כי הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים יתקיימו מחר (שלישי) כרגיל. מעיריית עכו נמסר כי עובדי הרווחה בעירייה חילקו יותר מ-50 שמיכות ומפזרי חום לקשישים ולאוכלוסיות נזקקות.
מעיריית נהרייה נמסר כי כעת יורד גשם ורוחות חזקות ובתום הערכת מצב אחר הצהריים של הנהלת העירייה עם כלל גורמי החירום וההצלה ולאור התחזית להתחזקות המערכת החורפית ׳כרמל׳ גם מחר תתקיים למידה מרחוק במוסדות החינוך.
בשעות הצהריים, בסמוך לשעה 13:20 התקבל במשטרת ירושלים דיווח אודות קטין כבן 5 שנראה מסתובב ברחוב במרכז ירושלים כשהוא ערום בפלג גופו התחתון. שוטרי תחנת לה הבירה שהגיעו למקום יחד עם צוות מד"א, איתרו את הילד כשעל גופו סימני אלימות. במהלך טיפול באירוע, החלו מתאספים אנשים סביב כוחות המשטרה תוך שניסו באלימות לחלץ את הילד במהלך בדיקתו הרפואית תוך תקיפת השוטרים ובסיוע כוחות יס"מ שהוזעקו, נעצרו שני חשודים ביניהם אביו של הילד, בתקיפת שוטרים והפרת סדר במקום. הילד הועבר אל תחנת המשטרה בלוויית סבתו להמשך בדיקתו הרפואית ולאחר שהשוטרים רכשו בעבורו בגדים חמים בשל הקור השורר בירושלים, הוא הועבר לטיפול לגורמי הרווחה בעיריית ירושלים.

חוף ימה של נהרייה היום לפנות ערב (צילום: שושוגרף)

הצפה בבקה אל גרביה (צילום באדיבות עמר אסאדי ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בשעה 13:23 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על עץ שקרס ברחוב סירקין בחיפה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום סרקו את הרכבים ולא אותרו נפגעים.
בשעה 15:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על גבר שהלך בצדי הכביש כשהוא סובל מסימני היפותרמיה בכביש 2 סמוך למחלף חוף השרון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח מאיר גבר בן 27 במצב יציב
בשעה 15:40 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על עמוד תאורה שנפל על משאית בדרך חברון בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הדסה עין כרם 2 גברים כבני 30 במצב קל.
בשעה 15:52 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על גבר שנפל ברחוב, ככול הנראהבעקבות הרוח ברחוב יד חרוצים בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק גבר בן 75 במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים.
בשעה 17:16 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על אישה מעורפלת הכרה בבית במועצה אזורית בוסתן אל-מרג'. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח העמק אישה בת 58 במצב בינוני בהכרה מעורפלת עם סימני היפותרמיה.
פרמדיק מד"א יוסי חודיינטוב סיפר: "כשנכנסנו לדירה ראינו את האישה שוכבת בהכרה מעורפלת על הריצפה כשהיא קרה למגע. סיפרו לנו שהיא דיברה עם בן משפחה שדאג לה ועקב כך הגיעו אליה הביתה על מנת לוודא שהיא בסדר. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חימום ונוזלים. עטפנו אותה בשמיכה מיוחדת ששומרת על חום גוף ופינינו אותה לבית החולים כשמצבו יציב".
בשעה 19:16 התקבל דיווח במרחב איילון על גבר בן 36 שהחליק בשלולית סמוך לכניסה לבניין מגורים ברחוב חיים שרף בראשון לציון. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בו ופינו אותו לבית החולים שמיר-אסף הרופא,  כשהוא במצב קל עם חבלת ראש.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
עצים קרסו בעכו (צילום: דוברות עיריית עכו)

עץ שקרס ברחוב סירקין בחיפה (צילום יהודה קרויזר, תיעוד מבצעי מד"א)

בשעה 18:39 התקבל דיווח במרחב לכיש על 2 דיירי רחוב כבני 50 עם סימני היפותרמיה בשוק ברחוב יוספטל באשדוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בשניים ופינו אותם לבית החולים אסותא באשדוד במצב יציב.
חובש רפואת חירום במד"א יונה ארונסון סיפר: "אזרח שעבר בשוק וראה את 2 הגברים שוכבים על המדרכה הרטובה התקשר לדווח על האירוע בקו החירום 101. הבגדים שלהם היו רטובים ואחד מהם היה מעט מבולבל, הכנסנו אותם לאמבולנס שחומם ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב".
בשעה 19:10 התקבל דיווח במרחב שרון על אישה בת 39 שהחליקה ברחוב עזרא בנתניה. חובשים של מד"א טיפלו רפואי בה ופינו אותה לבית החולים איכילוב כשהיא במצב קל עם חבלה בגפיים.

צה"ל הודיע כי עקב תנאי מזג האוויר החריגים הצפויים בימים הקרובים, החליט מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על הגבלת פעילות כוחות היבשה עד ליום רביעי. לפי ההחלטה, בימים אלה אין לבצע ניווטים, אימוני מילוט, אימוני הסוואה וכדומה, אין לבצע עבודות בגובה למעט בפעילות מבצעית, אין לחצות נחלים ואין לקיים פעילויות תרבות ורווחה וטיולים בצפון הארץ – למעט במקומות סגורים ומקורים. עוד החליט האלוף כי אימונים ביחידות יאושרו בשני דרגים בכירים ממפקד המסגרת המתאמנת, אימונים בצפון הארץ יאושרו בידי מפקד האוגדה ונסיעות מנהלתיות יאושרו בידי מפקד בדרגת אלוף משנה ומעלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן