Skip to content

תערוכות חדשות ומומלצות ברחבי הארץ

יהיה שווה להצפין למשכן לאמנות עין חרוד הפותח מקבץ תערוכות חדש וגם ירושלים, ת"א וחולון מציעים תערוכות מעניינות חדשות של אמנים מתחומי יצירה שונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

\\ נסימה לנדאו:"נירית טקלה ורונית פורת: במקביל"

תערוכה זוגית אותה אוצרת סוזן לנדאו, מציגה שתי אמניות שונות ביצירתן.  נירית טלקה מציגה דמויות עזות מבע וכהות עור, בעלות מראה פיסולי, השואבות את השראתן מן העדה האתיופית שאליה היא משתייכת. רונית פורת מציגה תצלומי שחור-לבן בהשראת הפוטומונטאז' הדאדאיסטי ובדימויים מן-המוכן, מתוך ספרי היסטוריה וצילום, כתבי עת וארכיונים, שהוצאו מהקשרם.

4.2.22 – 14.1.22

נסימה לנדאו – אחד העם 55,  תל אביב

נירית טקלה, צילום: יגאל פרדו

\\ בית האמנים תל אביב: "נגוהות" חיה שפס – אבטליון

בתערוכת היחיד חיה שפס-אבטליון מציגה צילומים העוסקים באור, המהווה את חומר הגלם ביצירתה. הפרויקט כולל שני אופני עבודה: צילום מופשט וצבעוני, שצולם במוזיאון  ישראל, בחלל סגור, בו האור מגיע ממקור שאינו טבעי בעקבות פלווין III 2021, בעקבות פלווין III  2021 , וצילום בשחור לבן אסקונה 4#, 2015 הגובל במופשט, שצולם בטבע, ובו מקור האור טבעי.

20.1-12.2.22

בית האמנים, אלחריזי 9, תל אביב.

\\ המרכז לאמנות עכשווית, רמלה: (CACR)"אנרגיית תנועה ומרחק בלימה" נועם בר | עוז מלול | ליטל רובינשטיין

האוצרת ד"ר סמדר שפי בחרה הפעם בהצגת אמנות קינטית "מעברים בין מצבי תנועה למצבי בלימה נובעים מזהירות וחשש, שחיקה, עייפות, או רתיעה וגם כחלק מתנועה מתמשכת בה הבלימה היא שלב חולף, כפי שקור הוא דרגת חום. מצבי אי בהירות, הנכחה והמחשה של תנועה וזמן, והרהור על מהותם, משותפים לעבודות של נועם בר, עוז מלול וליטל רובינשטיין."

30.4.22 – 21.1.22

עוז מלול , GEARS , 2022 צילום יחצ

המרכז לאמנות עכשווית, רמלה (CACR). רחוב הרצל 112,  רמלה.

\\ גלריה מאירוב בחולון: מאירה | מאירה אוהד דורי בתערוכת ציורים

האוצר רפאל וזאנה בחר בעבודות ברישום, עבודות אקוורל, עבודות באקריליק, בשמן ובזפת משנים שונות . סדרות הציורים המוצגות של מאירה: ה"סדרה הלבנה", "סדרת הילדים" ו"הסדרה השחורה" .הסדרות שנוצרו על בדי פשתן או באמצעות שימוש בזפת, מספקות הזדמנות להתמקד בטכניקות השונות שבהן עושה מאירה שימוש ומאפשרות לצופה להפעיל גם את חוש הריח לצד חוש ההומור.

5.2.22 – 19.3.22

גלרית המשכן בית מאירוב, הרצפלד 31 חולון

\\ עוד בחולון: שלוש תערוכות תפתחנה ברחבי העיר

בגלריה 58 במרכז עזריאלי חולון, תוצג התערוכה "קווים מהחיים" של  האמן דוד קליין שתתקיים בתאריכים 11.1.22-27.3.22. דוד קליין  יוצר מפסלי חול בחופי תל אביב, דרך רקיעה בנחושת, רקמת מפות ועד איורים, ציורים בצבעי מים, בצבעי שמן ובאקריליק. הציורים בתערוכה צוירו בשנתיים האחרונות, בייחוד בצבעי אקריליק. וכן יצירות מתחילת דרכו ומנופי ילדותו. בתערוכה ציורים של דמויות מגוונות, בעלי מלאכה, בעלי חיים בסביבתם הטבעית ונופים מהארץ ומאירופה.

בגלריה חנקין תתקיים בין התאריכים 12.1.22-2.4.22, תערוכתה של אמנית הפסיפס רחל נבון "מבעד לסטודיו/השראה"  ובה יוצגו במסגרת העונה הישראלית לעיצוב חולון עבודותיה ועבודותיהן של תלמידותיה – נשים שגילו את אמנות הפסיפס דרכה והתמסרו ליצירה.

התערוכה "שֶׁפַע בְּצֶבַע" בצבעי שמן על בד קנבס של האמנית מירב פז, תוצג בתאריכים 25.1.22-3.3.22 בגלריה 58 הנמצאת בבית העיריה בחולון .

\\ מוסררה – ביה"ס לאמנות ולחברה ע"ש נגר, ירושלים: אוסף מוסררה, שני מהלכים

התערוכות המוצגות בשתי הגלריות בבניין ההיסטורי, מראות מקבץ תצלומים מתוך אוסף מוסררה ועבודות נוספות, שהוצגו בתערוכות קבוצתיות בגלריות בית הספר לאורך השנים. שמות התערוכות מפנות את תשומת ליבו של הצופה אל אסטרטגיות של תלייה, ואל דיאלוג בין צילומים שנפגשו באקראי בתוך האוסף.

מהלך מס׳ 1-  קו רוחבי וטוטם (הגלריה החדשה)

מפגש חזותי בין משפט צילומי צבעוני ורוחבי בעל תנופה עזה של מבטים ומחוות, לבין טוטם בשחור לבן של דיוקנאות, מקומות וסימנים.  החיבור בין קו אופקי לניצב, בין דמויות מפורסמות לאנונימיות ובין המקומי לבינלאומי מבקש לייצר דיאלוג בין תודעות צילומיות מגוונות כמו שעשוי לקרות בסלון הבית.

מהלך מס׳ 2-  דיוקן קבוצתי, צלם.ת וצופה (הגלריה ע"ש דרפלר)

דיאלוג בין מבטה הישיר של הקבוצה אשר התקבצה יחד מתוך מטרה להיות מתועדת, לבין הצלם.ת. נוכחותו של הצופה בתערוכה נכנסת בתווך והופכת את מבטו של הצלם.ת לסמוי ומתווך. בתערוכה משתתפות עבודות מתוך התערוכה דרך מורה (2012)  בשיתוף קרן טראמפ להוראה ומצוינות.

צלמים.ות: אסנת אוסטרליץ, דפנה גרוסמן, אורי גרשוני, לאה גולדה הולטרמן, סילקה הלמרדיג, אברהם מלבסקי, יעקב סעד, סשה פליט, אייל פריד, אריאל קן, שניר קציר, אלינור קרוצ'י, קרן רוזנברג, ירון רוזנר, אסף רומנו, ברן שוורץ

עריכת עבודות בחלל: איילת השחר כהן

10.1.22- 28.2.22 | גלריות מוסררה, רחוב הע"ח 9 ירושלים

\\ גלריה דואק, משכנות שאננים ירושלים: "אילן ברוך / צייר אל מול ארץ"

התערוכה מציגה עבודות נוף, טבע דומם ודיוקנאות. האוצרת עינת אשדות מסבירה כי "בשפה פיגורטיבית וקלאסית לצד שפה עכשווית, ברוך מטמיע הקשרים חוצי-גבולות, גם בנוף ובאור המקומיים. הסצנות והנופים המצוירים יומיומיים, לכאורה, וישראליים מאין כמוהם. ואולם, אף שהם מצוירים מהתבוננות, ניכרת בהם נגיעה מיתולוגית קדומה או תולדות־אמנותית".

7.1.22 – 7.3.22

\\ גלריית קיר1 בתמול שלשום ירושלים

תערוכה חדשה ומסקרנת אותה אוצרת ליאורה וייז, המקיימת דיאלוג בין התחריטים של האמן גלעד תדמור ושיריה של המשוררת דיתי רונן, 12 תחריטים ו-12 שירים, העוסקים בנושא מלאכים לא שגרתיים. זהו שיתוף הפעולה האמנותי השני של השניים. קדם לו ספר אמן שראה אור בברלין, בשנת 2021. שני היוצרים, לא הכירו זה את זו קודם לכן. החיבור ביניהם נעשה בידי מי שעומד בראש ההוצאה לאור, שזיהה קווים משותפים בשירתה של רונן ובתחריטיו של תדמור.

התערוכה תנעל ב10.3.22

תמול שלשום, רחוב יואל משה סלומון ירושלים, מדרחוב נחלת שבעה ירושלים

\\ "ע.ו.ל.מ.ו.ת" תערוכות חדשות במשכן לאמנות עין חרוד

עמית קבסה 'בור' | אמיר נוה 'עידן העבד' | אורית חופשי 'יציבה רעועה' | נעה בן נון מלמד 'אטלנטיס'

המשכן לאמנות מציג ארבע תערוכות שהתגבשו בחודשים הראשונים של מגפת הקורונה שנראה שאין אדם ואין תחום שלא הושפעו ממנה. כל אחת מהן מציעה עולם רווי בסמלים אישיים וקולקטיביים, השאובים ממרחב נפשי ומחוויות אינדיווידואליות. כל אחת מהן בוראת עולם כשלעצמו, מרובה ערוצים ודימויים, ובכולן ניכרת האנרגיה המתפרצת של הכוח היצירתי כביטוי לתחושות של התכנסות, בידוד וחרדה. הטקסטים המלווים את התערוכות, פרי עטם של האמנים המציגים, מטעינים גם הם את החוויה הפנימית שביסודן. האוצר יניב שפירא סובר כי "הצגת התערוכות זו לצד זו יוצרת רצף של ביטויים חושניים וחזותיים למצבים של אי-ודאות וחוסר ביטחון, ויחד הן יכולות להיתפס הן כמעבר בין עולמות, הן כתערוכה קבוצתית".

21.1.2022 – 7.5

אמיר נוה, ראש ירוק, שמן על בד, 2021.

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן