Skip to content

באישון לילה חדרה המשטרה לשיח ג'ראח ואפשרה הריסת בית משפחת סאלחייה

תוך ניתק השכונה מחשמל, חסימת מעברים וכניסות הגיעו השוטרים הגיעו לבית המשפחה ועצרו 18 איש. העירייה מתכננת להקים שם בית ספר לחינוך מיוחד וגנים. ח"כ מוסי רז: "כגנבים בלילה הגיעו לפנות משפחה לרחוב הקפוא". ח"כ אחמד טיבי: המשך ההריסות וגירוש פלסטינים מבתיהם לא פסקו מאז 67. סגן ראש עיריית ירושלים, ארי קינג: "אנו בהנהלת העירייה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפחת סאלחייה שבשכונת שיח' ג'ראח  שבמזרח ירושלים נהרס הלילה (שלישי-רביעי) בידי עיריית ירושלים בגיבוי משטרת ישראל. עשרות שוטרים שהגיעו הלילה כבר בשעה 03:00 הקיפו את מבנה השתמשו ברימוני הלם וביצעו מעצרים בקרב בני המשפחה. הכניסות והיציאות מהשכונה נחסמו מראש וגם החשמל נותק. בעירייה טוענים כי חרף העובדה שהתוכנית אושרה ותוקצבה כבר לפני מספר שנים, חל עיכוב משמעותי בהוצאתה אל הפועל, וזאת בשל השתלטות של גורמים זרים על הקרקע". לטענת העירייה "המשפחה שפלשה לקרקע המיועדת כאמור לצרכי הציבור, הקימה עליה עסק מסחרי פרטי לצד מבנה מגורים ארעי. בניגוד לטענת המשפחה, המבנים אותם הקימה, אינם מצויים בשטח מזה עשרות שנים, אלא נבנו באופן בלתי חוקי בשנים האחרונות בלבד". וכי "ההשתלטות הבלתי חוקית של המשפחה על שטח ציבורי מונעת ממאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים מן האזור לקבל שירות חינוכי בסיסי שאותו מבקשת העירייה לספק".

סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג הגיב בסיפוק והודה למפקד מחוז ירושלים לממ"ז ניצב דורון תורג'מן על שלקח את הביצוע על כתפיו והשיב לעיריית ירושלים את נכסיה. "אין ספק שראש העירייה משה ליאון ומנכ"ל העירייה איציק לארי מסמלים בנחישותם להשלים את הפינוי, את השינוי המיוחל בעיריית ירושלים", אמר קינג למגפון ניוז והוסיף: " זאת לאחר עשור שנים של רפיסות והססנות מצדו של ניר ברקת ראש העירייה הקודם, אשר ברח מכל מאבק של החלת ריבונות ומשילות במזרח העיר". לדבריו "הפינוי של משפחת סאלחייה, מצטרף לשרשרת הצלחות והישגים באזור מזרח העיר בכלל ושמעון הצדיק בפרט". "אנו בהנהלת העירייה נוודא שהמגמה החיובית הזו תימשך ואף תתעצם", אמר קינג. במשטרת הבירה הבהירו כי "בניגוד לפרסומים כוזבים ברשתות החברתיות בערבית- במהלך הפעילות ועד כה לא נרשמו אירועים חריגים".

צילום מהרשתות החברתיות ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים


צילום: משטרת ישראל

הפינוי עורר כצפוי זעם בקרב פעילי שמאל. חבר הכנסת מוסי רז ממרצ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כותב בבושה שכגנבים בלילה הגיעו עכשיו כוחות מתוגברים לפנות את משפחת סאלחייה אל הרחוב הקפוא. כך נראים חיי פלסטיני בירושלים המזרחית". חבר הכנסת אחמד טיבי בל"ד, הרשימה המשותפת)  צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מדיניות הממשלה והעירייה בירושלים המזרחית היא מדיניות של נישול , הריסות ומעצרים בעיקר בשייח׳ ג׳ראח וסילוואן. המשך ההריסות וגירוש  פלסטינים מבתיהם לא פסקו מאז 67". מתנועת שלום עכשיו נמסר כי "הפינוי האלים באישון לילה של משפחת סלאחייה מביתה בשייח ג'ראח הוא אות קלון על ממשלת השינוי ועל עיריית ירושלים. זהו פינוי מזיק ומיותר שניתן היה להימנע ממנו. מצער שעיריית ירושלים והעומד בראשה הפכו לזרוע הביצוע של הגירוש והנישול של פלסטינים מבתיהם ושדווקא במשמרת של השר ברלב המשטרה לוקחת חלק בעוול נורא של השלכת משפחה מביתה לרחוב."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן