Skip to content

שיח ג'ראח: אל השטח המבעבע זרמו היום ח"כי ליכוד לתפוש כותרות

אזהרות גורמי ביטחון והתערערות המצב הביטחוני עקב המצב הרגיש בשכונה, האלימות שפרצה אתמול, התרעות החמאס ואזהרות משרד החוץ הירדני, לא שינו דבר בהתנהגות חבר הכנסת איתמר בן גביר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות הודעת המשטרה כי יחד עם השב"כ נעצרו שני חשודים בחשד להצתת הבית בשייח' ג'ראח באמצעות בקבוקי תבערה בסופ"ש האחרון. ולמרות העימותים שנערכו אמש בשל ההתמקמות של חבר הכנסת איתמר בן גביר בשטח שמול ביתה של פטמה סלם שמיועדת לפינוי בחודש הבא על ידי פעילי הימין יוסף עובדיה וחבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, למרות התרעות החמאס שהועברו דרך מצרים ולפיהן החמאס עלול לחזור על ירי רקטות כפי שעשה ערב מלחמת צוק איתן, ולמרות האזהרות ו"אי הנחת" ששגרו גורמי ביטחון לעברו של בן גביר ולפיהן התנהגותו מסוכנת ומדרדרת את המצב הרגיש בשכונה, חזר הבוקר(שני) חבר הכנסת אל "לשכתו" והצהיר כי הוא יוותר בשטח עד שהמשטרה תציב כוח שמירה ואבטחה על הבית שלעברו הושלכו בקבוקי התבערה.
כזכור, בליל יום שישי האחרון, התקבל במשטרה דיווח אודות שריפה בדירה בשייח׳ ג׳ראח. לצד פעולות מידיות לכיבוי השריפה, החלו כוחות המשטרה בסריקות ואיסוף ממצאים באזור. בעת השריפה הדירה הייתה ללא אנשים בתוכה, ושוטר שנכנס לבית לביצוע סריקות נפגע באורח קל משאיפת עשן.  כלומר לא נשקפה סכנה לאיש ולבטח לא לבית המתנחל היהודי שאפילו לא שהו בבנה. לבן גביר זה הספיק על מנת להצהיר כי היה כאן סכנת מוות שרחפה מעל בני המשפחה.
מהמשטרה נמסר כי "בעקבות ממצאים ראשוניים שהעלו חשד להצתה באמצעות השלכת בקבוקי תבערה, מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב בסיומה החליט לתגבר את הפעילות המשטרתית הגלויה והסמויה באזור. בנוסף הנחה לשלב בפעילות כוחות מיוחדים, וכן לחקור את המקרה ביסודיות ובכל האמצעים הנדרשים, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים במעשה החמור. בחקירה שנוהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שירות הביטחון הכללי ולאחר ביצוע פעולות חקירה מגוונות במישור הסמוי, נעצרו שני חשודים במעורבות במעשה החמור". עוד נמסר כי "שני החשודים בשנות העשרים לחייהם הועברו לחקירה בשב"כ"  וכי "במהלך חיפוש שבוצע בביתו של אחד החשודים, נתפסו כשמונה בקבוקי תבערה שלמים וכן כובע גרב וכפפות".

בקבוקי התבערה שנתפשו (צילום: משטרת ישראל)
חבר הכנסת אמיר אוחנה ובן גביר (צילום באדיבות איתמר בן גביר לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


חברת הכנסת מאי גולן מסבירה מדוע הגיעה (צילום: בן כהן)

אל השטח המבעבע הגיעו הבוקר נציגי הליכוד שמיהרו לתפוש כותרות, ביניהם חברת הכנסת מאי גולן וחברי הכנסת אמיר אוחנה ושלמה קרעי. תוך כך הגיע לשטח גם מנהיג המועצה האסלאמית בירושלים השייח איקרימה סברי לאות הזדהות עם התושבים הערביים המקום. משרד החוץ הירדני פרסם הבוקר הודעת גינוי בה נאמר כי "התנהלות מתגרה והסלמה מצד המתנחלים בשכונת שייח ג'ראח". עוד התייחסו בירדן לפינוי הצפוי של משפחת סלם ומשפחות אחרות מביתן בשיח ג'ראח בטענה לבעלות יהודית ומסרו כי מסירת צווי פינוי לתושבים הפלסטינים בשכונה מהווה הפרה של החוק הבינלאומי. "ישראל כמדינה אחראית מתוקף היותה כוח כובש בירושלים המזרחית, מחוייבת לפי החוק הבינלאומי להגן על הפלסטינים בבתיהם", נמסר. "המשך ההתנהלות הישראלית החד צדדית בהריסת בתים והפקעת אדמות וגירוש הפלסטינים מבתיהם מהווה פגיעה בכל סיכוי להשגת הסדר."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן