Skip to content

נשיאת העלין עונה לאמסלם: מנין לך כל הרעל הזה?

נשיאת בית המשפט העליון ענתה הבוקר במכתב גלוי לדברי השטנה של ח"כ דוד אמסלם כנגדה ונגד שופטי העליון, אותם השמיע מעל דוכן הכנסת. "אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עליי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים", כתבה השופטת. "הקול הוא קול דודי והידיים הן ידי ביבי", הגיב שר המשפטים על דברי הבלע של אמסלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות שלחה הבוקר (חמישי) מכתב נוקב וגלוי לחבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד, שבו הגיבה להתבטאויות שלו אתמול בעניינה במליאת הכנסת. אמסלם זעם על כך כי עתירות שהגיש לעליון נמחקו האשים את נשיאת העליון בגזענות וחזר על דבריו כי השופט שמחק את עתירתו שתה בקבוק אלכוהול.  "אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עליי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים", כתבה חיות, "אני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר". "שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי", השופטים ולא בפעם הראשונה, כתבה חיות, "רציתי לומר לך דוד אמסלם – במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך".
אלה שופטייך ישראל", קרא אמסלם מעל דוכן הכנסת ואף צייץ בחשבון הטוויטר שלו, "יושבים החונטה של בג"ץ סניף מרצ, וכמו בסידור עבודה דוחים לי 3 עתירות ברצף…לח"כ אין זכות עמידה? למה? כי אני לא ג'ינג'י⁉ תפסיקי עם הקשקושים גב' חיות, אנחנו לא אהבלים. תגידי שאמסלמים ומכלופים לא נכנסים להיכל שלך".


"התחלתי את דרכי כשופטת בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב לפני 32 שנים, וזהו תפקיד שבלעדי אותה אהבת אדם, כל אדם, לא ניתן למלא אותו באמונה", כתבה נשיאת העליון לאמסלם, "אז לא, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר". בנוגע להשמצתו של אמסלם כי חיות שתתה בקבוק ערק לפני הדיון, ענתה לו נשיאת השופטת חיות: "וכן – אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו – רק זה".

ח"כ דוד אמסלם עובר בין מפגינים ומאובטח על ידי שומרי ראש (צילום: ציפי מנשה)
נשיאת העליון אסתר חיות (צילום: הרשות השופטת)

לקריאת מכתב השופטת לחצו כאן
20220217-095305

היא סיימה את מכתבה בכך שעליה כמו גם עליו, "חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה".
אמסלם הגיב הבוקר למכתב של חיות בשידור חי ברדיו גלי ישראל, שבו התארח כמגיש, ואמר כי הוא הופתע מקבלת המכתב "בגלל שבדרך ככלל שופטים בוודאי לא עונים במכתבים לחברי כנסת ולאנשי ציבור". הוא חזר ותקף את חיות: "אני יודע מתי הולכים לי על הראש, ואת הלכת לי על הראש, בגלל שאת לא סובלת את מה שאני עושה". אמסלם הוסיף ואיים כי אחרי שתוחלף הממשלה "אנחנו נעשה שינויים מרחיקי לכת – קודם כל בבית המשפט העליון על מנת שהוא יהיה צודק יותר, אמיתי יותר ושיהיו בו יותר ערכים יהודיים". "הקול הוא קול דודי והידיים ידי ביבי" הגיב לדברי אמסלם שר המשפטים גדעון סהר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו:  "התקפותיו חסרות המעצורים של ח״כ אמסלם על בית המשפט העליון, שופטיו ונשיאתו הן חלק ממערכה שיטתית לדה לגיטימציה לכל מוסדות החוק במדינה שנובעת מאינטרס אישי על רקע משפט נתניהו. מטרת המתקפות להטיל מורא על שופטי ישראל. לא אתן להם להרוס את המדינה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן