Skip to content

חודש מרץ של פסטיבלים: "ירוק ולא רחוק" ו"פסטיבל האוכל הכפרי" חוזרים ללא ההגבלות

שפלת יהודה מציעה סיורים בטבע הירוק, שווקי לילה, סדנאות מיוחדות, סיורי ליקוט ועוד. במטה יהודה תוכלו ליהנות מחגיגה קולינרית המשלבת אוכל עדתי אותנטי לצד טעמים חדשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפריחה בשיאה וזה הזמן לצאת אל הטבע ולחוות את ריחו וטעמו, לפגוש אנשים מיוחדים וליהנות ממעשה ידיהם. מומלץ לא להחמיץ את סופי השבוע של חודש מרץ, לצאת לטייל, לגלות ולטעום מכל טוב האזור.

פסטיבל ירוק ולא רחוק 10-26/3/2022

שפלת יהודה הממוקמת באמצע הדרך בין תל אביב, ירושלים ובאר שבע, היא ריאה ירוקה ומשופעת באטרקציות חקלאיות, מחלבות, רפתות, יקבים, כרמים, מסעדות, פינות חי ומשתלות לרוב. מתל גזר בצפון ועד לכיש בדרום, נגלה היסטוריה ונוכל להתוודע לתקופות קדומות בהן נעו באזור שיירות והאזור ידע שגשוג. כאן נמצאים אתרי מורשת, מוזיאונים ומיצגים מהקמתה של המדינה דרך מלחמות ישראל ועד לתקומה והעליה לקרקע.

שפלת יהודה צילום אורית גוטמן

מה בפסטיבל?

אירוע פתיחת הפסטיבל יתקיים בכפר מנחם ויכלול שוק לילה, דוכני מזון והופעה, מרכז המבקרים של נמל אשדוד יפתח את דלתותיו ויזמין את המטיילים לביקור במרכז המבקרים שלו. טיולים מודרכים יתקיימו בתל לכיש המתחדש, בקרית גת יקיימו סיור בעקבות הספר "אישה מרוקאית אחת" המספר את סיפור הקמתו של חבל לכיש על ידי עולים במסגרת התוכנית "מהאוניה לכפר". בחצרו של הגיאולוג ד"ר אריה איתמר ניתן יהיה לצאת למסע לבטן האדמה שיציג לבקרים את מבנה כדור הארץ, עברו ועתידו, ואף ליהנות מסיורי ליקוט, בתים פתוחים בגל און, באר טוביה ובית ניר.

ברפת של איתי יקיימו סיורים שייקחו את המבקרים אל עולמם של הפרות והעגלים כולל סיור ברפת עצמה, בארטישוק של נועם יתרכזו בארטישוק, ויספקו למבקרים חוויה של סיור מיוחד בשדות ובארוחה על טהרת הירק הזה. ביקב שורר המתמחה ביינות מקומיים ובחקלאות בת קיימא, ישיקו סדרת יינות חדשים ובמשק שור וולף יקיימו טעימות שמן זית, סדנאות לטעימת נכונה וסיורים במשק.

איפה אוכלים?

בפונדק ורדה הממוקם בצומת ראם ניתן יהיה לאכול תבשילים בייתים אותנטיים, מרקים, בשרים על האש, סלטים ואף לקחת מארזי פיקניק לטיול בטבע. בג'חבורג כפרי בכפר ורבורג מגישים מלאווח, מלבי וג'חנון הנעשים בעבודת יד. במטבח של אריאלה יוצעו ארוחות בוקר עשירות ומגוונות וסלסלות פיקניק תוצרת ביתית, במסעדת כרמים בניצוחו של השף סהר רפאל יגישו אוכל טרי ומרענן שייצור חוויה קולינרית יוצאת דופן.

הפסטיבל יתקיים בשלושה סופי שבוע בין התאריכים 10-26 למרץ. פרטים, תאריכים ושעות נמצאים באתר של "עמותת התיירות שפלת יהודה".

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה 3-26/3/2022

אזור מטה יהודה נמצא בדרך מהמרכז אל הרי ירושלים ובו יערות, עמקים, הרים ונחלים. המבנה הגיאוגרפי של האזור הפורה, הכתיר את מטה יהודה כאזור בעל הכרה עולמית לאיכות הכרמים והיינות שלו. האדמה הטובה מפיקה חקלאות משגשגת עם גידולים, מחלבות וכרמים. שיטוט בין היישובים השונים חושף היכרות עם המטבחים המגוונים של כור ההיתוך הישראלי.

פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה צילום אלדד מאסטרו

הפסטיבל המתקיים מידי שנה, הוא חגיגה קולינרית המשלבת בין האותנטיות של האוכל העדתי המסורתי לאמירה הקולינרית של דור ההמשך, שנתן את הפרשנות שלו למאכלים עליהם גדל לצד מאכלים שהובאו מבחוץ. כאן תוכלו להתארח במטבחים אתניים, ביקבים ובמבשלות הבירה של האזור. ניתן יהיה לטעום וליהנות מאוכל מרוקאי, כורדי, הודי, פלסטיני ואפילו אינדונזי מסורתי לצד בראנצ'ים, ארוחות בשרים, מאפים, משתים ביקבים, סיורי אוכל וקולינריה ואירועים בהם ייעשה שימוש בחומרי גלם טריים מהשדות, הכרמים והמחלבות של אזור מטה יהודה.

מה בפסטיבל?

ביקור אצל יהודית הרפז יחשוף את המבקרים לסיפור המרתק של סבתה ז"ל, שעברה את כל הדרך מעירק לסינגפור ולאינדונזיה ותגיש ארוחה אינדונזית טבעונית וכשרה. סלווה ועוודאלה מציעים ארוחה עונתית הכוללת מטעמים מהמטבח הפלסטיני הכפרי עליו גדלו. אלונה אייזנברג תכין אושפלו אמיתי, המבושל על אש גלוייה כמו במטבח הקווקזי בו היא מתמחה ודודה לאה תגיש חמין מרוקאי דשן של שבת.

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו גם שלל אירועים כמו ארוחת ה"עדלאידע – דאדא" של השף נדב מלין מקייטרינג לואיזה במלון יד השמונה, שהרכיב תפריט מיוחד לקראת משתה פורים. אצל עופר בחצר במטע יכינו נתחים מעושנים משובחים ואצל רינה בתעוז יקיימו ערבי טברנה יוונים עם מוסיקה יוונית ומאכלים מסורתיים. בריקשה יקיימו סדנת ריקוד בוליוודי ומשתה בסגנון הודי. ביקב קדמא יקיימו משתה פורים בסגנון גיאורגי ולהקת המחול ורטיגו תקיים בסוף המופע "פרדס" ארוחה צמחונית שמחה ועשירה בניצוחה של השפית אורית קדם. ביקב עמק האלה יקיימו שוק חורף עם דוכני אוכל, מופע עם להקה קובנית , פודטראק ועוד.

השנה, בשלנים ועסקים רבים מציעים סלסילות פיקניק אותן ניתן לאסוף ולצאת עמן לטיול בטבע. טובה וקארין מאצל קארינה, מציעות סלסילה לבראנץ' בטבע עם מגוון  ממרחים ומאפים, או בבראנץ' הטורקי בעמינדב, שם ימלאו סלסילה בניחוח טורקי. תמר מיורקס מציעה סלסילות עם מאפים בתוכן לצד שקשוקות וסלטים וסיוואנה מקיבוץ נחשון מזמינה את המבקרים לקנות סלסילות פיקניק עם ממולאים וממרחים בעבודת יד, חמין מקרוני, מעקודה, פוקאצ'ות, גבינות איכותיות ויין.

אימהות הפסטיבל, הבשלניות הוותיקות שמבשלות למבקרים זה שנים רבות, ימשיכו להאכיל את המבקרים גם השנה. לילי עזיז תציע אוכל כורדי ואת מרקי הקובה שלה, עליה גבאי שתמשיך לבשל מעדנים מרוקאים וריקי יוסף שתכין השנה משלוחים של מתוקים בסגנון קוצ'יני.

במהלך הפסטיבל יתקיימו גם סיורים קולינריים שיתנו למשתתפים הזדמנות ליהנות מטעימות ולהיפגש עם יוצרים בפסטיבל, אנשי אוכל ואירוח, להכיר מסורות בישול שונות, לצד חדשנות קולינרית. מומלץ גם לקחת סיור ליקוט וארוחה בסופו עם נורה, או טיול באופניים חשמליים אשר במהלכו יעצרו המשתתפים לטעימות גבינות ויינות.

מידע נוסף ואירועים נוספים אשר יתקיימו במהלך פסטיבל האוכל ניתן למצוא באתר של תיירות מטה יהודה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן