Skip to content

עיני: הרכבת תושבת ממחר ובעוד שבועיים – כל מגזר התחבורה הארצי

עיני תובע משר התחבורה ומהנהלת הרכבת לחזור בהם מהחלטותיהם להשעות ולפטר את חברי הוועד וקורא להם לשוב למו"מ. היום תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה במגזר התחבורה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיני תובע משר התחבורה ומהנהלת הרכבת לחזור בהם מהחלטותיהם להשעות ולפטר את חברי הוועד וקורא להם לשוב למו"מ. היום תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה במגזר התחבורה

מאת אליק מאור

בתום ישיבה ארוכה ומעט אחרי חצות פרסמו ועד עובדי רכבת ישראל ויו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני, אולטימטום בפני ישראל כץ, שר התחבורה, שמתריע בדבר כוונתם להשבית את  רכבת ישראל ממחר, יום שלישי בשש בבוקר, ועד להודעה חדשה. זאת, אם לא  תחזור הנהלת הרכבת מהחלטתה להשעות ולפטר עובדי רכבת, כפי שפרסמה לאחר השימועים שנערכו אתמול לגילה אדרעי, יו"ר ועד עבדי הרכבת ולשמונה עובדים נוספים.

ועד הרכבת בדיון בבית המשפט (צילום: רפי מיכאלי. ארכיון)
ועד הרכבת בדיון בבית המשפט (צילום: רפי מיכאלי. ארכיון)

אתמול הושעו מעבודתם אדרעי ועוד חמישה עובדים נוספים. שני עובדים נוספים פוטרו וביניהם ראש ועד עובדי הרכבת בדרום. עיני הודיע כי היום תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה במגזר התחבורה ובעוד 14 יום תשבית ההסתדרות את התחבורה הציבורית בכל הארץ.

גורמים בהנהלת הרכבת אמרו כי זהו ביזוי החלטת בית המשפט והאשימו את עיני כי ההסתדרות בראשותו נגררת אחרי ועד עובדי הרכבת. כזכור, התריע שר התחבורה כי אם הרכבת תושבת שוב, לא יהסס להשביתה השבתת מגן לתקופה ארוכה, על מנת לשוב ולהפעילה במתכונת אחרת. עיני הוסיף, כי המקום היחיד להתדיינות הוא במשא ומתן שהעובדים יהיו מעורבים בו, ולא במהלכים חד צדדיים, כפי שהחליטה ההנהלה בשימועים אלו.

כתבנו עמי אטינגר מוסר, כי יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ייפגש בשעה 17:00 בבית ההסתדרות בת"א עם מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, ומאוחר יותר יצטרפו לפגישה עופר עיני ואורי יוגבזאת בניסיון להגיע לפתרון במשבר ברכבת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן