Skip to content

הפריצה לכותל

נשות הכותל בקשו שוב להתפלל עם ספר תורה ברחבת הכותל המערבי. מאבטחי רב הכותל, דחפו, ומנעו בכוח מהנשים להיכנס עם הספר. הנשים נהדפו לאחור, התארגנו ופשוט פרצו את מחסומי האבטחה של רב הכותל. הפריצה הצליחה (צפו בסרטונים)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כדרכן מזה שנים, הגיעו הבוקר (חמישי) קבוצה מנשות הכותל לכותל המערבי על מנת להתפלל ולקרוא בתורה בעזרת הנשים. כהרגלו מזה שנים, רב הכותל והציבור החרדי זועמים על האפשרות שאישה רחמנא ליצלן תקרא בספר תורה ועל אחת כמה וכמה בכותל המערבי אותו נכסה היהדות החרדית לעצמה תחת שלטון נתניהו והימין. כצפוי, מאבטחי הכותל מטעם רב הכותל ניסו למנוע כניסת הנשים עם ספר תורה לרחבת עזרת הנשים בכותל, פעלו באלימות כנגד נשות הכותל וניסו למנוע בכוח את כניסתן של נשות הכותל עם ספר התורה, כשהם דוחפים, הודפים ומפעילים אלימות מילולית כלפיהן.

הקרב על הכותל (צילום באדיבות נשות הכותל)


הפריצה והניצחון (צילום: נשות הכותל)

קוראות בספר התורה ברחבת הכותל (צילום: באדיבות נשות הכותל)

אלא שהפעם השיבו הנשים מלחמה שיערה פרצו בכוח את המחסומים וחדרו לרחבת הכותל. שם התפללו עם ספר התורה שהיה ברשותן. תמי גוטליב, סגנית יו״ר נשות הכותל סכמה: ״שוב נתקלנו הבוקר באלימות כלפינו, רק בשל רצוננו לקרוא בספר תורה בעזרת הנשים ולהשמיע קול נשי בכותל. מאבטחי רב הכותל, במקום לשמור על הסדר הציבורי במקום, חצו שוב קו אדום והפעילו אלימות כנגד נשות הכותל. רק בזכות נחישותן ומסירותן של נשות הכותל, התאפשרה הקריאה בספר התורה בעזרת הנשים. אנו שבות וקוראות ליישם את מתווה הכותל בהקדם האפשרי ולמנוע אלימות ושפיכות דמים בכותל.״

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן