Skip to content

הפיצו צילומי מטוסים מרוסקים וגרמו לעיכוב טיסה לטורקיה

שני צעירים הפיצו בין נוסעי טיסה לטורקיה צילומים המתעדים התרסקות, אלו דיווחו לקצין הביטחון ורשות שדות התעופה הורתה להחזיר את המטוס לטרמינל, לבדוק את כל המזוודות ולסרוק את המטוס, רק לאחר שהובהר כי אין סכנה, המטוס הורשה לטוס מפיצי הצילומים הורדו לחקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טיסה לטורקיה עוכבה היום (שלישי) לאחר נוסעים שעמדו בשרוול לעמדת ההמראה דיווחו במהלך הסעת המטוס לצוות הטיסה על תמונות של מטוסים מתרסקים שקבלו הנוסעים לטלפונים הניידים שלהם. קברניט המטוס החליט להחזיר את המטוס לטרמינל ולדווח לחטיבת הביטחון בנתב"ג. לאחר בדיקה הורדו שני צעירים מהמטוס בחשד שהפיצו את התמונות והועברו לחקירה. מרשות שדות התעופה נמסר כי צוותי האבטחה נוקטים בכל הצעדים הדרושים כדי לוודא כי לא נשקפה סכנה לנוסעים ובכלל זה בידוק מחדש של נוסעי המטוס וכבודתם.  כל הצעדים הננקטים הם בשיתוף פעולה ובתאום עם קברניט הטיסה אשר גילה אחריות רבה בהחלטה להחזיר את המטוס לטרמינל. עוד נמסר כי "מיד אחרי שנוודא כי אין סיכון למטוס ונוסעיו חטיבת הבטחון תאפשר לטיסה להמשיך בדרכה".

צילום: רשות שדות התעופה
צילום: רשות שדות התעופה
צילום: רשות שדות התעופה

הצילומים שהופצו בקרב הנוסעים התקבלו ככל הנראה רק במכשירי אייפון דרך סרטון שהועבר ב-AirDrop. אין חשד כי מדובר במתקפת סייבר ואת פעולת העברת הסרטונים יכול לבצע כל אדם בעל מכשיר סלולרי אם ירצה לבצע את המעשה. באיגוד האינטרנט הישראלי הגיבו למעשה ומסרו כי "מהמידע שעולה מהפרטים הראשוניים עולה כי ייתכן שנעשה שימוש בהגדרות רשלניות של טלפונים ניידים אשר איפשרו קבלת הסרטונים מטלפונים סמוכים. בכל מקרה, ההמלצה לציבור היא לוודא שבהגדרות הבלוטות׳ מונעים ממכשירים לא מורשים לבצע חיבור . ככלל, יש לשים לב להגדרות האבטחה של המכשיר כדי למנוע גישה לא מורשית של אחרים אל הטלפון הפרטי. בנוסף, מומלץ לכבות את האפשרות של שיתוף הווי-פיי מהמכשירים האישיים כאשר הדבר אינו נעשה למען מטרה ספציפית בכדי למנוע חיבור לרשת הפרטית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן