Skip to content

הרצח הבא כתוב על הקיר

מופעי השנאה ומסע ההכפשות כנגד ראש ממשלת השינוי נמשך בעוז וקליעי הרובה שנשלחו עם מכתבי האיום כנגד בנו ומשפחתו מתריעים כי הרצח הבא של ראש ממשלה עלול לקרות (מאמר מערכת)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נהריה הייתה פעם עיר אדומה – מפלגת העבודה החזיקה גם בראשות העיר וגם בראשות ההסתדרות. אלא שבשנת 1989 נאבקו שני אישים ממפלגת העבודה על ראשות העיר. זה אמר הפעם אני וזה אמר אני ממשיך והראשות בידי. הפתגם אומר: כששנים רבים, השלישי לוקח וכך היה. מאבקם של השניים הוביל לנפילת הראשות לידי נציג הליכוד ששלט בעיר ביד ברזל עד שנת 2018 (למעט שנתיים בהם עלה ראש עיר אחר).
זה למעשה כל הסיפור במפלגת העבודה שהצטמצמה עד כדי נפיחת נשמתה, לולא הגיעה ח" מירב מיכאלי והפיחה בה נשימת חירום. מאבק אישים בתוך המפלגה, חתרנות וסכינאות, החישו את קיצה של המפלגה הגדולה. מפלגת העבודה שראשיה בנו ועמלו למען מדינת ישראל, חרחרה למוות. הימין החל לפרוח, מסעות ההכפשה כנגד הממשלה והעונד בראשה גברו ורציחת  ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, הביאה לקץ מפלגת העבודה על ערכיה בשלטון המדינה.
נחזור מעט להיסטוריה –  שובר השוויון במדינת ישראל היה התקוממות הימין המתנחלי והליכוד כנגד שיחות השלום של רבין עם ירדן וסוריה שהסתיים ברציחתו של ראש ההמשלה. רבין הבין כי על מנת להגיע להסכם שלום היסטורי עם סוריה עליו לשנות כיוון ולהכשיר את הדרך לוותר על רמת הגולן הכבושה לטובת הסכמי שלום עם המדינה הערבית.
זה היה יותר מידי בקרב הציבור הימני מתנחלי, דתי וחרדי כאחד. הקריאות בוגד כנגד ראש הממשלה, עצרת ההמונים בכיכר ציון הזכורה לדיראון, וההסתה הפרועה מצד הימין כמו גם מצד יו"ר הליכוד דאז, בנימין נתניהו, התרת דמו לכאורה של ראש הממשלה, על ידי פסיקות רבניות, הביאו את רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר לעשות מעשה. וכך ב-04 בנובמבר 1995, נרצח יצחק רבין בסיום עצרת המונים חגיגית שנערכה בכיכר מלכי ישראל לטובת הסכמי אוסלו. הרצח הזה זעזע את המדינה והתיר את העבודה בלי מנהיג שאינו שנוי במחלוקת.
ב- 17 במאי 1977, התקיימו בחירות לכנסת התשיעית וה"מהפך", הגיע. הליכוד עלה לשלטון. הנה כך, עצרת ההמונים של שטנה  ושנאה לראש ההמשלה יצחק רבין, הביאה בסופו של יום להתנקשות בחייו. שלושה ימים לפני הירצחו התראיין רבין לתוכנית טלוויזיה בה סיפר על בנימין נתניהו שביקש להיפגש עמו ערב נסיעתו (של רבין) לארצות הברית. "ראיתי את ההפגנה בירושלים שבה הופעתי בתמונה של איש גסטאפו" הוא סיפר למראייניו, "פנה אלי יו"ר הליכוד, חבר הכנסת נתניהו  וביקש להיפגש איתי …ראיתי את זעקות הליכוד בהפגנה: בוגד, רוצח.. אמרתי, זו תהייה איוולת מצדי להיפגש לשחק בצביעות של יושב ראש הליכוד.. הוא ישב שם ונאם מול התמונה של כגסטאפו.. הוא מציע לי להיפגש, עושה הפגנות.. אני אינני מאמין לו". זה היה הריאיון האחרון בחייו.


הריאיון האחרון של רבין

אבל נחזור אחורה בזמן – ב-10 בפברואר 1983 התקיימה הפגנת "שלום עכשיו" בדרישה למלא את מסקנות ועדת כהן, אשר חקרה את הטבח במחנות הפליטים סברה ושתילה בימי מבצע שלום הגליל. מסקנות הוועדה הוגשו ביום 7 בפברואר 1983 והכילו פסקאות חריפות נגד ראשי הממשל, ובהם שר הביטחון אריאל שרון וראש הממשלה מנחם בגין. בתגובה לפרסום המסקנות, הובילה "שלום עכשיו" הפגנת אלפים שיצאה ממרכז ירושלים אל משרד ראש הממשלה. ההפגנה נתקלה בהתנגדות אלימה מתחילת מסלולה, ומשתתפיה סבלו מצעקות, נאצות, יריקות, יידוי אבנים והתנכלויות פיזיות רבות. המשטרה לא הייתה ערוכה לאירוע כה אלים, ורק במקרים מועטים השוטרים עצרו את התוקפים. כאשר הגיעו הצועדים לבניין המשביר לצרכן הם נתקלו במאיר כהנא ותומכיו, שתקפו באלימות את המפגינים. לשיא הגיעו הדברים כאשר בסיום ההפגנה, בזמן שהמשתתפים החלו להתפזר, זרק יונה אבו רושמי רימון רסס אל המפגינים שעמדו בכניסה לבניין בנק ישראל, מול בניין משרד ראש הממשלה. פגיעת הרימון הביאה למותו של אחד המפגינים, אמיל גרינצווייג, ולפציעתם של תשעה מפגינים נוספים, מהם שניים קשה. לא די בכך ובבית החולים הותקפו מלווי הפצועים על ידי אנשים אחוזי שנאה ששהו בחדר המיון.
בחודש אוגוסט 2020 בעת ההפגנות בבלפור  כנגד נתניהו נפגש כתב טלוויזיה עם הרוצח שהספיק להשתחרר מכלאו יונה אבורושמי, והוא הסביר לכתב כי המפגינים הם חיידקים שצריך להשמיד אותם. לשאלה מדוע איננו הולך להפגנות בבלפור ענה: "אני יושב בבית, יש בחורים צעירים, הם יודעים מה לעשות". קדמו לדבריו דבריו של נתניהו שכיהן כראש ממשלה מול הפגנות הענק בבלפור אותן כינה מעל דוכן הכנסת כמפיצי מחלות וחיידקים. את החיידקים הללו ביקש אבו רושמי להשמיד.


חיידקים שצריך להשמיד

נחזור לזמננו – בשנה האחרונה אנו עדים למסע הכפשות, קללות וגידופים בכנסת ישראל כנגד ראש המשלה נפתלי בנט וממשלתו. במאי 2021 הופצה תמונתו של בנט, חבוש כפיה  בצמוד לתמונתו של רבין חבוש כפיה שהונפה בכיכר ציון. מצדו של נתניהו לא הגיעה תגובה. הוא לא הופיע פיזית בהפגנות מול ביתו של בנט אבל המשיך לשסות מעל בימת הכנסת.


צילום: חדשות 12 לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

"ממשלת חולשה והונאה", הוא קרא לה, "ממשלה שתלויה באחים המוסלמים". דבריו לא נופלים על אוזניים ערלות. וכך, בספטמבר 2021 נעצר אדם תושב באר שבע לאחר שפרסם פוסט מאיים כנגד בנט שנוטר על ידי יחידת ה"ניו מדיה" של המשטרה, בו איים בפגיעה שלא כדין בגופו של ראש הממשלה. מהמשטרה נמסר אז כי "המסוכנות הנשקפת ממעשיו של הנאשם משקפת חריגה קיצונית מהתנהגות נורמטיבית, בהיות המעשים מופנים כלפי ראש ממשלת ישראל. הנכונות לפגוע באנשי ציבור מבטאת יחס של בוטות ואי הכרה במרות הסדרי המשפט בחברה".
קודם לכך בתחילת אותו חודש הגיש בנט תלונה לקצין הכנסת, בעקבות פוסט שפורסם ברשתות החברתיות על ידי אדם פרטי, ובו מודעת אבל עם שמו של בנט. בפוסט אחר, פרסם אותו אדם הודעה ובה איחל למותו של יו"ר ימינה. בתגובה לכך, בנט פנה למשמר הכנסת על מנת להדגיש תלונה.

 

צילום אילוסטרציה: FREEPIK לשימוש חופשי

נתניהו לא הגיב אבל "מטעם הליכוד" נטען כי לא מכירים את האדם כפעיל ולשיטתם, מדובר בפרובוקציה. בתחילת השבוע נעצרה אילנה ספורטה (65), תושבת אשקלון, תומכת נתניהו מובהקת בחשד כי שלחה שני מכתבים איום עם קליעי רובה חיים לבנט ומשפחתו. מעצרה הוארך תוך שהיא מכחישה את היותה זו ששלחה את מכתבי האיום ברצח. נתניהו לא הגיב לדברים כמו שאר בכירי הליכוד שבכרו להתעלם, אך בסופו של יום מסר כי "אני מגנה כל סוג של אלימות – נגד ראש ממשלה או כל אדם אחר. אם יוכח שהחשודה אכן ביצעה את המיוחס לה חברותה בליכוד תופסק". איך אמר עליו רבין –  " אני אינני מאמין לו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן