Skip to content

בית דג'אן: חובש פלסטיני נורה בפניו ברימון גז

במהלך פיזור הפגנה שבועית בידי צה"ל נפגע ענאן אלווי מירי ישיר של רימוני גז לעבר המפגינים. "החיילים ירו רימוני גז בכל מי שעמד ממול, היינו צריכים לחפש נקודות צילום מרוחקות", העיד צלם מגפון ניוז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: שי קנדלר

חובש פלסטיני שליווה הפגנת תושבי בית דג'אן השבועית שנערה אתמול (שישי) כנגד מאחזים לא חוקיים כמו חוות קוקו  על אדמות תושבי הכפר נפגע בפניו ישירות מירי רימון גז מדמיע שנורה על ידי חיילי צה"ל שפעלו לפזר את ההפגנה. החובש, ענאן אלוואי, פונה על ידי אמבולנס של הסהר האדום במצב בינוני לבית חולים. תקרית זו מצטרפת למקרים אחרים בהם נורו ונפגעו עיתונאים ובלתי מעורבים אחרים לפי נתוני הוועד להגנה על עיתונאים (CPJ), מאז 1992 נהרגו בסכסוך הישראלי-פלסטיני 19 עיתונאים (בספירה הזו לא נכללת העיתונאית שירין אבו אבו עאקלה שצה"ל מסרב להכיר כי נהרגה מידי צלף ישראלי), ומתוכם 16 היו פלסטינים. עיתונאים רבים אחרים.

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר


צילום הפגיעה חובש (סוכנות החדשות WAFA לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

שניות לאחר הפגיעה (צילום: wafa לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הפגיעה בפני החובש (צילום: wafa לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הרגע לפני שנפגע (ענאן אלווי – עם גבו למצלמה) צילום: שי קנדלר

חלקם נפגעו מפגיעות הטילים של ארגוני הטרור, אחרים מפגזי טנקים או אש חיה וכדורי גומי, ואחרים טוענים להתנכלויות שונות או לשימוש בגז מדמיע כמו במקרה של אלוואי שהתרחש אתמול. "היה מסוכן לעמוד ולצלם את ההפגנה", סיפר שי קנדלר צלם מגפון, "החיילים ירו רימוני גז בכל מי שעמד ממול, היינו צריכים לחפש נקודות צילום מרוחקות".  ההפגנה התפזרה בסופו של דבר תוך כדי ניסיונות צעירים פלסטינים להטיל לעבר חיילי צה"ל את רימוני הגז שנורו לעברם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן