Skip to content

עוגות בחושות עם הפתעות

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוגה בחושה היא קינוח שתמיד נרצה שיהיה לנו בבית.  קליל וזמין, פשוט להכנה ומגיע במגוון טעמים. הכי כיף כשיש לנו עוגה כזאת בהכנה ביתית, לכוס קפה של הבוקר, כקינוח בריא יחסית לילדינו או לרגע  הזה שחברה קפצה לבקר במפתיע. ברור שיש לכל אחד מאתנו את ארסנל העוגות שהוא מכין באופן קבוע- אותה הגברת בשינוי אדרת. למשל עוגת תפוחים בחושה, עוגת נקטרינות, עוגת שוקולד או עוגת קפה. אם בא לכם להוסיף טאצ' מקורי, אפשר לקחת את המתכונים הקבועים ולהוסיף אליהם הפתעה שמסתתרת בפנים, שכבה של תוספת ייחודית שתקפיץ את העוגה! הינה כמה הצעות לשדרוגים מקוריים ומשמחים.

הפתעה שילדים אוהבים

עוגת שיש היא אולי העוגה הקלסית ביותר, מין מתכון מנצח שלא מחליפים. כדי להכין את העוגה תצטרכו תחילה לחמם תנור לחום 180 מעלות. ניקח ביצים ונפריד בין חלמונים לחלבונים, נקציף את החלבונים בקערת המיקסר ובהדרגתיות נוסיף סוכר עד לקבלת קצף אחיד ויציב. בקערה נפרדת נערבב היטב ידנית חלמונים, קמח תופח,  סוכר, סוכר וניל, שמן וגרידת תפוזים. נאחד את שתי הקערות לבלילה אחת בתנועות קיפול עדינות, תוך הקפדה על הגעה לשלב איחוד המרכיבים ולא מעבר לכך.

נעביר רבע מכמות הבלילה לקערה נפרדת ואת היתר ניצק לתבנית. בשלב הזה, נעבור להכנת בלילת השוקולד, נמיס בסיר שוקולד מריר ושוקולד למריחה עם מעט מים. נערבב את הבלילה עד ליצירת מרקם חלק ללא גושים.

ההפתעה שתשמח את ילדיכם עד מאד היא מלית אוריאו בהכנה ביתית. נטחן עוגיות אוריאו במיקסר עם סילאן או דבש, עד ליצירת מרקם אחיד ונעצור. נוסיף את האוריאו אל התבנית עם תערובת הווניל. נשפוך את בלילת השוקולד לקערה שבה השארנו חלק מהתערובת הלבנה ונערבב היטב עד שתהפוך  לחומה ושוקולדית. ניצק את בלילת השוקולד מעל בלילת הווניל והאוריאו שכבר בתבנית, מבלי לערבב. עם שיפוד או מזלג ניצור את צורת השיש המוכרת. הסכנה היחידה בעוגה זו היא שהילדים שלכם יתאהבו בהפתעה ולא יפסיקו לשאול מתי כבר תכינו אותה שוב.

צילום: pixabay

הפתעה לבריאים שבינינו

ההפתעה הזאת בתוך עוגה בחושה היא ההוכחה שניתן לשמור על הבריאות גם בקינוחים, מבלי להפוך אותם למושחתים יתר על המידה ועדיין ליהנות מטעם משגע. המלית מתאימה לכל הסגנונות של עוגות בחושות בסגנון הפירותי כמו עוגת תפוחים, אפרסקים, קוקוס ותפוזים. המתכון לעוגה בחושה מוצלחת כולל קמח תופח, חלב, שמנת חמוצה, חמאה, סוכר, וביצה המופרדת לחלבון וחלמון. מחממים תנור לחום 180 מעלות ומערבבים בקערת מיקסר את החמאה, הסוכר והחלמון עד לקבלת מרקם אחיד. בהדרגה מוסיפים את הקמח, החלב, החלבון והיוגורט ומערבבים היטב.

ניקח את התערובת וניצוק מחצית ממנה לתבנית משומנת מראש. נעבור כעת להכנת ההפתעה- מלית חלבה ושקדים. להכנת המילוי נצטרך טחינה גולמית, דבש ושקדים קלויים קצוצים גס. נערבב את המרכיבים יחד בקערה, עד לקבלת מרקם אחיד. נוסיף את ההפתעה לתוך התבנית, כשכבה דקה ומתוקה מעל הבלילה, מבלי לערבב. ניצוק את המחצית השנייה של התערובת, כך שתכסה את שכבת ההפתעה. נאפה במשך 30-40 דקות, ננעץ קיסם וכשהוא יוצא יבש נוציא את העוגה נצנן ונגיש.

הפתעות קראנצ'יות

עכשיו כשאתם כבר יודעים איך להכין עוגה בחושה מטריפה, לפניכם עוד הצעות למליות מפתיעות ומשדרגות במיוחד! למלית קרנצ'ית שתוסיף טוויסט אפשר להשתמש במגוון עוגיות כמו לוטוס טחון במיקסר עם דבש וקינמון, שמשאירה בבית ריח משגע וטעם שאי אפשר להפסיק לאכול! ניתן להוסיף גם שברי עוגיות קצוצים דק כדי לשחק עם המרקמים. אופציה נהדרת שילדים ומבוגרים ייהנו ממנה היא מלית טופי ואגוזים. להכנת מלית טופי תצטרכו סוכר ושמנת מתוקה שחוממו יחדיו. אל הממרח תוסיפו אגוזי לוז ואגוזי מלך, חלק טחונים וחלק קצוצים או חתוכים גס. תחביאו את המילוי באמצע העוגה ותיהנו מביס שמפתיע כל פעם מחדש.

המיוחדים ביותר

ניתן כמובן גם להתפרע ולנסות מגוון הפתעות חדשניות שהמצאתם לגמרי בעצמכם עם שימוש בחומרי גלם איכותיים ומקוריים. כך למשל, תוכלו להכין קרם קוקוס וקליפות תפוזים שישדרג את העוגה ויתאים אפילו לאירוח. שימוש בחומרי גלם מהטבע כמו דובדבנים טריים או לימון שהפך לקרם עם גבינת ריקוטה מוסיפים רעננות לכל קינוח. הטיפ הכי חשוב באפייה זה הניסיון, אל תהססו ונסו שילובים חדשים ומפתיעים עם הטעמים המועדפים עליכם!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן