Skip to content

החלפת צמיגים – מתי? איפה? ובאיזה מחיר?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחד הרכיבים הכי חשובים לנהיגה בטוחה ברכב הם הצמיגים. הצמיגים מחוברים למערכת ההיגוי, נעים בהתאם לסיבובי ההגה ונפגשים בעת נסיעה עם האספלט החם של הכביש. החיכוך בין השניים במהירות גורמת לשחיקה של הגלגל. גלגל בלוי הוא דבר מסוכן מאוד בעת נסיעה ויש להכיר אותו היטב ולדעת מתי להחליף אותו על מנת לנהוג בבטיחות. במאמר הבא נדבר על כל הדברים החשובים שיש לדעת על צמיגי הרכב.

מתי להחליף צמיגים?

השאלה מתי להחליף צמיגים תלויה במצבם. כמובן שאם יש לכם פנצ'ר או בריחת אוויר קבועה ומהירה, חשוב מיידית לגשת למוסך ולהחליף את הצמיגים, אך אנו לא מדברים על המקרים האלו שפוקדים אותנו ביום בהיר אחד, אלא על מצב הצמיגים בשגרה.

נהוג להחליף צמיגים אחת לשלוש שנים, אך למרות הנוהג, תמיד חשוב להיות עם היד על ההדק ולבצע בדיקה של הצמיגים.

כדי לזהות בעצמכם צמיג שחוק, יש להסתכל על החריצים הקטנים שחרוצים בו. כאשר החריצים אינם נראים לעין בצורה ברורה והפרשי הגבהים בניהם לבין שאר שטח הפנים של הצמיג הוא נמוך, אתם יכולים לדעת שהצמיג שחוק ויש להחליפו.

כמובן שיש עוד מספר פרמטרים שמסמנים לנו שהגיע הזמן להחלפה. בין הפרמטרים יש לבחון האם הצמיג על הכביש יותר מעשור? האם נסעו איתו מעל ל-70,000 קילומטרים? ומהי שנת הייצור שלו? המענה על שאלות אלו יתנו לכם אינדיקציה רחבה, אך הן לא מחליפות את הבדיקה של החריצים שהינה החשובה ביותר.

איפה מחליפים צמיגים?

החלפת צמיגים יכולה להתבצע בשני מקומות. המקום הראשון הוא המוסך, כמו מוסך בחולון ששם מבצעים את כל סוגי הטיפולים וגם החלפת צמיגים. כמו כן, אפשר לגשת לפנצ'רייה שעוסקת רק בהחלפה של צמיגים. אם יש לכם כבר טיפול לרכב, תוכלו לבצע הכל יחד במוסך ולחסוך לכם זמן מעבר מבעל מקצוע אחד לבעל מקצוע אחר. במוסך הבדיקה גם תירשם ביומן הטיפולים ויהיה לכם תיעוד מתוארך של החלפת הצמיגים.

התאריך הוא חשוב מהסיבה שלא תמיד מחליפים את כל ארבעת הצמיגים. לרוב עושים זאת בהיקף החלפה של שניים קדמיים ושניים אחוריים בכל פעם. לכן חשוב לדעת מתי התבצעה ההחלפה ולאילו גלגלים.

כמה עולה להחליף צמיגים?

עלות החלפת צמיגים תלויה בסוג הרכב וסוג הצמיג. יש צמיגים ברכבים איכותיים שהעלות שלהם גבוהה ויש כאלו שפחות. טווח העלויות מתחיל ב-250 ₪ לגלגל ויכול להגיע ל-500 ₪ לגלגל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן