Skip to content

לביבי יש רק מטרה אחת – לגרום לתביעה למשוך את התיק הפלילי בו הוא מואשם

יש לביבי מטרת על אחת: להשיג רוב בכנסת שיאפשר לו להימלט מאימת הדין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אריק שרון הסביר פעם איך הוא מתכונן לקרב: "אני נכנס לקרון הממוזג שלי, אוכל טוב, ישן מצוין, ומתכנן. שוב, ושוב, ושוב, עד שזה סגור. אחר כך, כשיוצאים לפעולה, נצמדים לתוכנית, ולא משנה מה קורה. זה בגלל הטבע האנושי. אם נופלת לידך פצצת מרגמה והורגת צוות שלם, הדחף הוא לפעול מול האיום הזה. אבל זו טעות. זה כבר נלקח בחשבון כאשר תכננתי. יהיו אבדות. אבל אם לא תיצמד לתוכנית – תפסיד."
מלחמה היא עניין קשה. הרבה רעש, עשן, מוות, פחד, אדרנלין, כוחות לידך, כוחות מולך, מי יורה על מי. לא פשוט. מי שיודע איפה הוא נמצא בדיוק, ומה קורה סביבו, מנצח במשימה. מעטים נחונו ביכולת הזו. זה כשרון הגנרלים הגדולים.

אריק שרון ואמנון רשף בקרבות בסיני| צילום: מתוך הספר "שלום אהבה", ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הרבה עשן יש עכשיו במלחמה הפוליטית. הרבה מתבלבלים. הסקרים הם פגזים שנופלים ומשנים את קו הפעולה. באולפנים ובטוויטר הטון השליט של הפרשנים הוא שביבי ירכיב ממשלת רוטאציה עם לפיד או עם גנץ. יהיה לו רוב, הם מנבאים, ואז לליברלים תהיה סיבה לבלוע את הבטחת "בלי ביבי" כדי לחסום ולמזער את השפעת בן גביר/סמוטריץ' בממשלה. השניים האלה, אומרים המבינים בטון ידעני ובחיות סרקסטי, הם השוט שיכניס אותם לרוטציה. אבל ביבי הוא גנרל בחירות אמתי. הוא לא מתבלבל. הוא לא שכח את מטרת המלחמה שלו. כבר שלוש וחצי שנים שהיא לא משתנה, כבר חמש מערכות בחירות הוא קובע את סדר היום הפוליטי.

יש לו רק מטרת על אחת: להשיג רוב בכנסת שיאפשר לו להימלט מאימת הדין. הוא, בניגוד לשופריו, יודע היטב ששירת המקהלה עם הלהיט "התיקים קרסו" לא מגיעה ללשכת השופטים. הוא יודע שכל פעם שחיים רמון, השאהיד החדש שלו, מסביר למה אין לתביעה קייס, מד העצבים של השופטים עולה. הוא גם יודע היטב שבית משפט שכבר זרק לכלא נשיא, ראש ממשלה, שרים ושועי ארץ, לא יבהל מהרשעה שלו. ואז, אין ביבי. סוף.
הוא לא חולם על רוטציה. אין לה, מבחינתו, שום היתכנות. הליברלים האלה  לא יתנו לו להתחמק. אין, מבחינתו, שום אפשרות פרט לממשלה צרה מאד, עם רוב הדוק בכנסת שיחלץ אותו מהצרה. מעולם לא הייתה אופציה כזו. לכן חיסל את הרוטציה עם גנץ, כדי ללכת לבחירות ולהשיג את הרוב הצר שלו.
הוא אומר שלא ייזום חוק צרפתי שדוחה את המשפט עד לסיום הכהונה. הוא אומר אמת. את אולמרט הם העיפו לכלא אחרי שהתפטר. הוא יעשה משהו אחר: אינתיפאדה. חוק התגברות. ועדות החקירה שיוקמו כדי לבדוק את ההתנהלות שלהן בתפירת תיקים שונים. החלפת היועה"מש ובעלי תפקידים בכירים אחרים. שינוי המבנה. הכפפת מינוי השופטים לכנסת.  ואז תגיע ההכרעה בקרב שתכנן כל כך טוב: התביעה תמשוך את האישום, ותבטל את המשפט.

1 Comment

  1. גד
    22 בספטמבר 2022 @ 9:45

    בע"ה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן