Skip to content

"החבדניקים" בקאמרי: שעתיים של בידור טוב. לא פחות, אבל גם לא יותר

מה היה לנו? מחזמר משעשע ואנרגטי, פה ושם חצוף ומפתיע, רב משתתפים ורב אירועים. חלק מהאירועים חוזרים על עצמם, אבל לא נלך לרב בגלל זה. מוזיקה מעולה של תזמורת המהפכה ויש גם כמה מסרים בין השירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דו"ח המבקר ירמי עמיר / הצגת בכורה

★★★★★

שובבים גדולים החבדניקים האלה. אחד גאון בתורה, השני לא גאון ובטח לא בתורה. הסיפור נע בין קודש לחול: בין העולם החרדי השמרן לעולם הפיתויים הפרוע בעיר החטאים תל אביב.

חיה ותן לחיות. צילום: שמחה ברביבו

שני הגיבורים שלנו עוברים מסע מטלטל בין שני העולמות, כאשר המטרה של כל אחד מהם היא למצוא שידוך הולם עם בת ישראל בתולה וחסודה. התוצאה: אחד מתאהב בגבר, רחמנא ליצלן, והשני מתאהב בעובדת זרה לא עלינו.

מה יהיה? הרבנית השדכנית כמעט מתעלפת מרוב ייאוש, אבל למרבה ההפתעה, בחורינו הצעירים מקבלים את ברכת הרב. ימות המשיח ממש. ועל כל החגיגה הזו מנצחת תזמורת המהפכה, שחיה ובועטת על הבמה. המוזיקה היא בהחלט אחד השחקנים הראשיים.

בין קודש לחול. צילום: שמחה ברביבו

החבדניקים" אינו מחזמר פורץ דרך, אבל הוא משעשע ואנרגטי, לעיתים חצוף ומפתיע כמו שמבטיחים לנו בתוכניה. מופע רב משתתפים ורב אירועים. חלק מהאירועים  חוזרים על עצמם, אבל לא נלך לרב בגלל זה. אפשר היה לכתוב טקסט מבריק ונועז יותר (צריך הרבה אומץ לכך) וגם הבימוי יכול היה להיות פחות בנאלי ויותר יצירתי. בסך הכל שעתיים של בידור טוב, לא פחות, אבל גם לא יותר.

ויש גם כמה מסרים חשובים בין השירים: רק כשאתה יוצא מאזור הנוחות שלך, אתה מגלה מי אתה באמת. תלמד לקבל את האחר. חיה ותן לחיות. בעזרת השם ואמרו אמן. שנה טובה ושנראה תיאטרון טוב, אמיץ ומעניין יותר מאשר בשנה החולפת.

3 Comments

  1. אריק
    21 באוקטובר 2022 @ 16:12

    מיוזיקל שגולש לעיתים קרובות לקיטש. יש זמרים טובים וגם כמה רקדנים טובים אך המחזמר ארוך, וחוזר על עצמו.

  2. יוסי
    23 בספטמבר 2022 @ 22:00

    המבקר הכי כללי בעולם. מה זה, בלוג? מי כותב ככה?
    יש שחקנים בהצגה? במאי? עיצוב? או שזה אהבתי לא אהבתי כזה..? אפשר לכתוב במחזה טקסט מבריק יותר? תכתוב, איש רנסנס מופלא, תכתוב לנו מחזה מבריק, אין ספק שאתה מעולה בזה.

  3. אלי
    22 בספטמבר 2022 @ 11:34

    המחבר לא מבין במחזות זמר ולא בתיאטרון. מדובר במחזמר המושקע ביותר שהיה אי פעם בישראל. ליהוק מושלם. מופע שהוא שואו ברמה של ווסט אנד וברודווי. תפאורה מהממת. אין רגע דל. הגענו לכך שאנשים הולכים וצופים בו כמה וכמה פעמים. כמו הצגת קאלט. בסיום הקהל עומד ושואג ללא הרף. בימוי מצוין, הומור אנגלי. חויה בכל המישורים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן