Skip to content

היתרונות של רצף Exome בהריון

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת – הפרסום כולו באחריות המפרסם  (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)

 

 

עם הופעת רצף האקסומים, נפתח עידן חדש של בדיקות גנטיות. תהליך זה משמש לרצף האקסום – חלק קטן מהגנום המכיל גנים הקשורים לחילוף חומרים וחסינות. רצף Exome נמצא כעת בשימוש במגוון הגדרות, כולל אבחון מוקדם וטיפול טרום לידתי. בתהליך זה, ניתן לזהות מחלות גנטיות מוקדם יותר מאי פעם וייתכן שיהיו אפשרויות נוספות לטיפול.

החשיבות של בדיקה גנטית עוברית במניעת תסמונת דאון וטריזומיות אחרות

עם התקדמות הטכנולוגיה, קל יותר לזהות טריזומיות עובריות בבדיקת דם. אלו חדשות נהדרות להורים – כעת הם יכולים לקבל אבחנה לפני לידת תינוקם ולקבל החלטות בהתאם. אבל אין להשתמש בטכנולוגיה כתחליף לטיפול טרום לידתי. חשוב לדעת שהסיכון להפלה גבוה יותר אם לעובר יש כרומוזום נוסף, ולכן עדיף לעבור בדיקות סדירות לאורך כל ההיריון. עם הזמינות של טכנולוגיה כגון רצף אקסומים, היה קל יותר לזהות חריגות בגנטיקה. זה יכול לעזור להורים לקבל החלטות מושכלות לגבי ההריונות שלהם ובריאותם העתידית של ילדיהם. בדיקות טרום לידתיות הן דרך מצוינת להבטיח שאת בריאה וגם התינוק שלך יהיה בריא. זה עוזר לך להימנע מסיבוכים שעלולים להיווצר במהלך ההיריון וגם נותן לך שקט נפשי בידיעה שהתינוק שלך ייוולד ללא סיבוכים

הבנת ההבדלים בין "רגיל" ל"בסיכון"

יש הרבה הבדלים בין הריון "רגיל" ל"בסיכון". חלק מההבדלים הללו כוללים את הסיכון להפלה, לידה מוקדמת, משקל לידה נמוך ועוד. הסיכונים שעומדים בפני נשים בהריון אינם רק פיזיים. ישנם גם סיכונים חברתיים כמו סטיגמה ואפליה. זו הסיבה שחשוב שלנשים בהריון יהיה ידע על ריצוף אקסומי בהריון שלהן כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי איך הן רוצות להמשיך בהריון ובאילו צעדים הן רוצות לנקוט על מנת להבטיח את התוצאה הבריאה ביותר לעצמן ולתינוקות שלהן. הבנת ההבדל בין הריון רגיל להריון בסיכון יכולה לעזור להם לקבל החלטות טובות יותר לגבי האופן שבו הם רוצים להמשיך בהריון.

צילום: FREEPIK

מה יכול לגרום למוטציה בכרומוזומים של עובר בסיכון במהלך ההיריון?

מוטציות גנטיות במהלך ההיריון עלולות לגרום למספר סיבוכים שונים לעובר. חלקם עשויים להיות קלים ואחרים עלולים להיות מסכני חיים.מוטציה גנטית היא כאשר גן אחד או יותר ברצף ה-DNA של אדם משתנה. השינוי יכול להיגרם משגיאה בתהליך שכפול ה-DNA, שזה מה שקורה במהלך ההתעברות, או שהוא יכול לקרות כתוצאה מחשיפה לגורמים סביבתיים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן