Skip to content

למעלה ממאה אף מפגינים הפגינו כנגד הרפורמה המשפטית של נתניהו

"המוצע הוא בגדר "מהפכה משטרית" לא פחות מכך", אמר מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך. "בית המשפט היה המקום הראשון בו היינו שווים", אמרה יושב ראש ארגון הלהט"בים בישראל, הילה פאר.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

"המוצע הוא בגדר "מהפכה משטרית" לא פחות מכך", אמר מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך. "בית המשפט היה המקום הראשון בו היינו שווים", אמרה יושב ראש ארגון הלהט"בים בישראל, הילה פאר.

 

 

תל אביב (צילום: ציפי מנשה)

רבבות בני אדם הפגינו הערב (שבת) בעשרות נקודות ברחבי ישראל וביניהן רעננה, הרצליה, מודיעי, כרכור, חיפה, קיסריה, ראש פינה, כרמיאל, ירושלים, באר שבע ואילת. ההפגנה המרכזית נערכה בתל אביב ובה צעדו רבבות מפגינים לאורך רחוב קפלן לעצרת מרכזית שנערכה בבימה. להערכת המשטרה הפגינו בתל אביב כ 70 אלף איש. אלפים נוספים הפגינו ברעננה, כפר סבא, חיפה ובירושלים, על פי הערכות שונות השתתפו כ- 100 אלף איש בהפגנות כולן.

צילום: דן בר דב
צילום: ציפי מנשה
צעדה בקפלן (צילום: איתי ארבל)
רוני אלשיך (צילום: דן בר דב)

בתוך כל הגיעה למשרד המשפטים פניה מטעם האו״ם בבקשה להעביר מידע על הליכי החקיקה בישראל, במסגרת ביקורת על יישום האמנה נגד שחיתות בישראל. בייעוץ המשפטי לממשלה התריעו על כך במסמך העוסק בחוק הסמכויות של בן גביר, ושם מתריעים כי החלשת המשטרה עלולה לעורר שאלות וביקורת מצד ארגונים בינלאומיים. בנוגע לסעיפים הנוספים בחוק שיגיעו מחר לדיון בוועדה בכנסת ובהם גם הכפפת המפכ״ל לשר אומרים בייעוץ המשפטי כי עולה ״חשש משמעותי מפני מעורבות פוליטית בפעילות המשטרה בתחומים הרגישים ביותר הקשורים בזכויות אדם בסיסיות.״ "לא מדובר פה רק ברפורמה המשפטית או ההפיכה המשטרית כפי שהיא באמת, אלא גם בהגבלת כלי התקשורת, הגבלת הזכות לשבות ומי יודע מה עוד נגלה בהמשך", אמר ראש המחנה הציוני ח"כ בני גנץ שהגיע להפגנה בירושלים  יחד עם ח״כ חילי טרופר.  "אני עומדת פה הערב וכל חלק בי צורח מבפנים  על מה שמנסים לעשות לעתיד של הקהילה שלי, לעתיד שלי ושל הבנות הקטנות שלי", אמרה הילה פאר יו"ר ארגון הלהט"בים בישראל.  "בית המשפט היה המקום הראשון בו היינו שווים. בית המשפט עמד לצדנו הרבה לפני הכנסת או איזו ממשלה כלשהי, ועבור חלקנו – אפילו גם לפני המשפחות שלנו". "המוצע הוא בגדר "מהפכה משטרית" לא פחות מכך", אמר מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך. החרדה שלי היא לגבי המחר המשותף שלנו! אני חש בושה כיהודי מאמין ושומר מצוות שבשל התנהגות הפוליטיקאים, אני שומע טענות חוזרות ונשנות לפיהן הציבור הדתי הפך להיות "חומת המגן של השחיתות הציבורית". ועדיין,  החרדה האמיתית שלי היא -אחדות האומה והחוסן החברתי שלה", אמר אלשיך. בתוך כך אמר הערב ח"כ גדעון סער בתוכנית 'פגוש את העיתונות' כי "הממשלה הזו מאפיונרית שמבזה את בית המשפט". הפגנות נוספות נערכו ברחבי העולם מול שגרירויות ישראל. בלונדון הפגינו עשרות ישראלים שקראו: דמוקרטיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן