Skip to content

היום בו תרעד המדינה?

היום תחל ההפיכה המשפטית וממולה המחאה הגדולה מול הכנסת, אלפים ורבבות צפויים להגיע אל מול משכן הכנסת בו תתקיים ההצבעה בוועדת חוק ומשפט שראשה הודיע כי לא יעכב את חקיקת הרפורמה המשפטית 
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום תחל ההפיכה המשפטית וממולה המחאה הגדולה מול הכנסת, אלפים ורבבות צפויים להגיע אל מול משכן הכנסת בו תתקיים ההצבעה בוועדת חוק ומשפט שראשה הודיע כי לא יעכב את חקיקת הרפורמה המשפטית 

 

 

 

למרות דבריו של נשיא המדינה, ולאחר ששר המשפטים הודיע כי החקיקה תתקיים ותעבור בוועדת חוק ומשפט עוד היום. עשרות ורבבות מפגינים צפויים להגיע היום (שני) לירושלים.
החלו אירועי המחאה נגד ההפיכה המשטריתהחלו כבר ב06:00 בבוקר עת הגיעה קבוצה של כעשרים פעילים כ-20 פעילים ופעילות מקבוצת "לחסום את ההפיכה" וחסמו הבוקר את היציאה מביתו של שר השכונות, הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בשכונת שפירא בתל-אביב. למקום הוזעקה משטרה והפעילים הודיעו למשטרה כי אי אפשר להזיז את אחד הפעילים כי הוא דבוק .

צילום באדיבות במפגינים

מטעם המוחים נמסר: "הגענו היום לביתו של השר וסרלאוף ממפלגת עצמה יהודית הכהניסטית כדי להבהיר שההפיכה המשטרית לא תעבור. ממשלת ישראל ה-36 הכריזה מלחמה על עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. אנו, קבוצה של צעירים וצעירות החרדים לעתידנו, החלטנו לעמוד יחד ולהתנגד בכל דרך לא אלימה לניסיון ההפיכה המשטרית. ההפיכה מאיימת על חיי כל אזרחי המדינה, ומשכך אנו רואים במאבק בה חובה אזרחית ומוסרית. אזרחי מדינת ישראל אינם רוצים לחיות בדיקטטורה ואנו לא ניתן לקבוצה קטנה של קיצוניים לגרור אותנו לכך. אנו קוראים לכל האזרחים והאזרחיות שמרגישים כמותנו לגלות אומץ ולהצטרף היום למחאה. אנחנו מבקשים למסור לכל חברי הממשלה כי אנו לא נקבל את הרס עתידנו בשתיקה. הפעולה הזו היא רק ההתחלה."

צילום: ציפי מנשה

שרי ממשלת הימין עשו ככל יכולתם למנוע את המפגינים מלהגיע ולשבות מול הכנסת. שרת התחבורה מירי רגב פעלה כך שבמשרד התחבורה לא הורו לחברות האוטובוסים ולרכבת לתגבר את השירות לבירה, למרות פניות חברות ההסעה הציבוריות וההתראות מפני עומס ופקקי תנועה הצפויים בכניסות לירושלים וברכבות. כפי שעשה ממשרד התחבורה באירועים המוניים אחרים בשנים האחרונות, כמו בלוויית הרב קנייבסקי בחודש מרץ שעבר. העומסים צפויים בעיקר ברכב ובקווי האוטובוס והרכבת לבירה, כאשר המפגינים יוכלו לצעוד ברגל מהתחנה המרכזית ותחנת נבון לאזור הכנסת הסמוך.
מטעם המפגינים נמסר כי מי שלא מגיע לכותל מחר, ורוצה לחבור לצעדה שתצא מהכותל לכנסת, יכול לחבור בחניון קרתא הדרומי בערך ב-11. זה יהיה המסלול: – חוברים למתפללים קצת לפני חניון קרתא הדרומי (על יצחק קריב). – יוצאים על יצחק קריב (לכיוון צפון-מערב) – צומת ממילא – רחוב אגרון – כיכר פריז – רחוב רמב"ן – דרך רופין – כנסת. סה"כ 3.2 ק"מ.  אמש הודיע יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן כי ההצבעות לקריאה ראשונה על חוק יסוד: השפיטה ייתכנו מחר החל מהשעה 9:30. לדרישת חברי האופוזיציה לקיום דיון חסוי בהשלכות הביטחוניות בטרם הצבעה, אמר כי הדיון יתקיים לאחר הצבעה, ככל שיחליט לקיימו.
למעלה מ 200 חברות הייטק הודיעו כי יאפשרו לעובדיהם לשבות ובעיריית תל אביב אישה העירייה ל-3500 עובדיה לשבות ככל שיחפצו. "זו נקודה שבה ישראל תשנה את פניה, את המרקם החברתי-אזרחי שלה, את עקרונות המשטר שלה ואת ערכיה", נמסר מהעירייה.  עשרות מנהלי בתי ספר בתל אביב הודיעו כי יאפשרו למורים ותלמידים להשתתף במחאות וכי יום הלימודים יתקיים בהתאם לאילוצים. גם רשויות מקומיות, אוניברסיטאות ברחבי המדינה ומאות חברות עסקים וחברות, בהם משרדי אדריכלות ומשרדי עורכי דין, הודיעו שיאפשרו למי שרוצה להשתתף בשביתה להיעדר מהעבודה. מנגד הודיע שר החנוך יואב קיש כי בעוד הוא תומך בחופש המחאה, מורה שיעדר היום מבית הספר לא יקבל שכר עבור יום ההיעדרות.  אתמול אמר שר המשפטים יריב לוין, שמוביל לצד הבוס, ראש הממשלה בנימין נתניהו את התוכנית לרפורמה המשפטית, כי "חבורה של משפטנים שאינם מכבדים את תוצאות הבחירות פועלים עכשיו כדי לבצע הפיכה שלטונית ולהוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות". לדבריו  מי שמוביל "את ניסיון ההפיכה הזה", הם בהרב-מיארה לצד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והתנועה לאיכות השלטון, והבהיר כי לא יאפשר זאת.
קולות מסוג זה מובילים גם למעשים וכך עוכב חקירה אתמול בידי יחידת הסייבר בלהב 433, תושב טבריה בן 45 בחשד להסתה לאלימות נגד היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה. זאת, לאחר שכתב בקבוצת וואטסאפ של תושבים בעיר כי "צריך להרוג את היועמ"שית כי היא פוגעת באינטרס היהודי". הוא התנמנצל על דבריו  ושוחרר לביתו בתום כמה שעות תחת תנאים מגבילים, בהם איסור יצירת קשר ישיר או עקיף עם היועמ"שית והרחקה מביתה למשך 180 יום, איסור גישה לאינטרנט ל-30 יום חוץ מווטסאפ משפחתי, התחייבות עצמית של 10 אלף שקלים, ופיקדון של 1,500 שקלים. גופי הביטחון העלו לפני כשבוע את רמת האיום על בהרב־מיארה לדרגה הגבוהה ביותר, מתוך חשש ממשי לפגיעה בה, והאבטחה סביבה תוגברה בהתאם.  מנגד תקיים הפגנה מול בית המשפט העליון שתתמוך בהפיכה המשפטית. ההפגנה מאורגנת על ידי ארגון בצלמו הימיני קיצוני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן