Skip to content

"בתוך ומעבר": תערוכת יחיד חדשה של האמן מיכאל חזין

בתערוכה חדשה המוצגת בגלריה אשכילה, האמן מיכאל חזין מציג עבודות של ייצוגים מופשטים המתמקדים בצבע ובמרקם.  מיכאל חזין נולד באודסה למשפחה של אמנים ולמד בבתי ספר לאמנות נחשבים ברוסיה עם מיטב האומנים של התקופה. העיר בה למד וחי, אודסה, הטביעה בנפשו את חותמה עד שארית חייו. הוא התערה בקרב קבוצה של אמנים בעלי רוח חופשית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתערוכה חדשה המוצגת בגלריה אשכילה, האמן מיכאל חזין מציג עבודות של ייצוגים מופשטים המתמקדים בצבע ובמרקם. 

מיכאל חזין נולד באודסה למשפחה של אמנים ולמד בבתי ספר לאמנות נחשבים ברוסיה עם מיטב האומנים של התקופה. העיר בה למד וחי, אודסה, הטביעה בנפשו את חותמה עד שארית חייו. הוא התערה בקרב קבוצה של אמנים בעלי רוח חופשית שפעלו בלנינגרד ובמוסקבה ולא הסכימו להכפיף עצמם לכבליה של האמנות הרשמית. חזין לא איבד קשר עם אודסה ועם החוגים האינטלקטואליים של העיר. הוא הצטרף לתנועה למען זכויות האדם וחקר את היסודות של החיים הלאומיים והדתיים. נקודת המפנה הבאה בחייו של חזין התרחשה ב-1972, כאשר עזב את רוסיה והיגר לישראל.

קרדיט משפחת חזין

ניתן למצוא בעבודותיו, במידה מסוימת, מרכיב המאחד ואף יוצר איכות חדשה בין זרמים סגנוניים שונים. חזין ניחן במומחיות אקדמית. הוא לא מתקשה להוציא לפועל באמצעים חזותיים כל משימה סגנונית שמונחת לפניו.

אמנותו של חזין הוצגה בגלריות ובמוזיאונים המפורסמים ביותר ברחבי העולם והוא זכה בפרסים רבים על עבודתו. ציוריו מבוקשים מאוד בקרב אספנים וציוריו נמצאים באוספים שונים.

לדברי האוצר איתי גבאי "התערוכה לוקחת את הצופים למסע מחודש בעולם מוכר. גישתו של האמן לנושאים היא ייחודית. בעוד שהוא שואב השראה מעולם הטבע הוא משחזר אותו בצורה מציאותית. בנוסף האמן יוצר ייצוגים מופשטים המתמקדים בצבע ובמרקם ולא בתיאור ריאליסטי של הנושא, מה שמאפשר לצופה לראות את העולם הטבעי והיומיומי בצורה חדשה ומרגשת. המבט הנוצר בורא תחושת הפשטה מושכת ויזואלית מחד ומעוררת מחשבה מאידך.

אחד ההיבטים הייחודיים ביצירתו של מיכאל חזין הוא השימוש הנועז שלו בצבע היוצר תחושה של תנועה ואנרגיה. הוא משלב בציוריו סגנונות מודרניים המתקיימים לצד ציור קלאסי בצורה מושלמת. הוא משתמש בקומפוזיציות דינמיות, עם משיכות מכחול נועזות שנראות כמו מזנקות מהבד דבר הנותן לעבודתו תחושה של מיידיות ונוכחות בולטת לצופים, והופך את עבודתו למרשימה מבחינה ויזואלית ולמושכת ומגרה מבחינה רעיונית.

חזין מצליח לחבר בעבודותיו תנועות וסגנונות שונים שאלמלא היינו רואים לא היינו מאמינים שיכולים לשכון יחדיו על הבד, וברגע שהם שם החיבור לא רק שאינו גורע אלא שכל אחד מהסגנונות מקבל משמעות חדשה ומרוממת. סגנונו של האמן מאופיין ויחודי, עכשווי ותוסס אך נשען ומבוסס על מסורות הציור הקלאסי והמודרני.

2 במרץ – 14 באפריל, גלריה אשכילה, שמעון בן שטח 2, יפו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן