Skip to content

כתב אישום נגד גננת מהדרום: דרכה על ראש פעוט, חבטה עם מקל בראש פעוט אחר

בבקשת מעצרה של הגננת נכתב כי התנהגותה כעולה מחומר הראיות, היא שיטתית ומלמדת על דפוס אלים, וכי לא הצליחה לכבוש את יצרה הרע והאלים על אף שידעה כי כל מעשיה מתועדים במצלמות האבטחה של הגן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום חמור בגין התעללות בקטין או בחסר ישע, תקיפת קטין חסר ישע על ידי אחראי; תקיפת קטין או חסר ישע והשארת ילד בלא השגחה, הוגש היום (שלישי) כנגד אילנה סוויסה (55), גננת מעון בשדרות, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. מכתב האישום עולה כי בעת ששימשה כגננת התעללה ותקפה פעוטות עליהם הייתה אחראית, מאות פעמים.
על פי כתב האישום אותו הגישה עו"ד הילה דרימר מפרקליטות מחוז דרום עולה כי במשך כ 17 שנה עבדה סויסה כגננת במעון בשדרות, כאשר במהלך ה 12 שנים האחרונות עבדה כמובילת כיתה בכיתת "התינוקיה" בהן פעוטות בגילאים 6-18 חודשים. במועדים הרלבנטיים לכתב האישום היו בכיתתה של סויסה 18 פעוטות, אשר מדי יום ביומו, בהיותה אחראית על הפעוטות, ביצעה סויסה בפעוטות מאות מקרים של תקיפה ומעשי התעללות גופנית ונפשית.

תמונת אילוסטרציה (פטריה)
תמונת אילוסטרציה (פטריה לשימוש חופשי לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בין היתר, דרכה על ראשו של אחד הפעוטות למשך זמן ממושך, עד אשר הצליח להתחמק ממנה, צבטה והכתה פעוטות, דחפה לול על פעוט והפילה אותו לרצפה, חבטה בראשה של אחת הפעוטות באמצעות מקל של מגב, נתנה מכות אגרוף לראשם של פעוטות, בעטה בהם הטיחה ילדים מגובה בכוח לתוך לולים, משכה את הפעוטות בידיהם והפילה אותם לרצפה כשראשיהם הוטחו ברצפה, האכילה פעוטות בכוח, גררה פעוטות אחריה, זרקה משחקים לעבר הפעוטות שפגעו בגופם, הכתה פעוט בראשו באמצעות קופסא ריקה של "שוקולית", השאירה פעוטות ללא השגחה בחדר ההחתלה, לאחר שסגרה עליהם את דלת החדר ועוד.
כמו כן, נהגה סויסה כלפי הילדים בקשיחות, צעקה עליהם ונזפה בהם. במקרים רבים הגיבה באגרסיביות, אחזה, דחפה ומשכה בכוח ובכעס את הילדים והכתה אותם עד אשר פרצו בבכי. בנוסף, בשעות הצהריים בגן, בעת שהילדים שכבו לישון על גבי מזרנים שהונחו על הרצפה, נהגה סויסה באלימות ובאכזריות כלפי ילדים אשר לא שכבו בשקט במקומם, זזו או קמו מהמזרן, בכך שדחפה אותם, משכה אותם בכוח, הרימה אותם בידיה באוויר ואז הטיחה אותם בכוח אל המזרן.
עודנטען כי סויסה ניהלה את הכיתה תוך שימוש תדיר באלימות כלפי הפעוטות, כשהיא משרה אווירה קשה של אלימות ופחד, ומנצלת את העובדה כי מדובר בפעוטות רכים שאינם יכולים להתגונן מפניה, ואינם מסוגלים לדווח ולהתלונן על מעשיה הנפשעים.
במסגרת בקשת המעצר, ציינה עו"ד דרימר כי: התנהגות המשיבה כעולה מחומר הראיות, היא שיטתית ומלמדת על דפוס אלים. יתירה מכך, המשיבה לא הצליחה לכבוש את יצרה הרע והאלים על אף שידעה כי כל מעשיה מתועדים במצלמות האבטחה של הגן. התנהגותה מלמדת על מסוכנותה הרבה. עוד נכתב בבקשת מעצרה עד תום הליכים כי במקרים מסוימים במהלך חקירות המשיבה מנסה לגמד את מעשיה ולתרצם בדרכים שונות ולהציג את התנהגותה כלגיטימית. לרוב היא שומרת על זכות השתיקה ובחקירתה האחרונה טענה, שלא יכולה להפעיל כוח על הפעוטות מאחר וסובלת מדלקת פרקים ולכן הטענות כלפיה אינן נכונות.
עם זאת כתבה הפרקליטות שעל אף האמור לעיל, תשקול המבקשת ליתן הסכמתה למעצר המשיבה בפיקוח אלקטרוני, וזאת ככל ששירות המבחן ימצא שיש במעצרה של המשיב בפיקוח אלקטרוני כדי להפחית באופן משמעותי ממסוכנותה, וכן ככל שהמשיבה תציע מקום מתאים למעצרה בפיקוח )כזה שיימצא מתאים גם במסגרת דיווח של מנהל היחידה לפיקוח אלקטרוני, וכן תציע מפקחים, שייבחנו על-ידי בית המשפט באופן בלתי אמצעי ועל ידי שירות המבחן וימצאו ראויים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן