Skip to content

מקורות במצרים: מובארק עומד למות; מקורביו: שמועות שקריות

מקורות במצרים מדווחים כי אלו הן שעותיו האחרונות של נשיא מצרים המודח חוסני מובארק. מובארק, שסבל בשנים האחרונות מסרטן, קיבל אישור מיוחד לראות את קרובי משפחתו בתא הכלא שלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מקורות במצרים מדווחים כי אלו הן שעותיו האחרונות של נשיא מצרים המודח חוסני מובארק. מובארק, שסבל בשנים האחרונות מסרטן, קיבל אישור מיוחד לראות את קרובי משפחתו בתא הכלא שלו. מקורות בבית החולים שבו מאושפז מובארק ומקורבי המשפחה: השמועות בדבר מותו שקריות

מאת הילאל עאדל ועידן בריר

הנשיא לשעבר מובארק מאחורי הסורגים בשימוע הראשון שלו, אוגוסט 2011
הנשיא לשעבר מובארק מאחורי הסורגים בשימוע הראשון שלו, אוגוסט 2011

רשת אל-קודס דיווחה הבוקר (ש') מפי מקורות מצריים כי מצבו של נשיא מצרים לשעבר,חוסני מובארק, קשה מאוד וכי הוא נמצא על ערש דווי. רופאיו של מובארק מעריכים כי אלו הן השעות האחרונות של חייו. מובארק ביקש אתמול לראות בפעם האחרונה את אישתו ואת נכדיו. בניו של מובארק, גמאל ועלא, הכלואים גם הם, קיבלו אישור לביקור בן שעתיים בתאו של אביהם.

דיווח לא-מאומת שהעבירה סוכנות הידיעות המצרית "מוחיט" טוען כי הנשיא לשעבר, החולה במחלות רבות ובראשן בסרטן, ושמצבו הבריאותי הידרדר במהירות ביממות האחרונות, נמצא במצב של מוות קליני. מבית החולים העולמי בקהיר, שבו מטופל מובארק, נמסר לסוכנות כי בסביבת בית החולים ובמסדרונותיו מורגשת תכונה ביטחונית רבה, למרות שהעבודה בבית החולים ממשיכה להתנהל כסדרה.

בשעות הצהריים מסר מקור בבית החולים כי בריאותו של מובארק יציבה ולא חל בה כל שינוי וכי הדיווחים כי הוא נמצא במצב של מוות קליני משוללי יסוד. מקור אחר, המקורב למשפחת הנשיא, אמר לעיתונות המצרית כי שוחח עם בני משפחתו של הנשיא לשעבר ואלה אישרו באזניו כי כל השמועות על הידרדרות בריאותו של מובארק הם שקריות ומופרכות.

מובארק, בן 84, שירד מכס השלטון ב-11 בפברואר בשנה שעברה לאחר  כשלושה שבועות של הפגנות ברחובות הערים במדינה בדרישה לסלקו, שהה בתחילה בבית הנופש שלו בשארם א-שייח' ובחודש אפריל נעצר עם שני בניו. האישומים נגד השלושה נוגעים לשחיתות בכספי ציבור ולפקודה לירות במפגינים בימיה הראשונים של המהפכה במצרים. בחודש אוגוסט 2011 נפתח משפטו של מובארק והוא הובל לאולם המשפט על אלונקה ונראה חולה ותשוש.

בפברואר האחרון החליטה מועצת המעבר המחזיקה בסמכויות השלטון במצרים כי מובארק יועבר לכלא טרה בדרום קהיר, שנודע בהיותו אחד מהקשים בבתי הכלא במצרים. הצעד, שנתפס כצעד פופוליסטי שמטרתו הייתה לרצות את צעירי המהפכה המצרית, התקבל במצרים בתחושות מעורבות: האסלאמיסטים המחזיקים בשלטון מאז הבחירות האחרונות בסוף 2011 תמכו בהעברה בכל לב, ומובארק עצמו הסכים לעצם המעבר והתנה את אותו בכך שבניו יוחזקו במאסר במתקן יחד איתו. לעומת זאת, אשתו של מובארק, סוזאן, הבטיחה כי לא תיתן למהלך כזה לעבור וכי תחשוף סוכנים אמריקנים במצרים אם יצא לפועל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן